בקריצה לעבר: דפאיי חוזר לאיינדהובן עם זכרונות

ממפיס. מפגש עם רגשות
ממפיס. מפגש עם רגשות | צילום: Gettyimages

מחזור הפתיחה באלופות זימן מפגש בין הרכש של יונייטד לאקסית (21:45 בספורט2). יוכין נזכר בעוד כמה סיפורי הצלחה באדום

(גודל טקסט)

"ובכן, איינדהובן, נראה לי שנתראה בקרוב", ציין ממפיס דפאי אחרי ההגרלה שזימנה למנצ'סטר יונייטד מפגש עם האקסית אותה עזב הקיץ. "אנחנו תמיד שמחים לראות אותך פה, אבל אל תפתח ציפיות – יונייטד אף פעם לא ניצחה באיצטדיון שלנו", השיב הטוויטר הרשמי של המועדון ההולנדי.

 

דברים אלה נאמרו בהומור ובקריצה. הסטטיסטיקה שצוינה אכן נכונה, אך לא לגמרי מצייגת כי היא מבוססת על שני מפגשים בלבד, ובשני המקרים ההולנדים לא היו מרוצים בסופו של דבר. ב-1984 סיימה מנצ'סטר יונייטד ב-0:0 באיינדהובן בסיבוב השני בגביע אופ"א, ואז ניצחה 0:1 בהארכה בגומלין משער של גורדון סטראכן והמשיכה הלאה. ב-2000 ניצחה איינדהובן את השדים האדומים 1:3 בתצוגה משכנעת בשלב הבתים בליגת האלופות, אולם יונייטד גברה עליה באולד טראפורד, 1:3 דרמטי משערים של פול סקולס ודווייט יורק בדקות האחרונות, והיתה זו שהעפילה לשלב הבתים השני, בעוד ההולנדים סיימו רק במקום השלישי ונשרו לגביע אופ"א. בקיצור, איינדהובן אולי יכולה להתפאר בהיסטוריה, אבל ההיסטוריה דווקא לרעתה.

 

 

ממפיס עזב את איינדהובן ברוח טובה, האוהדים בירכו אותו לשלום. הוא לא הראשון שעשה את המעבר בין שני המועדונים שנהנים מקשרים עסקיים נהדרים ויחסים טובים מאוד. הגיבור הראשון שנדד מאצטדיון פיליפס לאולד טראפורד היה הבלם הקשוח, יאפ סטאם שהוחתם על ידי אלכס פרגוסון בקיץ 1998 תמורת 10 מיליון ליש"ט, והפך מיד לבורג מרכזי מאוד בקבוצה שהשלימה טרבל היסטורי בעונת הבכורה שלו באנגליה. ב-2001 נמכר סטאם ללאציו אחרי שביקר את פרגי ואת המועדון באוטוביוגרפיה ועורר זאת זעמו של המנג'ר. עם זאת, בדיעבד הודה פרגוסון כי ההחלטה להעזיב אותו היתה טעות גדולה.

 


סתאם. מאגדות ההגנה באולד טראפורד (Gettyimages)

 

באותו קיץ של 2001 הגיע לאולד טראפורד הגיבור השני של איינדהובן, רוד ואן ניסטלרוי. בפועל, העסקה הזו היתה אמורה להתבצע שנה קודם לכן, אבל בוטלה בגלל בעיות בברכו של החלוץ, והוא אכן קרע את הרצועות שעות ספורות אחרי ההודעה. יונייטד המתינה בסבלנות להחלמתו, שילמה תמורתו 19 מיליון ליש"ט, וקיבלה סקורר אימתני שהפציץ 150 שערים במשך 5 עונות נפלאות, לפני שנמכר לריאל מדריד כאשר גם יחסיו עם פרגוסון עלו על שרטון.

 

האליל השלישי שעשה את הדרך הוא פארק ג'י-סונג הקוריאני, שהדהים את העולם עם דרום קוריאה של חוס הידינק במונדיאל הביתי ב-2002, והגיע כתוצאה מכך לאיינדהובן בהמלצת המאמן. ב-2005 שילמה יונייטד בסך הכל 4 מיליון ליש"ט תמורת הקשר הנמרץ, וקיבלה לוחם חסר פשרות שמילא כל עמדה שהתבקש והיה אהוב מאוד בקרב האוהדים במשך 7 שנים מרתקות. הוא לא תמיד היה שחקן הרכב, אבל היה שותף מלא להישגים, והתכבד לשחק פעמיים בגמר ליגת האלופות, גם אם בשני המקרים הפסידה יונייטד לברצלונה, ב-2009 וב-2011. אחרי שעזב את השדים האדומים ב-2012, נדד הקוריאני להרפתקה קצרה בקווינס פארק ריינג'רס, וסיים את הקריירה באיינדהובן, תוך שהוא סוגר מעגל.

 

השלישיה הזו הותירה זיכרונות נהדרים במנצ'סטר, וההחתמות מאיינדהובן נתפסות כבאנקר מבחינת השדים האדומים. זה לא מפתיע, אם כך, שממפיס פתח את הקריירה שלו במועדון ברגל ימין, עם הצגה אדירה נגד ברוז' במוקדמות ליגת האלופות. הניצחון הביתי 1:3, אחרי השער העצמי של מייקל קאריק, רשום בלעדית על שמו בזכות צמד שערים מרהיבים ובישול למרואן פלאיני. בגומלין בישל ההולנדי בן ה-21 את השער הראשון של וויין רוני.

 


ואן ניסטלרוי. ממפיס בעקבותיו (Gettyimages)

 

בפרמייר-ליג הולך לו קצת פחות כרגע, והוא אפילו הוחלף במחצית בניצחון על ליברפול בשבת, אבל הוא מוכן לפתיחת שלב הבתים באצטדיון שמסמל עבורו כל כך הרבה. קבלת הפנים שצפויה לו תהיה מעורבת. אוהדי איינדהובן עדיין מעריצים אותו, והוא יזכה מהם לתשואות, אך בו בזמן הם יצפו מאלופת הולנד שפתחה את העונה נהדר להוכיח לבן הגולה שהאקסית טובה מאוד גם בלעדיו. מאמן העבר אד דה מוס כבר הזהיר את ממפיס וטען כי איינדהובן "תאכל אותו בלי מלח". זו תהיה חוויה מרגשת מאוד עבורו בכל מובן אפשרי. המפגש בין איינדהובן ליונייטד (21:45) מסקרן גם בלי קשר לממפיס, אך שובו מוסיף המון, והופך את המשחק לאחד המרכזיים של מחזור הפתיחה כולו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי