לופטגי יעבור את שיאו של מוריניו נגד מכבי ת"א?

לופטגי ומוריניו. אפשר כבר לרשום וי נגד מכבי תא?
לופטגי ומוריניו. אפשר כבר לרשום וי נגד מכבי תא? | צילום: Gettyimages

ינסה לרשום את הניצחון הביתי ה-20 ברציפות בכל המסגרות. מייקון פצוע

(גודל טקסט)

ג'ולאן לופטגי מאמן פורטו הצהיר לפני המשחק עם מכבי תל אביב שינסה לרשום מחר (שלישי) את הניצחון הביתי ה-20 ברציפות של פורטו בכל המסגרות. ההפסד האחרון של הקבוצה היה בעונה שעברה לבנפיקה ב-14 בדצמבר 2014 בתוצאה 2:0. מכאן אפשר להבין עד כמה יהיה קשה למכבי תל אביב בפורטוגל. קשה יותר כנראה מאשר המשחק הראשון מול צ'לסי: "רשמנו ניצחון חשוב בגביע, עכשיו נתרכז בניצחון על הקבוצה הישראלית", כתב בטוויטר.

 

אם מחר פורטו תנצח את מכבי תל אביב ישבור לופטגי את ההישג של ז'וזה מוריניו עם 19 ניצחונות רצופים בדרגאו. ב-80 שנים אחרונות של המועדון השיאן הוא ארתור ז'ורז' עם 24 ניצחונות רצופים, מוריניו אחריו עם 19. אם פורטו תנצח (וסביר מאוד זה יקרה) יחזרו למאמן הספרדי 4 ניצחונות להשוות את שיא המועדון. לכן המשחק נגד מכבי תל אביב חשוב מאד ללופטגי, שיכול להיכנס כבר להיסטוריה כמאמן שעבר את "המיוחד". מלבד זאת לפורטו יהיו 9 נקודות בבית והיא תהיה עם רגל וחצי בשמינית הגמר.

 

 

מוריניו עשה את הרצף של 19 ניצחונות בבית בין אוקטובר 2003 עד אפריל 2004 וזו היתה העונה האחרונה שלו לפני שעבר לצ'לסי ובה זכה בליגת האלופות. ארתור ז'ורז' השיג את הרצף של 24 ניצחונות פעמיים בקריירה שלו בעונות 1984/5 וב-85/86.

 

לופטגי שהשווה את ההישג של מוריניו עשה זאת עם הפרש שערים טוב יותר ממנו – 4:53 לעומת 6:42. "המיוחד" רשם ניצחונות בית באותה תקופה על מנצ'סטר יונייטד, ליון ומארסיי בעוד כיום ניצח לופטגי את באיירן מינכן בעונה שעברה, באזל והעונה צ'לסי וכעת נראה אם זה יקרה מול מכבי תל אביב. אגב, השיא הפורטוגלי שייך לבנפיקה ולא לפורטו עם 27 ניצחונות רצופים בבית מה-28 בנובמבר 1981 עד 15 בינואר 1983, אבל הוא היה שייך לשני מאמנים. ההונגרי לאיוש בארוטי והשבדי גוראן סוון אריקסון.

 

לופטגי. הפרש שערים טוב משל מוריניו (gettyimages)

 

הבלם הברזילאי מייקון ייעדר מהמשחק מול הצהובים בגלל פציעה, אבל הבלם הספרדי בן ה-28 איבן מרקנו צפוי לחזור לאחר שהחלים מפגיעה בקרסולו הימני ולא שיחק מה-4 באוקטובר. הוא בילה את השבוע האחרון באולם האימונים והתאמן אתמול כרגיל ללא כאבים. לצדו ישחק נגד מכבי תל אביב הבלם ההולנדי ברונו מרטינס אינדי. השניים שיחקו בהצלחה שנה שעברה ב-8 ממשחקי פורטו ורשמו במשחקים אלה חמישה ניצחונות, שני תיקו והפסד אחד מול בנפיקה. העונה השניים שיחקו ביחד רק במשחק אימון נגד פמליקאו. ההולנדי שיחק העונה את כל המשחקים עד באלופות. מרקנו שיחק העונה רק נגד צ'לסי אחרי שהורחק מול באיירן מינכן בהפסד 6:1 שנה שעברה.

 

הקשר האחורי של פורטו, דנילו לואיס, ינסה להיזהר מספיגת צהוב שלישי באלופות שימנע ממנו את המשחק בישראל. במקרה כזה הוא יוחלף על ידי ורדסקו מפורטו ב'. דני אוסבלדו הארגנטיני-איטלקי שנרכש העונה על ידי הקבוצה ממשיך לאכזב כמו בקבוצותיו הקודמות (בוקה ג'וניור, אינטר, יובנטוס וסאות'המפטון). הוא שיחק נגד וארזים בגביע (פורטו ניצחה 0:2 ועלתה לסיבוב החמישי) את משחקו השני בקבוצה העונה והחמיץ שער ממטר. שני שערים שלו נפסלו בנבדל. "זה היה משחק שכדאי לשכוח אותו, אבל העיקר שניצחנו", כתב בטוויטר.

 

קלמנט טורפין הצרפתי יהיה השופט במשחק מחר. הוא רק בן 33 – צעיר יותר מאיקר קסיאס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי