נוייר עזר, ארסנל ניצחה. 4:4 בין רומא ללברקוזן

התותחנים חוגגים ניצחון חשוב
התותחנים חוגגים ניצחון חשוב | צילום: AFP

השוער תפס אוויר, 0:2 לתותחנים על מינכן. צמד לרקיטיץ', 0:2 לברצלונה

(גודל טקסט)

גם הערב (שלישי) ליגת האלופות, מפעל הכדורגל היוקרתי והבכיר בעולם, לא איכזב את הצופים וסיפק דרמות נהדרות. במוקד, ארסנל – שהייתה עם גבה לקיר – הצליחה להשיג ניצחון קריטי ויוקרתי מול באיירן מינכן הגדולה, בעוד רומא ולברקוזן הציגו את המשחק השנה בטח בצ'מפיונס, וכנראה בכלל.

 

ארסנל – באיירן מינכן 0:2

 

אחרי שני הפסדים בשני מחזורי הפתיחה, ועוד לזאגב ואולימפיאקוס – מבלי להעליב, כן – התותחנים ידעו שהפסד נוסף, והם כבר יתקשו מאוד לעלות שלב. ואם לא די בכך, הם אירחו את אלופת גרמניה, שניצחה את כל 11 משחקיה העונה בליגה ובאלופות.

 

 

אבל משהו טוב עובר לאחרונה על הקבוצה של ארסן ונגר. הניצחון 0:3 על מנצ'סטר יונייטד לפני שבועיים, תוך כדי יכולת נפלאה, כנראה שיחרר משהו בקבוצה.

 

הערב, לא מעט בזכות מנואל נוייר, הם השיגו את שלוש הנקודות החשוב. השוער הגרמני תפס אוויר בדקה ה-77 ואיפשר לאוליבייה ז'ירו – שהופך לסופר-סאב שכובש בכל פעם שעולה מהספסל – לדחוק פנימה מקרוב ספק בכוונה, ספק במקרה.

 

ז'ירו (שמאל). נראה גם הוא קצת מופתע מהשער (AFP)

 

בתוספת הזמן, בעוד מינכן תקפה, ארסנל עקצה. מתפרצת נהדרת הסתיימה בכדור רוחב לאוזיל שנותר לבדו מול בן ארצו, הקשר שלח בנגיעה, נוייר הדף אבל רק אחרי שהכדור עבר את קו השער.

 

ונגר וארסנל מנצחים 0:2, משיגים נקודות ראשונות במפעל העונה, ובהחלט עדיין בתמונה לעלות שלב.

 

הלו, להיזהר על החולצה של אוזיל (AFP)

 

במשחק המקביל, אולימפיאקוס גברה 0:1 על זאגרב והיא במקום השני, בשוויון נקודות (6) עם באיירן. ארסנל וזאגרב צמודות מתחתיהן עם שלוש נקודות כל אחת.

 

בית ו', תמונת מצב

 

מהלך המשחק:

דקה 77

0:1 ארסנל: כדור חופשי של ארסנל מוגבה לרחבה, נוייר – אולי השוער הכי טוב בעולם, בימים כתיקונם – יוצא רע ותופס אוויר. הכדור יותר פוגע מז'ירו מאשר הצרפתי נוגע בו, אבל זה מספיק בשביל להתגלגל פנימה.

דקה 90

0:2 ארסנל: עקיצה מהירה של התותחנים. מתפרצת מגיעה לאוזיל, הגרמני לבד מול נוייר בועט בעוצמה לשערו של בן ארצו. נוייר מגיע לכדור, אבל רק אחרי שהוא חצה את הקו.


אוזיל. שער קל וחשוב (AFP)

 

באייר לברקוזן – רומא 4:4

 

ה-משחק של הערב, אם לא של המחזור, אם לא של השנה. ואתם יודעים, התוצאה כבר אומרת הכל. שמונה שערים, שמתחלקים שווה בשווה – יכול להיות רע?

 

אז עבור רומא זה דווקא התחיל רע (והאמת, גם הסתיים, אבל רגע).  בדקה הרביעית נגיעת יד ברורה של טורוסידיס ברחבה העניקה לגרמנים פנדל מוצדק. חאבייר "צ'יצ'אריטו" הרננדס לא התקשה מול וויצ'יק שצ'סני – פעם זה היה מנצ'סטר יונייטד נגד ארסנל, אך לא הערב – והעלה את לברקוזן ליתרון. רבע שעה עוברת והמקסיקני שוב נותר לבדו מול הפולני – הפעם  אחרי מסירת עומק נהדרת. את הבעיטה הראשונה שצ'סני הדף, אבל הריבאונד הגיע לחלוץ שלא התקשה לגלגל פנימה ולהכפיל את התוצאה, 0:2.

 

צ'יצ'אריטו מדייק מהנקודה (GettyImages)

 

המקסיקני אחרי השני שלו, חשב שבדרך לניצחון קל. טעה (GettyImages)

 

אפשר היה לחשוב שהיתרון הזה יחזיק, אבל זו הייתה רק תחילת הדרמה המטורפת שקיבלנו הערב בגרמניה.  בדקה ה-29 דניאל דה רוסי החזיר את האורחים למשחק עם שער קצת מקרי, בסיומה של ערבוביה ברחבה אחרי כדור קרן. תשע דקות עוברות ודה רוסי, שחגג הופעה 500 השבוע, השווה עם השני שני אחרי הגבהה של פיאניץ' בבעיטה חופשית.

 

דה רוסי. רואים כמה זה חשוב לו (GettyImages)

 

אחרי שבישל את השוויון, פיאניץ' גם היה חתום על המהפך. בדקה ה-54 הבוסני כבש בבעיטה חופשית נפלאה את השער השלישי ברצף של האיטלקים. וזה לא נגמר כאן. בדקה ה-73 ג'רביניו חתך את ההגנה הגרמנית והשאיר לפאלקה המחליף שכבש בקלות את הרביעי.

 

הג'יאלרוסי חוגגים את המהפך יחד עם פיאניץ' (GettyImages)

 

פאלקה בדרך לאקסטזה. גם חגג מוקדם מדי (GettyImages)

 

אבל אז המומנטום שוב התהפך. 11 דקות עוברות וקמפל שיחרר בעיטה נפלאה מצד ימין של הרחבה, עם רגל שמאל, חזק וגבוה לפינה הרחוקה וצימק ל-4:3. שתי דקות נוספות עברו והאצטדיון בלברקוזן התפוצץ, אחרי שמהמדי השווה ל-4:4 מדהים.

 

שחקני לברקוזן בטירוף, אנחנו בהלם (GettyImages)

 

רומא, שהפסידה במחזור הקודם לבאטה בוריסוב 3:2 (אחרי שפיגרה 3:0), שוב נקלעה לפיגור גדול. הפעם ידעה להשלים את הקאמבק, אבל לא לשמור עליו. תיקו וחלוקת נקודות, אבל יש מנצחים ברורים – כל האוהדים הנייטרלים באשר הם. כן ירבו.

 

באטה בוריסוב – ברצלונה 2:0

 

מעודדת מה-2:5 נגד ראיו וייקאנו והרביעייה של ניימאר, אלופת אירופה לא התקשתה מול מוליכת הליגה הבלארוסית, שהפתיעה את רומא 2:3 במחזור שעבר.

 

אחרי מחצית ראשונה מאופסת, 3 דקות אחרי חידוש המשחק ברצלונה עלתה ליתרון. ניימאר פרץ מאגף שמאל לכיוון המרכז, השאיר לרקיטיץ' – שהחליף את סרג'י רוברטו כבר בדקה ה-18. כשהוא על סף הרחבה, הקרואטי הרים מבט ושלח בעיטה נהדרת לפינה השמאלית העליונה.

 

סוארס מברך את הכובש (AFP)

 

בדקה ה-65 קיבלנו שחזור. ניימאר שוב מתקדם עם הכדור, הפעם ראקיטיץ' חודר לרחבה והברזילאי מוצא אותו עם כדור נהדר. אחרי הבעיטה החזקה, הקשר הפעם הקפיץ מעל השוער והכפיל את התוצאה.

 

עוד שלוש נקודות לאלופת אירופה (AFP)

 

אלופת אירופה לא מבריקה, אבל עושה את המצופה ממנה ומנצחת.

 

תמונת מצב, בית ה'

עוד באותו נושא: באטה בוריסוב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי