הנוקמים: תואמי מוראטה רוצים לעשות ליובה את אותו סיפור

יורנטה. הרגיש על בשרו
יורנטה. הרגיש על בשרו | צילום: Gettyimages

החלוץ שהגיע ליובה דחק את יורנטה לשוליים, אימובילה מעולם לא נספר. אחד ייאלץ לחכות, לשני זמן נקמה עם סביליה (21:45, ספורט2)

(גודל טקסט)

כמה מתוקה יכולה להיות הנקמה באקסית שלא רצתה אותך. יובנטוס נהנתה מכך עד הגג בעונה שעברה, כאשר אלבארו מוראטה פגש את ריאל מדריד בחצי גמר ליגת האלופות.

 

החלוץ הצעיר, שהתייבש על הספסל בסנטיאגו ברנבאו, במועדון שלא יודע לתת הזדמנויות לשחקני בית, נמכר בקיץ 2014 לגברת הזקנה תמורת 20 מיליון יורו כאשר הבין שאין לו סיכוי קלוש להוכיח את עצמו בקבוצה האהובה. הפתיחה ביובה לא היתה פשוטה, אבל מסימיליאנו אלגרי ידע לשלב בהדרגה את הסקורר הספרדי, וקיבל ממנו את התרומה הגדולה ביותר בעיתוי החשוב ביותר.

 

 

אל תעשה לחברייך: יורנטה נדחק הצידה

ריאל חששה מאוד ממוראטה לקראת המפגשים בהם נחשבה לפייבוריטית, והחששות התבררו כמוצדקים אף יותר מהצפוי. החלוץ, שהכיר טוב מאוד את נקודות התורפה של מחזיקת גביע האלופות המכהנת באותה תקופה, כבש כבר בדקה ה-8 במשחק הראשון ביובנטוס סטדיום בדרך לנצחון 1:2. בגומלין, כאשר ריאל הובילה והיתה בדרך להעפלה בזכות שער החוץ, איזן הספרדי בשער אופייני ל-1:1 והעניק לגברת הזקנה את הכרטיס לגמר. שם, בברלין, הוא מצא את הרשת גם מול ברצלונה, אבל זה כבר סיפור אחר.

 


מוראטה מול ריאל. נקם בשלמות (Gettyimages)

 

והנה לכם האירוניה. הצטיינותו של מוראטה דחקה לשולי הסגל את בן ארצו פרננדו יורנטה, שהרגיש לא רצוי והועזב הקיץ בהעברה חופשית. ב-27 באוגוסט חתם החלוץ החסון בסביליה, אשר העפילה לליגת האלופות בזכות הזכייה בליגה האירופית, ובאותו יום ממש נערכה הגרלת שלב הבתים של העונה החדשה, שזימנה ליובה את המפגשים מול סביליה בכבודה ובעצמה. כאשר הזיכרונות ממעלליו של מוראטה עדיין טריים מאוד בזכרון, המחשבה המיידית היתה ברורה – האם יורנטה יעשה ליובנטוס את מה שחברו עשה לריאל? הרי גם עבורו לא יכולה להיות נקמה מתוקה יותר מאשר שערים קריטיים שיעזרו לסביליה לעלות לשמינית הגמר וישלחו את הפיינליסטית מהעונה שעברה הביתה.

 

בזמן שחלף מאז, עברו שתי הקבוצות טלטלה רצינית. יובנטוס, שלא הצליחה למצוא מחליפים ראויים לאנדראה פירלו, ארתורו וידאל וקרלוס טבס שעזבו בקיץ – ולמען האמת מדובר בשחקנים ללא תחליף של ממש – פתחה את העונה באופן עגום ביותר. גם בתסריטים השחורים ביותר לא ראה את עצמו אלגרי מנצח פעם אחת בלבד ב-6 המשחקים הראשונים בליגה האיטלקית. הפיאסקו מול רומא באולימפיקו היה מוחץ ונחרץ, וכך גם ההפסד החד משמעי לנאפולי בשבת האחרונה.

 

ואולם, לפחות בליגת האלופות סייע האופי המפורסם, שהלך לחלוטין לאיבוד בזירה המקומית בשלב זה, ליובנטוס לצאת עם נצחון סנסציוני ממנצ'סטר. היא התגברה על שער לא חוקי לחובתה שהיה אמור להיפסל, ביצעה קאמבק מרשים וצברה 3 נקודות קריטיות מאוד להמשך הדרך. ובכל זאת, הפסד לסביליה הערב (21.40, שידור ישיר בספורט1) עלול להוריד את פירות ההשקעה לטמיון, ובמצבה הנוכחי של הקבוצה, כאשר פול פוגבה לא מתפקד ומכת הפציעות הורסת את מה שנשאר מהקישור, האפשרות הזו נראית סבירה.

 


יורנטה. ייאלץ לחכות סיבוב שלם (Gettyimages)

 

אם יורנטה לא, אני פה

היא סבירה פחות כי גם סביליה מתקשה להשיג תוצאות, גם אם הכדורגל שהיא מציגה לא רע. האנדלוסים השיגו בשעה טובה נצחון בכורה בליגה הספרדית, 2:3 דרמטי על ראיו וייקאנו, רק במחזור השישי. בליגת האלופות הם רשמו 0:3 חלק ומשכנע על בורוסיה מנשנגלדבאך, עוד קבוצה במשבר בבית המוות בו נראות כל הקבוצות קצת גוססות, אבל יורנטה לא שותף בחגיגה הזו. האם שמר אותו אמרי לקרב מול יובה?

 

המתח היה בשיאו מאז הפיאסקו מול נאפולי, אבל האיטלקים קיבלו בשורה מעודדת מאוד מבחינתם. יורנטה, שסבל מפציעה קלה, התאושש אמנם אך לא נכלל בסגל של אמרי למשחק החשוב מול הגברת הזקנה. הנקמה שלו תצטרך לחכות למחזור האחרון, כאשר סביליה תארח את יובה במשחק שעשוי להיות גורלי אפילו יותר ולקבוע את זהות העולה.

 

אבל בעוד האוהדים בשחור-לבן נושמים לרווחה, כדאי להזכיר להם שיורנטה הוא לא האקס היחיד בשורות סביליה. למעשה, דווקא צ'ירו אימובילה מזכיר הרבה יותר את מקרה מוראטה. האיטלקי, שגדל באקדמיה של יובה, מעולם לא קיבל בה הזדמנות ראויה, נדד בהשאלות ובבעלויות משותפות, היה מלך השערים של הליגה האיטלקית במדי טורינו כאשר מחצית מכרטיסו עדיין היתה שייכת ליובה, ונמכר סופית לדורטמונד רק לפני שנה. לאימובילה לא הלך בגרמניה, אבל הוא ישמח להחזיר את הקריירה למסלול הנכון באנדלוסיה, וסגנון המשחק שלו מתאים לאמרי יותר מאשר זה של יורנטה. אז נכון, הוא פתח את העונה גרוע, ובקושי שיחק עד עכשיו, אבל האם זה לא הזמן האידיאלי מבחינתו לשבור את הקרח?

 


אימובילה. זמן מושלם לנקום ביובה (Gettyimages)

 

בהיעדרו של יורנטה עשוי אימובילה לשחק אותה מוראטה. האם יתן לו המאמן צ'אנס לעשות זאת? התשובות ממש בקרוב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי