"אולי זה בגלל שהיריבה הייתה מגרמניה"

הוא יכול לשחק הרבה יותר טוב ואן חאל ושוויינשטייגר
הוא יכול לשחק הרבה יותר טוב ואן חאל ושוויינשטייגר | צילום: Gettyimages

ואן חאל מנסה להסביר מדוע שוויינשטייגר לא היה טוב לדעתו

(גודל טקסט)

לואיס ואן חאל לא מסוגל להיות מרוצה עד הסוף? ה'בילד' תוהה האם ירח הדבש שלו עם באסטיאן שוויינשטייגר, נגמר לאחר שהמאמן בן ה-64 מתח ביקורת על הקשר בסיום המשחק אתמול אחרי שמנצ'סטר יונייטד ניצחה את וולפסבורג באלופות 1:2.

 

כשנשאל מה דעתו על משחקו על ידי כתבים גרמנים אמר: "בדרך כלל אני מרוצה מהיכולת שלו, אבל היום הוא לא שיחק טוב. הוא יכול לשחק הרבה יותר טוב ולכן גם החלפתי אותו".

 

להולנדי גם הייתה סברה מדוע שווייני היה עצבני: "אולי בגלל שהוא שיחק נגד יריבה גרמנית הוא היה בלחץ גדול מדי". האוהדים לעומתו חשבו אחרת וכאשר הוחלף בדקה ה-72 על ידי פיל ג'ונס הם קמו ומחאו לו כפיים.

 

גם מאמן באיירן לשעבר, אוטמר היצפלד שפירשן לסקאי הגרמני, אמר שהוא לא מבין את הביקורת ולא את החילוף של הקשר הגרמני. היצפלד אמר: "מנקודת המבט שלי היה לשוויינשטייגר משחק טוב מאוד. מנצ'סטר יונייטד שיחקה טוב יותר איתו מאשר בלעדיו".

 

האוהדים מחאו לו כפיים. באסטיאן שוויינשטייגר (Gettyimages)

 

לפי הסטטיסטיקה שאסף עיתון ה'בילד' נראה שלואן חאל יהיה קשה להסביר את החילופים מבחינה מקצועית. עד ששווייני הוחלף הוא נגע הכי הרבה בכדור מבין שחקני יונייטד – 69 פעמים. כמו כן, השדים האדומים החזיקו יותר בכדור כשהגרמני היה על המגרש, לאחר הוצאתו החזיקו רק 41 אחוז. שווייני גם בעט שלוש פעמים לשער היריבה, יותר מאשר בכל משחק קודם שלו ביונייטד מאז הגיע. קשר נבחרת גרמניה גם זכה ב-67 אחוז מהתאקלים שלו.

 

המנג'ר המקצועי של ורדר ברמן, תומאס גאוג, אמר: "שווייני היה מספר 6 חזק וטוב כפי שראינו אותו בעבר בנבחרת". עכשיו השאלה איך יתקדמו יחסי שווייני ו-ואן חאל. מי שמעריץ אותו הוא סיר אלכס פרגוסון שאמר השבוע ל'קיקר': "שווייני הביא איתו מנטליות של מנצחים".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי