גם נאתכו בפנים: 1:3 לצסק"א על ספורטינג

מהפך מושלם של צסקא בדרך לשלב הבתים
מהפך מושלם של צסקא בדרך לשלב הבתים | צילום: Gettyimages

היסטוריה: אסטנה הקזחית הראשונה בצ'מפיונס. עוד עלו: לברקוזן ובאטה

(גודל טקסט)

שחקני מכבי תל אביב לא יהיו הישראלים היחידים העונה בליגת האלופות: גם ביבראס נאתכו יהיה שם ביחד עם קבוצתו, צסק"א מוסקבה הרוסית שגברה הערב (רביעי) 1:3 על ספורטינג ליסבון הפורטוגלית ובכך מחקה את ההפסד 2:1 מהמשחק הראשון בפורטוגל.

 

לסגנית אלופת רוסיה, בדומה לבאזל שהודחה ע"י אלופת ישראל, מאזן מושלם בליגה הרוסית, עם 6 ניצחונות מ-6 משחקים, והערב הם המשיכו את המומנטום, השלימו מהפך גדול וחזרו לבמה המרכזית של הכדורגל האירופי עם העפלה לשלב 32 הגדולות של היבשת.

 

 

יש לציין כי בשבוע שעבר נאתכו נכנס מהספסל רק בדקה ה-89 והערב כלל לא שותף, אבל דקות רבות צפויות לו בהמשך הקמפיין.

ספורטינג ליסבון הייתה עדיפה במחצית הראשונה ואף עלתה ליתרון ראשון משער של גוטיירס (36), אך במחצית השנייה התעוררו הרוסים בראשות החלוץ סיידו דומביה – מי שכבש בשבוע שעבר בפורטוגל ובאותו משחק גם החמיץ פנדל – והערב הוא השיב את החיוך לרוסים כשכבש צמד בדקות ה-49 וה-72. 

כשהיה נדמה שאנו בדרך להארכה, הגיע אחמד מוסא בדקה ה-85 ולאחר בישול נפלא של דזאגוייב השלים את ה-1:3 וסידר לסגנית אלופת רוסיה עלייה לשלב הבתים של ליגת האלופות.

עוד הערב בליגת האלופות: אסטנה, אלופת קזחסטן, עשתה זאת לראשונה בתולדותיה והעפילה לליגת האלופות. הקזחים סיימו ב-1:1 בניקוסיה נגד אפואל ובזכות ניצחון 0:1 במשחק הראשון השלימו את עלייתם לליגת האלופות. זו למעשה הנציגה הראשונה של קזחסטן במפעל היוקרתי.

עוד תוצאה מסקרנת היא ה-0:3 של לברקוזן על לאציו. "הנשרים" ניצחו 0:1 במשחק הראשון באיטליה, אבל הובסו בגומלין בגרמניה ויסתפקו בליגה האירופית. צ'לאנגולו (40), מחמדי (48) ובלארבי (89) כבשו לגרמנים, מאוריסיו מלאציו הורחק בדקה ה-68.

לברקוזן. גם הם חגגו הערב (AFP)

העולה הנוספת היא באטה בוריסוב, שאמנם הפסידה 2:1 בסרביה מול פרטיזן בלגרד אך עלתה בזכות שער החוץ. בשבוע שעבר היא ניצחה 0:1 במשחק הביתי בבלארוס.

מהלך המשחק:

דקה 11

ניסיון של הפורטוגלים: גוטיירס העביר כדור רוחב מסוכן לרחבה, אבל הגנת צסק"א הייתה עירנית והרחיקה לקרן.

דקה 23

הזדמנות ראשונה לצסק"א: פרננדס דהר קדימה עם הכדור והגביה לרחבה, דומביה הגיע לכדור מול השער והיה חייב לכבוש, אבל החלוץ בעט לא מדוייק ופספס את המסגרת.

דקה 30

צסק"א נכנסת למשחק ומאיימת שוב על השער. טושיץ' קיבל את הכדור על סף הרחבה ובעט כדור חזק אבל היה לא מדוייק ופספס את המסגרת.

דקה 36

ספורטינג עולה ל-0:1: גוטיירס קיבל את הכדור בקצה הרחבה, ומזוית אלכסונית בעט לשער והכניע את אקינפייב עם שער שמקרב משמעותית את הפורטוגלים לשלב הבתים של האלופות.


המחצית הראשונה של הפורטוגלים הייתה מצוינת (AFP)

דקה 49

צסק"א משווה ל-1:1: זאגוייב בעט את הכדור לרחבה, דומבייה הגיע לכדור בתוך הערבוביה וספק עם היד כבש למקומיים ואיזן את התוצאה.

דקה 72

צסק"א עושה מהפך ועולה ל-1:2: מוסא דהר עם הכדור באגף שמאל והגביה לרחבה, דומבייה היה במקום ועם שער נהדר העלה את קבוצתו ליתרון.

דקה 85

1:3 מדהים לצסק"א: התקפה מסודרת של הרוסים הסתיימה בבישול נפלא של דזאגוייב לאחמד מוסא, שמקרוב עקף את השוער ובעט בעוצמה לרשת.

דקה 90

ספורטינג נותרה בעשרה שחקנים: סיום עגום לפורטוגלים בשלב הפלייאוף לאחר שמריו ספג אדום שספק אם הגיע לו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי