"במכבי תל אביב שב אליי החיוך"

יחייכו גם ביום שלישי בלילה?
יחייכו גם ביום שלישי בלילה? | צילום: אודי ציטיאט

זהבי נשאר רגוע, "קיש" רומנו מפרגן, מיכה מתלהב ורק גולדהאר לא בא

(גודל טקסט)

ערן זהבי נכנס לרשימת גדולי הצהובים. שיחות הטלפון שזכיתי לקבל אתמול (רביעי) אחרי התיקו 2:2 של מכבי ת"א בבאזל משערי הקסם של ערן זהבי נמשכו עמוק אל תוך אור הבוקר. הנושא המרכזי היה כמובן מיתוגו של מספר 7 בהיסטוריה של הצהובים.

 

 

הוותיקים הזכירו את אלי פוקס ושייע גלזר, התקדמו אל גיורא שפיגל, ויקי פרץ ובני טבק, ונעצרו באייקון מספר 8, אבי נמני. מי שסיכם את ההשוואות לגדולים של מכבי תל אביב היה אחד הכובשים הגדולים בכדורגל הישראלי, משה "קיש" רומנו: "לערן זהבי יש את האקסטרה והתוספת של כל אגדות הכדורגל בצהוב. בפרק זמן קצר של שלוש שנים וחצי הוא הצדיק את האמירה מכבי 'זהבי' ת"א".

 

זהבי. "יש לו את האקסטרה" (אודי ציטיאט)

 

***

 

זהבי ודור מיכה. נדמה היה שזעקות השמחה מחדר ההלבשה של מכבי תל אביב בתום המשחק הגיעו עד קריית שלום. זהבי היה על פי שחקני הקבוצה האיש הכי רגוע בתום המשחק. "במכבי תל אביב שב אליי החיוך, הימים כאן גדולים ומאושרים עבורי", הוא אמר, "האושר הוא גדול ואני מחזיר למכבי תל אביב על הערכת המועדון כלפיי. אנחנו כבר סופרים את הימים לקראת משחק הגומלין בשלישי בבלומפילד ויהיה שם משחק הרבה יותר קשה כי באזל קבוצה חזקה מאוד".

 

 

מבשל גול השוויון לזהבי היה דור מיכה ששותף לקראת תום המשחק: "היינו בתוך תוספת הזמן ונותר רק להרים כדור למרכז הרחבה. התזמון של זהבי היה מדהים, זה גול לפנתיאון".

 

מכבי חוגגת. "גול לפנתיאון" (אודי ציטיאט)

 

***

 

שפונגין ובן בסט בדרך להורדת הזקן. ההפתעה הגדולה מבחינת רוב אנשי התקשורת והאוהדים הייתה הופעתו של עדן בן בסט בהרכב הפותח. מתברר שהמאמן סלבישה יוקאנוביץ' שוחח עם השחקן והכין אותו מראש לכך שהוא יהיה החלוץ המרכזי בבאזל.

 

הסרבי גם תרגל את בן בסט בהרכב באימון המסכם, מה שהיה נדמה למרגלים של באזל ולתקשורת הישראלית כסתם תרגיל הטעיה שהתברר כמוצלח בטקטיקה של יוקאנוביץ'. אגב, יובל שפונגין ובן בסט הבטיחו לגלח את הזקן אם מכבי תל אביב תעפיל ביום שלישי לשלב הבתים.

 

אוהדי מכבי, אתמול ביציע בבאזל (אודי ציטיאט)

 

***

 

בלט בחסרונו: הבעלים. עד שעה לפני המשחק בבאזל, האמינו במכבי תל אביב כי מיץ' גולדהאר יפתיע ויגיע לאיצטדיון. הבעלים החמיץ את משחקי השיא בפלזן ובבאזל, במהלך שאינו מובן לאנשי ושחקני מכבי תל אביב.

 

"לא ברור מדוע הוא לא עם הקבוצה ברגעי השיא", אמר גורם המקורב לקבוצה, "מיץ' נמצא בקשר רק עם המנכ"ל מרטין ביין ובכל מקרה מלוא ההערכה מצדו היא לשחקנים. כולנו רוצים שהוא יהיה במשחק הגומלין ויהיה שותף להגשמת ההצהרה שלו על הגעה ליעד הנחשק של שלב הבתים בליגת האלופות".

 

יוקאנוביץ'. יש לו סיבה טובה לחייך (אודי ציטיאט)

 

***

 

ממתינים לרכש. חיזוק הקבוצה בקיץ הוא אחד הנושאים הכואבים והלא מוצלחים שהוביל המנג'ר ג'ורדי קרויף. הקבוצה חסרה חלוץ מרכזי ועמדת המגן השמאלי פרוצה וחלשה. עכשיו בכל אפשרות של שלב בתים – בין אם בצ'מפיונס ובין אם בליגה האירופית –  אמור לנחות סוף סוף שחקן זר (חלוץ או מגן שמאלי).

 

מי שמחייך בבאזל הוא קרויף, שנותר נאמן לאמירה המוכרת: "את המנצח או בעל התיקו התקשורת לא תשאל מדוע הוא הפסיד". בשבת מכבי תל אביב בבלומפילד נגד בני סכנין (שידור חי בספורט1 וב-HD החל מהשעה 17:30) והכוונה של המאמן היא לאפשר לארבעה-חמישה שחקנים מנוחה לקראת באזל. במכבי תל אביב אמרו: "ראיתם שלא הייתה שום השפעה ל-120 הדקות נגד קריית שמונה, כי הכושר הגופני שלנו טוב מספיק להתמודד עם זה". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי