5 תסריטים אפשריים: קל, קשה, אפור, אטקרטיבי ויורוליג

שחקני מכבי תא. הערב הם ידעו מה מצפה להם
שחקני מכבי תא. הערב הם ידעו מה מצפה להם | צילום: דניאל סטרבורבדיס

לקראת ההגרלה (18:45) של מכבי ת"א בשלב הבתים בנינו כמה פאזלים

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב ואוהדיה משתוקקים לדעת מי יהיו שלוש הקבוצות אותן יפגשו בליגת האלופות. זו יכולה להיות ברצלונה שתגיע ארצה עם מסי, ייתכן שכריסטיאנו רונאלדו וריאל מדריד יפגשו את ערן זהבי והצהובים ואולי דווקא תהיה זו בכלל פ.ס.וו איינדהובן, אלופת הולנד, שתשובץ עם מכבי ת"א מהדרג הראשון.

 

 

אבל אלה רק שלוש יריבות אפשריות בדרג הראשון, ושלל מועדוני ענק עוד מחכים להגרלה ומקווים לקבל את הפתק שעליו רשום את שמה של אלופת ישראל. גם מנצ'סטר סיטי, מנצ'סטר יונייטד, ארסנל, אתלטיקו מדריד, סביליה, ליון, צסק"א מוסקבה, רומא ואחרות הן יריבות פוטנציאליות להגיע ארצה מדרגים 2-3. אז מה ירצו לקבל שחקני מכבי ת"א, מה מעדיפים האוהדים הצהובים ומה תהיה ההגרלה שאוהדי הכדורסל כבר רגילים לקבל? הנה מספר אפשרויות מעניינות – ואנו מזכירים, לא ניתן להגריל שתי קבוצות מאותה מדינה באותו בית.

 

"בית המוות":  ברצלונה, מנצ'סטר יונייטד, רומא

ברצלונה, אלופת אירופה, אם תוגרל עם מכבי ת"א, תמנע למעשה מהצהובים מפגש עם ריאל מדריד או קבוצות ספרדיות אחרות בגלל ההגבלה שמונעת שתי קבוצות מאותה מדינה באותו בית. באותה מידה יכולה לקבל מכבי ת"א בית מוות קשה לא פחות, כגון באיירן מינכן, ריאל מדריד ושחטאר דונייצק או וריאציה דומה שתכלול את צ'לסי/יובנטוס, ריאל מדריד/מנצ'סטר סיטי וליון. הכל תלוי בכדורים שיגרילו למכבי ת"א את דרגים 1 ו-2.

 

מסי וניימאר. אלופת אירופה תגיע ארצה? (Gettyimages)

 

"הבית הקל": איינדהובן, לברקוזן, אולימפיאקוס

מכבי תל אביב תשמח יותר מכל לראות את אלופת הולנד בדרג הראשון. כבודה במקומה מונח, אך מי לא ירצה את איינדהובן לעומת יריבות דוגמת צ'לסי, זניט, ברצלונה ואחרות. לברקוזן מהבונדסליגה או ולנסיה מספרד הן אופציות סבירות לחלוטין בשביל דרג 2 שם גם מחכות יריבות דוגמת מנצ'סטר סיטי, ארסנל, אתלטיקו ופורטו.

 

בדרג השלישי גם דינמו קייב, באופן יחסי, זו קבוצה שמכבי ת"א לא תתנגד לפגוש – גם אותה היא פגשה בעבר וסיימה מולה ב-3:3 באוקראינה וב-1:1 בבלומפילד במסגרת הליגה האירופית. את אולימפיאקוס היוונית עברה מכבי ת"א במוקדמות הליגה האירופית בשנת 2010, לאחר שהפסידה 2:1 בפיראוס וניצחה 0:1 בגומלין.

 

אין במכבי מי שלא ישמח להגיע להולנד (Gettyimages)

 

"בית התייר": פ.ס.ז', ארסנל, רומא

אוהדי מכבי ת"א גם הם לא יכולים לחכות לתחילת שלב הבתים, ובוודאי רבים מהם מתכננים ללוות את הקבוצה ברחבי היבשת. "הבית האטרקטיבי" יכול באותה מידה גם להיקרא "בית המוות" וכאן ההסתכלות היא גם על הערים אותן יציפו האוהדים הצהובים ופחות על הקבוצה עצמה או כוכביה. פ.ס.ז', צ'לסי או ברצלונה, מי שלא תהיה תוגרל בדרג הראשון, מהווה יריבה מהטובות בעולם וגם עיר מעולה לשופינג ולבילויים. אז מה דעתכם על פאריס, לונדון ורומא?

 

רונאלדו חוגג. גם הוא עשוי להגיע לפה (Gettyimages)

 

"הבית האפור": זניט, ולנסיה, אולימפיאקוס

 

אם יש בית שראוי לו הכינוי "אפור", הוא בוודאי יורכב מהקבוצות המוזכרות לעיל. אם זניט תהיה יריבת מכבי ת"א בדרג הראשון, ספק כמה אוהדים יטוסו למפגש עם אלופת רוסיה – קבוצה שלא תשאיר הרבה סיכוי למכבי ת"א, שתיאלץ להתמודד אולי גם עם תנאי מזג אוויר קשים לחלוטין. גם ולנסיה הספרדית היא השם הפחות נוצץ מכל הקבוצות בדרג השני ויוון אמנם יעד נוח לאוהדים, אבל מעבר לכך לא נוצץ במיוחד.

 

הולק וחבריו בזניט. אפור וקשה (Gettyimages)

 

"בית היורוליג": באיירן מינכן, ריאל מדריד, צסק"א

 

לסיום, בית ש"מוכר היטב" לאוהדי מכבי ת"א שרגילים ללוות את קבוצתם באירופה, אלא שמדובר כאן על קבוצת הכדורסל של המועדון. באיירן מינכן חזרה ליורוליג ומכבי ת"א כבר התארחה במינכן מאז, על המפגשים הרבים בין ריאל מדריד למכבי ת"א מיותר להרחיב וגם על ה"הו הא מה קרה צסק"א אכלה אותה". בית מאתגר, קשה ומוכר היטב לצהובים גם מהכדורגל וגם מהכדורסל. במידה וזה יקרה, נחכה לשמוע את מרטין ביין לוקח דף מספרו של שמעון מזרחי ומכין אותנו לקראת "חורף חם".

 

הצהובים בהיכל ביד אליהו. יטוסו גם למקומות אפורים (עדי אבישי)

 

הערב, 18:45, מכבי תל אביב תגלה מי יהיו יריבותיה בליגת האלופות. "מה שבא ברוך הבא"? 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי