בנעליו של שביט אלימלך: ראיקוביץ' פוגש את צ'לסי

ראיקוביץ'. מבחינת פוטנציאל יש לו הכל
ראיקוביץ'. מבחינת פוטנציאל יש לו הכל | צילום: אודי ציטיאט

הסרבי לא יהיה השוער הראשון שיעמוד מול חלוצי הבלוז: "פשוט צריך ליהנות"

(גודל טקסט)

את משחק הגומלין במסגרת השלב המוקדם של גביע אופ"א מול הפועל ת"א ב-2 לנובמבר 2001 לא שוכחים אוהדי צ'לסי עד היום. בפעם האחרונה שהקבוצה האנגלית אירחה קבוצה ישראלית היה זה לאחר ההפתעה האדירה במשחק הראשון בת"א (0:2). הכחולים חיפשו לנקום והתייחסו למשחק הגומלין, בניגוד למפגש הראשון, במלוא הרצינות.

 

מה שיזכרו כולם מאותו מפגש הוא התצוגה של שביט אלימלך שעצר שוב ושוב את שחקני צ'לסי בראשות ג'ימי פלויד האסלבנק וג'אנפרנקו זולה. הפועל ת"א סיימה בתיקון 1:1 והמשיכה למסע ניצחונות שנעצר רק בשלב רבע הגמר מול מילאן הגדולה.

 

 

מי שאמור לעצור הערב (רביעי, 21:45) את חלוצי צ'לסי, היום בניגוד לאז, אחת הקבוצות העשירות בעולם ואלופת אנגליה הנוכחית, הוא ילד סרבי בן 19 שנרכש על ידי הצהובים בעסקת שיא של כשלושה מיליון יורו. פרדראג ראיקוביץ', שמעולם לא שיחק במפעלים האירופים, יוביל הערב את הגנת הצהובים במשחקה הראשון בליגת האלופות מזה עשור.

 

 

ראיקוביץ'. "הכל הגיע אליו בקלות" (gettyimages)

 

שביט אלימלך שוער הפועל ת"א נזכר בחוויה מסטמפורד ברידג' ומייעץ לסרבי: "ראיקוביץ' חייב להגיע למשחק היום במטרה ליהנות ממנו, בלי לשדר לחץ וחוסר ביטחון, מכיוון שאם הוא ילחץ, זה יכול להוביל לספיגת שערים רבים, הוא צריך להיכנס לאט למשחק, לצאת נכון לכדורים, כל כדור שהוא יציל יעלה לו ולהגנה את הביטחון".

 

"חוסר הביטחון שלו במעמד הזה יתבטא במידה והקבוצה תפשל ותספוג מספר שערים בפתיחת המשחק ואז הוא יצטרך להוכיח את המנהיגות והבגרות שלו בכדי לעצור את הסחף. כמובן שבמידה והוא נותן הצגה היום, כל עתידו לפניו".

 

"הביטחון העצמי המופרז שלו בא מהילדותיות שלו מכיוון שהוא עדיין לא יציב בראש, עדיין ילד. הכל בא לו בקלות יחסית עד כה, אליפות העולם, זימון לנבחרת, מכבי קנו אותו בסכום גבוה. מבחינת פוטנציאל יש לו הכל, אך בכדורגל לא תמיד הכל זורם, הוא יהיה חייב להוכיח את עצמו היום מבחינת אופי ובגרות ואלו הדברים שיקבעו את עתידו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי