קבוצות מפורטוגל אוהבות לשחק נגד ישראליות

עטר. היחיד שחגג בפורטוגל
עטר. היחיד שחגג בפורטוגל | צילום: עדי אבישי

ההיסטוריה: בנפיקה רמסה את בית"ר וגם חיפה ומכבי קיבלו מהלומות קשות

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תעלה ב-21:45 לדשא ב'דרגאו' של פורטו במסגרת המחזור השלישי בליגת האלופות. הצהובים שנמצאים במקום האחרון עם אפס נקודות ואפס שערים, יעלו לדשא בפורטוגל כשברקע המאזן העגום של קבוצות ישראליות על אדמת חצי האי האיברי.

 

על-פי מפגשי העבר בין הקבוצות הישראליות לפורטוגליות לאלופה אין הרבה סיבות לאופטימיות. ב-18 המפגשים הקודמים הפורטוגלים מובילים 6:7 בניצחונות, חמישה משחקים נוספים הסתיימו בתיקו.   

 

 

במשחקי החוץ המצב של הקבוצות הישראליות הרבה יותר עגום. מתוך תשעה מפגשים הישראליות השיגו רק ניצחון אחד – כשבני יהודה גברה 0:1 על פאקוש פריירה משער של אלירן עטר בעונת 2009-10. בחמישה משחקים נוספים הפורטוגליות ניצחו. שלושה משחקים נוספים הסתיימו בתיקו.

 


עטר חוגג בכתום. ניצח בפורטוגל (עדי אבישי)

 

הפרש השערים עומד על 12:24 לזכות הפורטוגליות. מתוכם הישראליות ספגו שישייה אחת כשבית"ר ירושלים הובסה (6:0 בבנפיקה) ושתי רביעיות (1:4 של בואבישטה על מכבי ת"א ו-4:0 של מכבי חיפה לספורטינג ליסבון ב-1995). בית"ר ירושלים היא הקבוצה שספגה הכי הרבה ממועדונים פורטוגלים. 11 שערים בארבעה משחקים. לעומת זאת היא גם היחידה שכבשה רביעייה במשחק הגומלין, שהיה לפרוטוקול בלבד, כשגברה 2:4 על בנפיקה.

 

שמונה פעמים הצליחו הקבוצות הישראליות לשמור על שער נקי – שש פעמים זה קרה במשחקי הבית ופעמיים במשחקי החוץ – ספק אם מכבי תל אביב תהיה השלישית שתשעה זאת הערב.

 


פדרו ברבוסה. התעלל במכבי חיפה עם שלושער (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי