"זו בושה. אייאקס עשתה שגיאות של ילדים"

שחקני אייאקס בסיום. הפנים אומרות הכל
שחקני אייאקס בסיום. הפנים אומרות הכל | צילום: Gettyimages

בהולנד ביקרו את ההדחה ע"י ראפיד: "תחילת הסוף של דה בור"

(גודל טקסט)

ההפסד של אייאקס אמש (שלישי) לראפיד וינה 3:2 באמסטרדם ארינה מהווה אולי סיומה של תקופה. אייאקס לא תשחק העונה בליגת האלופות אחרי במשחק הראשון סיימה ב-2:2 בווינה ותשחק במוקדמות הליגה האירופית אולי מול מכבי תל אביב בשלב הפלייאוף. באצטדיון נראו כמה אלפי אוהדים מיואשים לחלוטין שאמרו לעצמם כי "המהפכה של יוהאן קרויף" שהונהגה במועדון בשנים האחרונות היא כישלון ענק.

 

אפילו רונאלד דה בור, אחיו של פרנק מאמן הקבוצה, אמר בסיום בפרשנות שלו בטלוויזיה: "בושה וחרפה להפסיד לקבוצה כזאת כמו ראפיד וינה. הקבוצה מאוסטריה עבדה עלינו. הפסדנו כמו ילדים. אנחנו לא מתאימים לליגת האלופות ורואים את זה עוד פעם. השגיאות שעשינו מתאימות לגן ילדים ולא לקבוצה כמו אייאקס".

 

 

השוער יאספר סילסן הוסיף: "אני מאוכזב. לא היתה לנו חוכמה על המגרש. ספגנו שערים בצורה שלומיאלית. אם אתה משווה ל-2:2 אתה לא יכול לתת מתנה לאורחים. אני חושב שאין לנו סיכוי גם בליגה האירופית אם נמשיך לשחק כך".

 

52 אלף צופים הגיעו למשחק, אבל חלקם עזבו לפני הסיום מיד אחרי כיבוש השער השלישי של האורחים. דה בור נשמע מיואש: "לא היה לי חשק לדבר עם השחקנים שלי בחדר ההלבשה. הרגשתי שזה יום אבל. אחרי שפיגרנו 2:0 עשינו 2:2 וזה נתן לי תקווה שנעלה, אבל כנראה שליותר מזה אנחנו לא מסוגלים. ראפיד הגיעה לשלוש הזדמנויות וכבשה אותן. היו לנו שגיאות פטאליות בהגנה שגרמו לפיגור 2:0. לא יכולנו עשות יותר מזה. היריבה הפתיעה אותנו במשחק טקטי יוצא מהכלל".

 

בהולנד יש ביקורת על המאמן שהשאיר שחקנים ותיקים בחוץ ועלה עם הצעירים, אבל הוא הדף אותה: "אני עומד מאחורי החלטתי. יש לנו קבוצה צעירה וכנראה שאנו לא בשלים לליגת האלופות, אבל בקשר לטעויות במשחק אתם יכולים להאשים רק אותי".

 


קלאסן מודה לקהל למרות הכל (Gettyimages)

 

ה'דה טלחראף' התייחס כמובן בעמוד הראשי להדחה של אייאקס תחת הכותרת: "לילה שחור לאייאקס" וכתב: "תסריט איימים לאייאקס. טעויות ילדותיות הובילו להדחה מהאלופות". במאמר מערכת נכתב בעיתון: "ההפסד הזה לא מקרי. יכול להיות שזו תחילת הסוף של דה בור באייאקס. הוא אולי זכה בארבע אליפויות רצופות וזה החזיק אותו בעונה שעברה בה אייאקס היתה חלשה יחסית, אבל ההישגים בעבר לא נותנים לו יותר חסינות".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי