באזל נלחמת בפוסטים בעברית ובערבית

הפייסבוק של באזל. אין לנו צוות שיודע לזהות כל הודעה מעליבה
הפייסבוק של באזל. אין לנו צוות שיודע לזהות כל הודעה מעליבה |

מצרים וישראלים התכתשו בפייסבוק של הקבוצה: "לילה ללא שינה"

(גודל טקסט)

1.6 מיליון אוהדי כדורגל עוקבים אחרי פ.צ באזל ברחבי העולם בדף הפייסבוק שלה, ולא תאמינו מהיכן מגיעה כמות האוהדים הכי גדולה. בזכות מוחמד סלאח, ששיחק בעבר בקבוצה ומוחמד אל נאני שבישל אתמול את שער היתרון של אלופת שוייץ, לא פחות מ-42.5% מ"אוהבי" הדף של הקבוצה מגיעים משכנתנו מצרים. רק 6.2% משוייץ, 3.2% מאלג'יריה ו-3% מאינדונזיה.

 

העובדה שלבאזל יש כל כך הרבה אוהדים ממצרים גרמה לה להיקלע לסכסוך המזרח תיכוני. ב-2013 השאלה האם מוחמד סלאח יגיע לגומלין בישראל גרמה להצפת הפייסבוק של גולשים מצרים, שקראו לו להחרים את המשחק וכתבו נאצות נגד ישראל. העובדה שחגג בבלומפילד הביאה להצפת דף הפייסבוק של באזל בתמונות שלו, איומי רצח על ישראל, קללות וגידופים.

 

 

כעת השחקן היחיד שמעורר בעיות הוא אל נאני ובאזל התכוננה לבעיות מראש. ראש אגף התקשורת של המועדון, רמו מייסטר, אמר בראיון בשווייץ: "חסמנו מראש כל התייחסות פוליטית למשחק בדף הפייסבוק של הקבוצה. אנחנו לא רוצים שהוויכוח הפוליטי יתנהל מעל דפי הפייסבוק של המועדון, הכדורגל צריך להיות במרכז ואנחנו לא רוצים ששנאה תגלוש לעולם הכדורגל".

 

מתוך דף הפייסבוק הרשמי של באזל

 

למרות דבריו, נספרו מאות הערות גזעניות משני הצדדים, כאשר גם הגולשים מישראל לא נשארו חייבים. בכתבה בשוייץ הראו מספר דוגמאות של פוסטים בעברית שהגיעו לדף של באזל וקראו לקבוצה לבקר ביד ושם כדי לא לשכוח מה עשו ליהודים.

 

 

מייסטר אמר שהפוסטים האלה הועלו בגלל שאין יכולת לפקח על כולם בצורה הרמטית ולהוריד אותם מהאתר: "אין לנו צוות שיודע ערבית ועברית כדי לזהות כל הודעה מעליבה". המשרד עסק גם בהורדת ציוצים מעליבים בטוויטר. בין היתר קראו אוהדים ממצרים לבאזל להחרים את המשחק ולא להגיע לישראל. "צפויים לנו לפחות עוד 6-7 לילות ללא שינה כדי להסיר את כל הפוסטים האלה", אמר רמו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי