"הבעיה של מכבי: חולשת הליגה בישראל"

פיניירו. רוצה להיות כמו מוריניו?
פיניירו. רוצה להיות כמו מוריניו? | צילום: אסף קליגר

ברונו פיניירו מהפועל חיפה, ניתח עבור הפורטוגלים את משחקם של הצהובים

(גודל טקסט)

כדורגלן הפועל חיפה, ברונו פיניירו הפורטוגלי, ניתח עבור העיתון 'או ז'וג'ו' את המשחק של מכבי תל אביב. פיניירו החל את הקריירה שלו בבואבישטה וז'יל ויזנטה הפורטוגליות ואמר לעיתון: "סטטיסטית ערן זהבי כבש 7 שערים מה-12 של מכבי תל אביב במוקדמות האלופות ואני יודע שהוא היה מעורב ב-80 אחוז מהפעולות החיוביות של הצהובים באלופות".

 

הבלם שפתח ב-7 משחקיה של הפועל חיפה העונה ניתח את הצהובים והליגה הישראלית בצורה מאוד יבשה, אבל ניכר שהוא לא ניסה ליפות שום דבר: "הבעיה של מכבי ת"א היא החולשה היחסית של הליגה הישראלית לאלה הגדולות. גם כשהם מנצחים קבוצות צמרת בישראל הם צריכים לעשות את המעבר הזה לשחק נגד קבוצות גדולות ביבשת וזה לא קל".

 

העיתון 'או ז'וגו' התקשר אליו לפני שבוע וביקש ממנו להיות מעין מרגל עבור העיתון וציין את החוזקות והחולשות של הצהובים. הוא קיבל חמישה עמודים אותם היה צריך למלא בשאלות מקצועיות על הקבוצה.

 

על ערן זהבי, שכבש 70 שערי ליגה בשנתיים וחצי האחרונות, אמר: "זהבי הכוכב של מכבי תל אביב. הוא משחק כמספר 10, אבל לפעמים משחק בחוד ולעיתים באגף ימין. הגדולה שלו היא טיימינג מצוין. יש לו יכולת סיום מצוינת והוא טוב בבעיטות חופשיות". לדבריו הבלם טל בן חיים הוא המנהיג של הצהובים.

 

בן חיים. המנהיג של מכבי ת"א (אסף קליגר)

 

פיניירו אמר: "אי אפשר להשוות בין פורטו למכבי תל אביב. ההבדלים גדולים כאשר משווים את ליגת העל לליגה הפורטוגלית ובוודאי לליגת האלופות. מכבי מאבדת הרבה כדורים במרכז המגרש במשחקיה באלופות כאשר היא נמצאת תחת לחץ. בישראל היא לא חוששת מכך וגם נגד קבוצות עם הגנה טובה היא מצליחה לכבוש".

 

הבלם הפורטוגלי גם ציין שמכבי מתקשה להשיג חזרה את הכדור אחרי שהיא מאבדת אותו וזה לדעתו מוביל להפסדים הכבדים כמו 4:0 מול צ'לסי.

 

על טל בן חיים (החלוץ) כתב פיניירו: "הוא אוהב לשחק על הקרקע באגף שמאל". על המשחק של מכבי בכלליות: "יש לה בעיות עם משחק הגובה בהגנה. הקבוצה משחקת כדורגל סטטי ומחפשת בעיקר מתפרצות. המגן השמאלי עומרי בן הרוש פגיע. הוא חזק פיזית, אבל חלש במאבקים של אחד על אחד".

 

אלברמן. "טוב מאד" (אודי ציטיאט)

 

לשחקן הפועל חיפה יש דווקא מחמאות לצמד הקישור ההגנתי: "גל אלברמן וניקולה מיטרוביץ' טובים מאוד. אלברמן עושה את המשחק ושובר את התקפות היריבה, מיטרוביץ' מחפש ב-90 אחוז בכדורים ארוכים את בן חיים".

 

על משחק ההגנה רשם: "במצבי קרנות כולם יורדים למטה חוץ מזהבי. שני שחקנים שומרים על הקורה הקרובה שניים אחרים על הרחוקה. בקרנות בהתקפה השמאלי קרוב לקורה, אלה באגף ימני יותר חופשיים".

 

האם טל בנין יודע שיש לו מומחה-אנליסט בכדורגל שיכול אולי לעזור לו בניתוח היריבות? הרי כך החל ז'וזה מוריניו בקריירה שלו. הפורטוגלים כנראה טובים בזה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי