העימות שלא נגמר בין אבי ריקן לשקלזן גאשי

ריקן במסיבת העיתונאים. הוציא את גאשי מדעתו
ריקן במסיבת העיתונאים. הוציא את גאשי מדעתו | צילום: אודי ציטיאט

הקשר גרם להשעייתו של האלבני כשהיה בציריך. הערב הם נפגשים שוב

(גודל טקסט)

אבי ריקן, שחקנה החדש של מכבי תל אביב, חזר לשווייץ רק כמה שבועות אחרי שעזב אותה ואת פ.צ. ציריך – היישר למשחק נגד באזל בפלייאוף ליגת האלופות. 

 

אחד העימותים המעניינים שצפויים על כר הדשא בין אלופת ישראל למקבילתה השווייצרית עשוי להיות בין ריקן לשקלזן גאשי, הקשר האלבני שהתעמת איתו במשחק ליגה בין פ.צ. ציריך לבאזל בעונה החולפת, אז הביסה באזל את ציריך 1:5. 

 

 

גאשי לא ישמח לראות את ריקן לידו אחרי שהעימות בין השניים באותו משחק הביא להרחקת גאשי לשלושה משחקים. העימות ביניהם הוא כתוצאה מוויכוח חריף שפרץ כאשר התוצאה במשחק היתה 0:1 לבאזל. 

 

ועדת המשמעת השווייצרית הגדירה את העימות ביניהם כמריבה המונית, כאשר גאשי הנזעם הפיל את ריקן לכר הדשא בכעס רב כשהוא דוחף אותו בחזה בצורה מסוכנת. האירוע קרה בדקה ה-44 של המשחק. גאשי לא ניסה אפילו להתנצל אחרי המשחק בפני ריקן ורק אמר: "אני כועס מאוד על עצמי שנתתי לגרור אותי לפרובוקציות. אני מתנצל בפני חברי לקבוצה". באותו משחק כבש בריל אמבולו הצעיר שלושה שערים. ריקן קיבל צהוב על האירוע. 

 

גאשי מוחלף. קשר חם מזג (Gettyimages)

 

גאשי היה אז מלך השערים של הליגה עם 21 שערים והוא כבש עד סיום העונה רק עוד שער אחד שהספיק לו לזכות בתואר "נעל הזהב" עם 22 שערים. מארקו שטרלר מתח על גאשי ביקורת אחרי המשחק ואמר: "גאשי חבר שלי ושחקן חשוב בקבוצה, אבל ההתנהגות שלו לא היתה נכונה".

 

סביב גאשי לא שקט בבאזל גם בימים אלה. באחד המשחקים האחרונים הוא נראה לא חוגג את השער שהבקיע ובשווייץ נטען שהוא זועם על המאמן אורס פישר שלא נותן לו צ'אנס לשחק בהרכב ועשוי לדרוש לעזוב.  

נראה מחויך על הספסל. ידרוש לעזוב? (Gettyimages)

בעונת 2013/14 הוא היה גם מלך השערים של הליגה עם 25 שערים במדי גראסהופרס וזה הביא לו חוזה עם באזל.

את הקריירה כאמור החל בפ.צ. ציריך והמנהל המקצועי שלה בעבר, פרדי ביקל, נזכר שנשיא הקבוצה אנצ'ילו קאנפה נאלץ להיאבק בצעיר בן ה-17 שמרד בכל המוסכמות. גאשי רצה לעזוב את בית הספר ולהתרכז רק בכדורגל והנשיא דרש ממנו להשלים לימודים. ביקל אמר: "היה חשש שהצעיר יסכן את הקריירה שלו בגלל שהיה עקשן מדי, אבל מצד שני הביטחון העצמי שלו השתלם עבורו לבסוף". 

אנשים שעבדו עם גאשי בשנים הראשונות אמרו שהוא היה בטוח שיכבוש את עולם הכדורגל. "הוא לא רצה לעשות רע לאיש, אבל האופי שלו היה קשה מאוד", אמר ביקל. "היו צריכים לטפל בו בפינצטה". מאמנו בשאפהאוזן ובלינזונה קבוצות קטנות יותר בשווייץ, מרקו שליבאום, העיד עליו: "יש כאלה שצריכים לנער אותם פעמיים-שלוש בשבוע עד שהם מבינים". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי