מבלי לדעת אנגלית: דרמיאן הפך לנכס עבור יונייטד

דרמיאן. כשאתה מקבל טלפון מיונייטד
דרמיאן. כשאתה מקבל טלפון מיונייטד | צילום: GettyImages

המגן שמתקשר באמצעות מתורגמן, כבר הוכתר כיורש של גארי נוויל

(גודל טקסט)

מנצ'סטר יונייטד תתמודד הערב מול קלאב ברוז' בגומלין פלייאוף ליגת האלופות, אחרי ניצחון 1:3 במשחק הראשון באולד טראפורד. כל תוצאה שלא תעניק את הכרטיס לשלב הבתים תהיה אסון למועדון, שמפזר כספים בענק בשנה האחרונה.

 

בשבוע שעבר הצטיין ממפיס דפאיי, שכבש צמד ובישל, אבל באנגליה משוכנעים כי ההצלחה הגדולה ביותר של המאמן לואי ואן חאל היתה רכישתו של מתאו דרמיאן, המגן הימני מטורינו שהכניס יציבות להגנת הקבוצה, מה שהיה חסר לה בשנתיים האחרונות. אם רק היה ההולנדי מסוגל לצוות לו בלם ראוי, המשימה לשדרג את הגנת יונייטד הייתה מוכתרת כהצלחה מסחררת.

 

 

הכותרות באנגליה על דרמיאן נעות בין הערכה להתמוגגות. "הוא חזק, סולידי ומזכיר את גארי נוויל", כתבו בעיתונים כשהם מצטטים מתוכנית המשחק הראשון של יונייטד מול טוטנהאם (0:1). ואכן, מאז פרישת מספר 2 האגדי של מנצ'סטר יונייטד ב-2011, לא קם לו יורש.

 

דרמיאן הגיע כמעט אלמוני לאולד טראפורד, וכבר במשחק הראשון נגד התרנגולים זכה לתואר "איש המשחק" אחרי שקיבל 64% מקולות האוהדים והקדים את השוער סרחיו רומרו ואת הקשר חואן מאטה. גם ואן חאל, מאמן שלא מפרגן בקלות, שיבח את המגן שלו בסיום המשחק.

 

ה"דיילי מירור" פרגן לדרמיאן אחרי המשחק הראשון נגד ברוז' וקבע כי "הוא נתן עוד הופעה אינטליגנטית". ההתלהבות אינה מבוססת רק על מראה עיניים, אלא גם מגובה במספרים: האיטלקי הוא השחקן שרשם את מספר התקולים הרב ביותר בשלושת המחזורים הראשונים של הפרמיירליג.

 

כבר מגיל צעיר החל אביו של דרמיאן לאמן אותו. את קפיצת המדרגה עשה האיטלקי כשהגיע לנוער של מילאן: הוא שיחק בבוגרים רק ארבע פעמים והופיע בעיקר בקבוצת המילואים. לאחר מכן שיחק בפאדובה ופאלרמו, לפני שהתגלה מחדש בטורינו שאליה הושאל באוגוסט 2011.

 

פאלרמו ומילאן החזיקו יחדיו בכרטיס השחקן של דרמיאן, עד שטורינו – עמה עלה לסריה A – רכשה אותו בסכום מצחיק של מיליון וחצי יורו. את הפריצה הגדולה עשה המגן בעונה שעברה, כשהגיע לנבחרת איטליה. טורינו עשתה כסף טוב על דרמיאן כשמכרה אותו ליונייטד בסכום המוערך בכ-20 מיליון יורו. "ברגע שאתה מקבל טלפון מקבוצה כזו, אתה לא חושב פעמיים", אמר דרמיאן אחרי שחתם באולד טראפורד.

 

דרמיאן בולם את קיין. מלך התיקולים (Gettyiamges)

 

ריו פרדיננד והארי רדנאפ ציינו לאחרונה כי הם צופים עתיד ורוד למגן בן ה-25. דרמיאן עוד לא ממש התאקלם בקבוצה, עדיין מתגורר בבית מלון, לא בדיוק מתמצא באנגלית ונעזר במאמן הכושר מטורינו, פאולו גאודינו, כדי להרגיש בבית. הוא גם בא במחיר טוב: המשכורת שלו נעה סביב השלושה מיליון יורו, כסף קטן במושגים של פרמיירליג. מצד שני, אף קבוצה באיטליה לא הייתה משלמת לו את הסכום הזה.

 

עבור דרמיאן, החזרה היום לאצטדיון יאן בריידל היא כמו חזרה במנהרת הזמן. בעונה החולפת שיחק עם טורינו מול קלאב ברוז' בשלב הבתים של הליגה האירופית ועלתה לשלב הנוק-אאוט במשחק שלפניו קיבל המגן הימני את סרט הקפטן.

 

"בשנה שעברה הייתי כאן וסיימנו ב-0:0. זו תהיה תוצאה טובה מבחינתנו, אבל אנחנו רוצים לנצח. התרגשתי מהאווירה הנפלאה שהייתה באולד טראפורד בשבוע שעבר. אני רוצה לשמוע את המנון ליגת האלופות באופן קבוע. זה יהיה מרגש".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי