"אפילו זהבי אמר לי שלא היה פנדל"

זהבי. הצ'כים נשארו עם התירוצים
זהבי. הצ'כים נשארו עם התירוצים | צילום: אודי ציטיאט

אכזבה גדולה בפלזן אחרי ההדחה, לימברסקי התלונן. צ'ך צייץ: "יום לא מוצלח"

(גודל טקסט)

לא ברור מי בהלם גדול יותר: ישראל מהעלייה של מכבי תל אביב לשלב הפלייאוף בליגת האלופות, או צ'כיה מההדחה של ויקטוריה פלזן, שניצחה קודם לכן 13 משחקי בית רצופים במוקדמות. מעט מאוד פרשני כדורגל בצ'כיה, אם בכלל, נתנו צ'אנס כלשהו לצהובים. קפטן ויקטוריה פלזן, דויד לימברסקי, אמר שההדחה מול הצהובים היא האכזבה הכי גדולה שלו בקריירה ככדורגלן.

 

התקשורת הצ'כית לא נותרה אדישה למפלה של האלופה והביקורת נשפכה מכל עבר. באתר "כדורגל אירופי" הצ'כי זעקה הכותרת "המשחק המעולה חזר לקבוצה כבומרנג, פלזן לא תוכל לשחק בליגת האלופות", כשהיא מתייחסת כמובן לניצחון הצ'כי במשחק הראשון. באתר "איי ספורט" נרשם: "מכה מוחצת, פלזן הפסידה 2:0 למכבי ת"א ולדוד לימברסקי איכפת", כשהיא מתייחסת לטעויות של הקפטן בשני השערים, כשבראשון הוא הכשיל את זהבי ובשני לא סגר אותו.

 

 

"זה עצוב מאוד מה שקרה לנו", אמר לימברסקי, "תיכננו כל השנה לשחק בליגת האלופות ועכשיו עפנו משם". הקפטן שיחק פעמיים קודם לכן בשלב הבתים וספג כאמור הפסד ראשון יחד עם הקבוצה אחרי 13 נצחונות רצופים במוקדמות המפעל. לימברסקי ניסה לעודד את האוהדים והשחקנים ואמר: "אנחנו צריכים לאסוף את עצמנו ולהתעודד, כי צריך להילחם עכשיו על מנת לעלות לשלב הבתים של הליגה האירופית. עשינו תוצאה גדולה בתל אביב ואנחנו אשמים שהיינו פאסיביים בגומלין והפסדנו את המשחק בידיים שלנו".

לימברסקי טען שלא הגיעה לערן זהבי שריקה לפנדל בגלל שהיה מגע ביניהם, אבל הוא נפל מיד: "זהבי בעצמו אמר לי שזה לא היה פנדל. הוא נפל והשופט קנה את זה ושרק מיד לפנדל. אומנם לא תקפנו, אבל במשך 70 דקות לא נתנו להם לעשות שום דבר. אחרי הפנדל היריבה פתאום קיבלה כנפיים, אנחנו התחלנו לדאוג למה שיהיה ואז זהבי מצא חור וכבש. ניסינו לצמצם והיו לנו שתי הזדמנויות. אנחנו לא קבוצה שיכולה לשחק על 0:0. היריבה היתה חזקה, הם שיחקנו טוב יותר בקישור, הכניסו אותנו ללחץ ובסוף הכריעו אותנו".

 

התקשורת הצ'כית האשימה את פלזן בשאננות וציינה שלמרות הניסיון הרב שיש לה בגביעי אירופה היא לא נשמרה נגד מכבי תל אביב. גם קשר הקבוצה, דניאל קולר, מאוכזב: "אחרי שספגנו שער התחלנו סתם להרחיק כדורים, וזה סגנון משחק שאנחנו לא מכירים בכלל. למרות שיש לנו ניסיון נכנסו ללחץ וחששות אחרי השער". קשר נבחרת צ'כיה הוסיף: "זהבי בעט את הפנדל בצורה קרת רוח ובשער השני היינו שלושה נגד אחד ועדיין ספגנו". קולר דחה את ההאשמות שהקבוצה ניסתה לשחק על תיקו מאופס שהיה מספיק לה: "מוחמוטוביץ' בעט למשקוף, אבל לצערי לא הצלחנו להבקיע 90 דקות". 

 

העיתון הצ'כי "ספורט" כתב שאתמול היה יום שחור לכדורגל הצ'כי, אחרי שגם ספרטה פראג הודחה על ידי צסק"א מוסקבה של ביבראס נאתכו במשחק ביתי ושתי הקבוצות הפסידו בונוס של 120 מיליון קורונות. פטר צ'ך, שוער ארסנל, צייץ שהוא עצוב על היום השחור שפקד את הכדורגל הצ'כי. "ההלם האמיתי הוא ההפסד למכבי תל אביב", כתב העיתון. צ'ך כתב: "יום לא מוצלח לכדורגל הצ'כי, חבל מאוד".

 

 

פבל ורבה, המאמן שהעלה את ויקטוריה פלזן לגדולה וכיום מאמן את הנבחרת, ראה את המשחק בלונדון ואמר שהוא חש תדהמה וצער גדול שפלזן עפו נגד מכבי תל אביב. הוא גם עקץ את המאמן מירוסלב קובק על שיטת המשחק שלו: "הייתי בטוח שפלזן בעלת מוטיבציה גדולה, אף אחד לא ציפה לתוצאה כזאת ואני מאוד מאוכזב. אף אחד לא ציפה לתוצאה כזאת אני מאוד מאוכזב. הייתי מאושר יותר לראות את פלזן פעילה עם הכדור ומנסה לכבוש במקום לשבת מאחור כאילו המשחק נגמר. זו היתה טעות. ציפיתי לכך ששחקני הנבחרת בפלזן וספרטה ישחקו טוב יותר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי