פוסט טראומה: יצחקי חוזר לזירת הפצע

יצחקי. שחקן של משחקים גדולים
יצחקי. שחקן של משחקים גדולים | צילום: אודי ציטיאט

שנתיים לאחר הפציעה הקשה, החלוץ שוב בבאזל. האם יוכל להוביל את מכבי ת"א לשלב הבתים? ה'אוירון' ויוסי מזרחי מנתחים

(גודל טקסט)

לפני חמש שנים, בדמדומי הבעלות של ארקדי גידמאק בבית"ר ירושלים, החליט היו"ר איציק קורנפיין למכור את ברק יצחקי. בחלוץ חשקו קבוצות מכבי והפועל תל אביב שניהלו מאבק על יצחקי בביתו של סוכנו רונן קצב. מהצד של הפועל תל אביב נכח הבעלים מוני הראל ואת מכבי תל אביב יצגו ג'ק אנגלידיס ועוזי שעייה. על קו הטלפון בקנדה היה הבעלים מיץ' גולדהאר שעודכן בכל מהלך.

 

כשמוני הראל הציע על ברק יצחקי 1.4 מיליון דולר, יצא איציק קורנפיין מחוץ לחדר שם קיים מו"מ מהיר עם אנשי מכבי תל אביב וסגר על סכום מכירה של 1.75 מיליון דולר. הצדדים שבו לחדר וקורנפיין סיפר למוני הראל כי ההצעה של מכבי תל אביב היא 2 מיליון דולר. הראל לא נסוג והודיע כי ישלם את הסכום הנקוב. כאן נאלץ להודיע קורנפיין שהמהלך כבר סגור ויצחקי יהיה בקריית שלום. מספרים שהצעקות והאמירות של הראל לעברו של יו"ר בית"ר ירושלים נשמעו עד אצטדיון בלומפילד.

 

 

מיץ' גולדהאר אישר לחלוץ, שנרכש על ידי בית"ר ירושלים מהפועל אשקלון בסכום של 35 אלף דולר, חוזה לחמש שנים תמורת 550 אלף דולר לכל עונה לא כלל מענקים על ניצחונות ותארים. יצחקי הפך לאהוב האוהדים הצהובים בזכות היכלות שלו וסגנון המשחק היצירתי וירטואוזי של בעיטות יעף ומספרת.

 

יצחקי. "חיוך שהופך כל מוצר לרב מכר" (עדי אבישי)

 

ביש המזל החל לרדוף אחרי ברק יצחקי שסיים חמש עונות פושרות בקריית שלום תחת המאמנים אבי נימני, מוטי איוניר, ניר לוין, אוסקר גרסיה, פאולו סוזה ופאקו אייסטראן. באחת מהן אף נשלח לגלות בת שנה בקבוצת אנרתוזיס פמגוסטה בקפריסין. גם העונה שנחשבה לטובה ביותר, אצל פאולו סוזה, ממנה זכורה בעיטת המספרת לפנתיאון נגד מכבי חיפה, הסתיימה בפציעה נוספת של קרע ברצועה הצולבת.

 

בתום עונת הטראבל בה מיעט לשחק ותום החוזה לחמש שנים העניק לו המנג'ר ג'רדי קרויף חוזה חדש לשנתיים בסכום של כ-300 אלף דולר לעונה. ברק יצחקי אמר אז "טוב לי היכן שאני ומאוד שמח ללבוש את החולצה של מכבי תל אביב. בסופו של דבר ידעתי שיתעסקו בשכר שלי. אומר כי אם היה אחוז אחד של ספק לגבי הכשירות שלי לא היו מחתימים אותי. אני מוכן לעונה החדשה והציפיות במכבי תמיד גבוהות. אני שמח שהמאמן החדש דוגל בכדורגל התקפי".

 

חלוץ העבר ומלך שערי כל הזמנים, אלון מזרחי אמר על החלוץ: "אין ויכוח על הכישרון הענק הנמצא אצל ברק יצחקי. אין להתעלם מכך ששתי פציעות קשות בשתי הרגלים עצרו אותו מלפרוץ לשיאים ולעוצמה בכדורגל הישראלי. הוא חזר משתי פציעות לא כמו שהכירו אותו לפני הניתוחים. ממה שראיתי ברק צריך לרדת קצת במשקל ולהיות יותר חד והחלטי".

 

קרויף. עמד במילה שלו (עדי אבישי)

 

"הוא לא שחקן חלוץ שמשחק עם הגב לשער ולכן הוא זקוק לשחקנים טובים עם הבנת משחק גבוהה כדי לסדר לו את המצב המיוחד לגול, בדיוק כמו המסירה של ערן זהבי בבלומפילד בשער המצמק נגד הצ'כים מפילזן" ממשיך האווירון. "מידת ההחלמה מהפציעות יוכיחו כבר בפתיחת העונה אם הוא יהיה החלוץ המוביל של מכבי תל אביב. אני מאמין גדול בברק יצחקי שאמור להוכיח כי מקומו בהרכב הראשון".

 

יצחקי מוביל חברתית את חדר ההלבשה ויחד עם ערן זהבי מוביל את מכירות המוצרים של מכבי תל אביב. גורם בקבוצה טען: "לברק יש מעבר לפוטנציאל ברגלים את הקסם ואת כוח השיווק לרבבות אוהדים. התמונה שלו עם החיוך המקסים הופכת כל מוצר של המועדון לרב מכר".

 

שחקן בקבוצה: "ערן זהבי אוהב לשחק עם ברק יצחקי וההבנה בניהם במשחק היא עיוורת. במכבי תל אביב התרשמו מהאופן בו נאבק לחזור לשחק כדורגל לאחר שני ניתוחים. המנג'ר ג'ורדי קרויף עמד במילה שלו, מלפני שנתיים כשיצחקי נפצע בחימום בשווייץ נגד באזל, וסמך על היכולת הנמצאת ברגלים שלו".

 

מזרחי. "ברק יודע להתעלות בזמן הנכון" (עוזי גל)

 

ברק יצחקי כבר לא ילד. בחודש ספטמבר ימלאו לו 31 שנים וכל משחק וכל גול חשובים להמשך הקריירה שלו. המאמן יוסי מזרחי סיפר עליו: "הוא שחקן מיוחד עם המון כדורגל יצירתי מבריק ששום הגנה לא יכולה לעמוד מולו כשהוא בריא ובכושר משחק מלא. יש לו איכויות לא צפויות סיבוב מצוין ושינוי כיוון עם תנועה וירטואוזית. כשאימנתי בבית"ר ירושלים הוא היה פצוע באמצע העונה וראיתי אותו יושב מדוכא. בשמונה המחזורים האחרונים החזרתי אותו להרכב והוא היה מהגורמים המרכזיים לתואר האליפות עם שבעה שערים מכריעים".

 

"אני מאמין שהוא בריא עכשיו ולכן הוא חשוב ביותר למאמן סלבישה יוקאנוביץ' בזכות האקסטרות שהוא מביא למשחק ההתקפה וכאחד שיודע להתעלות בזמן הנכון, כמו בשער המבריק נגד ויקטוריה פלזן שקבע 1:2 והשיב את התקווה לשחקנים והאוהדים. הוא שחקן של משחקים גדולים ונקווה שיוכיח זאת בשווייץ נגד באזל".

 

שחקן בקבוצה סיכם: "לברק יצחקי יש תשוקה עצומה לשחק ולהיות על כר הדשא. גם על הספסל הוא חי את המשחק מפרגן לשחקנים ונדמה כאילו הוא לוקח כל שער והפסד ללב בשם כל הקבוצה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי