זה לא בשמיים לעלות שלב

התגברו על אלופת מלטה. עכשיו הם צריכים להיזהר מהצ'כים
התגברו על אלופת מלטה. עכשיו הם צריכים להיזהר מהצ'כים | צילום: מני בן ארי

למרות שלא הרשימה מול המלטזים, מכבי צריכה להסתכל לפלזן בגובה העיניים - אבל תוכל לעשות זאת רק אם יוקאנוביץ' יגיע מוכן (20:20, ספורט1)

(גודל טקסט)

מכירים את הקלישאה "להעביר את ההכרעה אלינו הביתה"? את הקלישאה הזו הגו בישראל, לועסים בישראל ויקברו בישראל. בצ'כיה אין קלישאות מהסוג הזה. אל תקנו גם את הזהירות של מאמן ויקטוריה פלזן לקראת המשחק הערב, והחשש שלו מהחום הכבד. ככה בדיוק צריך מאמן להתנהג: לכבד את היריב, להכניס את השחקנים שלו לריכוז ולהבנה שהערב לא יהיה להם קל.

 

אבל שלא תטעו, פלזן מתכוונת להכריע את ההתמודדות מול מכבי ת"א כבר הערב. היא תנצל כל פער בין המערכים, כל חור בהגנה, כל היסוס בהנעת הכדור וכל איבוד שלו כדי להעניש, מתוך הנחה שגם אם זה לא יקרה, מכבי לא תנצח בפער שאותו לא ניתן יהיה למחוק בגומלין. בצ'כיה לא מעבירים את ההכרעה הביתה, אלא מנצחים התמודדות.

 

 

גישה למשחק זה עניין מאוד חשוב. אתה בונה ככה פייבוריטיות, אתה יוצר ככה דומיננטיות, אתה גורם ליריבה שלך לחשוב לא רק על תכנית המשחק שלה, אלא גם על שיבוש התכנית שלך. מכבי ת"א היא עדיין לא מועדון אירופי גדול כדי לגרום לקבוצה כמו פלזן להגיע בחשש למשחק הזה. פלזן היא לא באזל, אבל הכדורגל הצ'כי לא נופל מהשווייצרי, ואת מה שמסוגל הכדורגל השווייצרי הבינוני, למדנו מהמשחקים של הפועל ב"ש מול ת'ון.

 

בפלזן לא חוששים מאלופת ישראל (מני בן ארי)

 

בקיצור, מכבי צריכה ללמוד מהגישה הצ'כית ולבוא לעבור את ההתמודדות תוך שימוש בשני המשחקים: לא הכרעה עכשיו ותפילה בגומלין, אלא תכנית משחק אחידה בהתאם ליכולות שלה ושל היריבה. וכן, התבוננות בגובה העיניים. קבוצות ישראליות עברו בעבר קבוצות צ'כיות, זה לא בשמיים.

 

הבעיה היא שמכבי ת"א מגיעה למשחק הזה כמעט ללא חיזוק מהשבוע שעבר, שבו נראתה אומללה מאוד הגנתית מול היברניאנס – קבוצה נחותה בהרבה יחסית לפלזן. איתן טיבי יחליף את קרלוס גארסיה, אבל עומרי בן הרוש יישאר בעמדתו ואבי ריקן, שחקן כנף שמתפקד יפה מאוד כמגן, ישחק בכנף. החיזוק מינורי, לא ברור מה יועיל ריקן למערך שפעל היטב התקפית בשבוע שעבר, אלא אם כן יוסט בן חיים ימינה.

 

האלופה הישראלית צריכה כלים התקפיים רבים במשחק הזה, כי זה המשחק (מבין השניים) שבו תתקוף יותר. וניצול מצבים, כמו גם קבלת החלטות נכונה, היא קריטית. ככל שיהיו על המגרש שחקני הכרעה אינטליגנטיים, יש למכבי סיכוי גדול יותר להבקיע.

 

מזג האוויר לא יהווה פקטור משמעותי כמו שמרבים לחשוב אצלנו. לפני 23 שנה, כשהקבוצות הישראליות החלו את דרכן באירופה, אירחה הפועל פ"ת את סטרומגודסט הנורבגית, כמשחק מוקדם ברמת גן למכבי ת"א נגד ואלטה. המשחק נערך בארבע אחר הצהריים, באוגוסט. לא אשכח בחיים איך נועם קייסי קילל נמרצות את מי שקבע את המשחק בשעה הזו. מאז התרגלנו לשחק בזרקורים, אבל הלחות נשארה אותה לחות. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי