המספרים המביכים מההפסד להיברניאנס

בן בסט. לא נורא
בן בסט. לא נורא | צילום: אודי ציטיאט

המלטזים הביכו בעבר גם את יונייטד וריאל, אך למכבי יש סיבה לאופטימיות

(גודל טקסט)

לפני שמונה שנים, כשמכבי תל אביב נוצחה באנדורה מול סנטה קולומה, חגגו המארחים החובבנים ניצחון ראשון בתולדות הכדורגל המקומי בגביעי אירופה. אתמול, ב-2:1 של הצהובים במלטה, לא נרשמה היסטוריה דומה מכיוון שהיברניאנס כבר ניצחה שבע פעמים בעבר, אבל המאזן שלה לא מחמיא בהרבה.

 

מתוך 62 משחקים בגביעי אירופה בכל הזמנים, ניצחה אלופת מלטה 8 פעמים, הוציאה 7 תוצאות תיקו – והפסידה 47. הפרש השערים שלה מחפיר למדי: עד אתמול הוא עמד על 36 שערי זכות לעומת 169 חובה. הניצחון האחרון עד אתמול היה 1:2 על סלאבן בלופו הקרואטית לפני 11 שנה, אבל באינטרטוטו.

 

 

בעשור האחרון, היברניאנס הייתה נמושה של ממש באירופה. היא רק רשמה 8 הופעות במפעלים השונים (גביע אופ"א ואינטרטוטו), מתוכן סיימה בתיקו פעם אחת בלבד ונוצחה בשאר שבעת המשחקים. התוצאות? לא משהו לכתוב עליו הביתה: 3:0 גם בבית וגם בחוץ לאומוניה ניקוסיה, 4:0 בבית מול דינמו בוקרשט ו-5:1 בחוץ, 7:1 בסיכום המשחקים מול וויודינה נוביסאד, 3:0 ביתי מול גוריצה ו-0:0 "הרואי" בחוץ.

 

אם מכבי רוצה משהו להתנחם בו, היא יכולה להתעודד בכך שגם את מנצ'סטר יונייטד וריאל מדריד הגדולות הצליחה היברניאנס להביך. את "השדים האדומים" (עם ג'ורג' בסט, בובי צ'רלטון ודניס לאו בהרכב) הם עצרו על תיקו מאופס בגביע האלופות של עונת 1967/68 (אחרי 4:0 באנגליה) וגם עם "הבלאנקוס" רשמו תיקו 0:0 מכובד שלוש שנים לאחר מכן בגביע אירופה למחזיקות, אך הובסו 5:0 בבירת מדריד בגומלין. אגב, יונייטד של מאט באזבי "התאוששה" מהמבוכה וזכתה באותה עונה לראשונה בתולדותיה בגביע אירופה לאלופות, בעוד ריאל הפסידה בגמר המחזיקות לצ'לסי. מכבי כמובן חותמת על תסריט דומה, אך מצד שני היא לא הצליחה לגרד אפילו תיקו.

 

בסט, צ'רלטון ולאו. גם הם הובכו (Gettyimages)

 

למרות הניצחון הגדול אתמול, לאור מאזן החוץ העגום של היברניאנס, קשה לראות אותם עוברים שלב. מתוך 29 משחקים מחוץ למלטה בגביעי אירופה, הם רשמו ניצחון בודד (0:1 על שלבורן האירית) ותיקו בודד (0:0 באינטרטוטו בגוריצה) – ובשאר המשחקים הפסידו. רק בשישה מתוך 29 המשחקים הם הצליחו להשיג שער חוץ, והפרש השערים שלהם עומד על 101:8! בשבוע הבא (שלישי, שידור חי בספורט1 וב-HD החל מ-20:20), הם ינסו לעשות היסטוריה נוספת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי