מפתח או עקב אכילס: האם קולינאס יעשה כותרות?

קולינאס. לא צריך לקחת סיכונים
קולינאס. לא צריך לקחת סיכונים | צילום: אודי ציטיאט

שטראובר גורס שהוא "האיש המרכזי", ויסוקר: "משפיע לרעה על ההגנה"

(גודל טקסט)

בזמן שמכבי תל אביב נמצאת במרחק משחק אחד מהופעה שנייה של המועדון בליגת האלופות. חלק מאותם אוהדים שיגיעו לבלומפילד לא ישכח את ה-23 באוגוסט 1995, בו נכחו באותו מגרש במשחק העלייה לצ'מפיונס נגד גראסהופרס משווייץ. מכבי תל אביב שהשיגה בציריך 1:1 האמינה כי הדרך להיסטוריה קרובה וסלולה.

 

מי שנכח באותו משחק לא ישכח את הדקה החמישית "המקוללת" מבחינת הצהובים . כדור חופשי ממרחק 25 מטר, אלכסונית לכיוון שערו של אלכסנדר אובארוב קבע את התוצאה. הצהובים הציבו חומה זעירה ,ונדהמו כאשר בעיטתו של קומיסטי חלפה כמו בהילוך איטי ליד השוער שלא הגיב למהלך והכדור נכנס באיטיות מרגיזה לרשת וקבע 0:1 לגראסהופרס.

 

 

מאז אותו ערב חלפו בדיוק 20 שנים וההפסד רשום על שמו של אלכסנדר אובארוב בשער שספג מאחורי היציעים 4/5. ההדחה הטראומטית הורגשה כמעט עשור עד לתיקון באוגוסט 2004 כשהמועדון עלה לליגת האלופות והביא לכאן את באיירן מינכן, אייאקס ויובנטוס עם המאמן ניר קלינגר על הקווים.

 

אובארוב. שער בהילוך איטי (אתר רשמי מכבי ת"א)

 

לכל אוהד ושחקן כדורגל מוכרת האמירה "שוער הוא חצי קבוצה", כשהאיש שעיני האוהדים יהיו מכוונות אליו הוא השוער הספרדי חואן פבלו קולינאס בן ה-37, שכל בעיטה ונגיחה לעבר שערו תרעיד לבבות צהובים רבים.

 

קולינאס הוחתם בסיום העונה שעברה לעונה נוספת בקריית שלום על ידי המנג'ר ג'ורדי קרויף, מהלך שגרם לרבים בתוך ומחוץ למועדון להרים גבה, כמו בהחתמות ההמשך של קרלוס גרסיה וניקולה מיטרוביץ'. בקיץ אף הזכירו בקול את אופיר מרציאנו ואוסטין אג'ידה כמועמדים עד להחלטה להמשיך עם הספרדי.

 

הדעות המקצועיות על יכולתו של קולינאס חלוקות בין האמירות של שוער בינוני שהיה אמור לפנות את מקומו בין הקורות, לבין האמירה שמדובר בשוער טוב שהטעויות במשחקיו הם דברים שקרו וקורים לגדולים ממנו. התפילה של הצהובים הערב תהיה שקולינאס לא יעשה טעות מביכה ויבעט בדלי וישפוך 50 מיליון שקלים.

 

אג'ידה. היה מועמד (עדי אבישי)

 

שוער העבר של הפועל פתח תקווה ונבחרת ישראל איציק ויסוקר: "אני מבקש להיות הוגן ולציין כי לא עקבתי אחרי האימונים אלא רק המשחקים בליגת העל ובאירופה ולדעתי הספרדי הוא לא שוער מספיק דומיננטי לקבוצה כמו מכבי תל אביב. מי שהחליט לבחור בו זה באחריותו המקצועית. אישית אני תמיד בעד שוערים ישראלים ויש שוערים טובים שיכלו להיות בין הקורות של מכבי תל אביב".

 

"קולינאס הוא עקב האכילס של הקבוצה ורואים שההגנה שלפניו, המגנים והבלמים מגלים חוסר ביטחון כשהם משחקים איתו. החשיבות של היכולת של פאבלו קולינאס למשחק אינה נופלת מחשיבותו של הקפטן ערן זהבי ותרומתו במגרש. במשחק כל כך חשוב וגורלי כמו נגד באזל חובה לנטרל את נושא אי התיאום עם השוער. אם הוא ישחק כמו במשחקים האחרונים מכבי תל אביב תהיה בבעיה וצריך להאמין שהערב נראה פאבלו קולינאס אחר על הדשא באצטדיון בלומפילד".

 

"אי אפשר להגיד על קולינאס שהוא חצי קבוצה ומי שלקח על גבו את מכבי תל אביב עד לכאן", אמר שוער העבר של מכבי תל אביב ונבחרת ישראל חיים לוין. "יש לו עליות ומורדות ביכולת שלו והאמונה היא שלא יהיו לו פאשלות כמו בחלק מהמשחקים האחרונים. היכולת שלו בפתיחת המשחק היא שתקבע גם את ההתנהלות של השחקנים שלפניו במערך ההגנה. יש דברים שהוא צריך לשפר וכאחד שמשחק כשוער שנים כל כך ארוכות הוא יהיה אמור להשתפר ולתפוס ביטחון ולהקרין שקט ורוגע על חבריו. אסור שמכבי תל אביב תיפול הערב בשל האיש בין הקורות".

 

קרויף. כל האחריות עליו (עדי אבישי)

 

שוער העבר של מכבי תל אביב ונבחרת ישראל לירן שטראובר מסכם: "פאבלו קולינאס הוא איש המפתח של מכבי תל אביב בכל משחק. היכולת שלו מקרינה על מהלכי המשחק של חבריו. בעיקרון הוא הוכיח שהוא שוער טוב והטעויות שהוא עושה הם מהלכים שקורים גם בליגות הגדולות בגרמניה, אנגליה וספרד לשוערים הטובים והמפורסמים ביותר".

 

"קולינאס אמור להיות מאוד מרוכז ומפוקס ולא לקחת סיכונים שמורידים ביטחון בעיקר במשחק הרגל שלו. הוא פשוט לא צריך להתחכם גם כשמגיע  אליו לתוך הרחבה כדור להרחקה בבעיטת פוטבול. אם התיאום עם שחקני ההגנה שלו יהיה טוב יותר והדברים יעשו בביטחון גם קולינאס יתרום לנושא השקט בקו האחורי ויוריד לחץ כששחקני באזל יהיו בהתקפה. זה לא סוד מקצועי שקיים תיאום לא מושלם בין השוער לארבעת שחקני ההגנה שלו. אם קולינאס יעבור בביטחון וברוגע את 30 הדקות הראשונות הוא יהיה האיש במגרש של קבוצתו, כי אני מאמין בו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי