"נעשו טעויות רבות בהכנת הקבוצה לאלופות"

יוקאנוביץ'. יש עוד מה לשפר
יוקאנוביץ'. יש עוד מה לשפר | צילום: ערן לוף

גורמים מקורבים למכבי ת"א: "קרויף צריך לחשוב מה חלקו ביכולת הקבוצה"

(גודל טקסט)

האמירה הרווחת אתמול (רביעי) היתה זו של ערן זהבי בסיום המשחק נגד פורטו "אנחנו משלמים את שכר הלימוד מכבי ת"א עדיין לא קבוצה של ליגת האלופות". הקפטן טועה ואסור להתכחש שהיו קבוצות שכבר עשו קמפיינים טובים בצ'מפיונס ובתקציבים יותר קטנים.

 

גורם המקורב למועדון: "כל העונה אתה מכוון לליגת האלופות מבקש להגשים חלום כשחקן וחלום לאוהדים ושומע קולות צורמים ששלב הבתים גדול על מכבי ת"א. התנהלות ואמירות מהסוג הזה מתאימות לאלופת מלטה, לא למכבי תל אביב. המנהל המקצועי ג'ורדי קרויף צריך לעשות חושבים מה חלקו בעובדה שמכבי תל אביב לא מהווה יריב רציני ולא מדגדגת את היריבות שלה".

 

 

אין ספק שהשער שכבש ערן זהבי משחרר לחץ אצל המאמן סלבישה יוקאנוביץ' ומנע ממנו להיכנס לספר ההיסטוריה כמי שקבוצתו לא כבשה גול בצ'מפיונס. אליפויות בישראל כבר לקחו מאמנים ישראלים רבים, סלבישה יוקאנוביץ' הגיע לקריית שלום בעיקר עבור אירופה כי קודמו פאקו איסטריאן שייט בעונה שעברה לטרבל היסטורי ונשלח הביתה. כל האמירות של ג'ורדי קרויף באירופה ובארץ על הנחיתות של האלופה היא זריית חול בעיניים כי מכבי תל אביב היא לא מועדון זניח באירופה והמחיר שמכבי ת"א משלמת הוא מחיר מופקע.

 

הניתוח של המאמן יוקאנוביץ' והאמירה ערב המשחק בנושא התלות של הקבוצה והחשיבות של ערן זהבי הוא ניתוח נכון מאוד. עם זאת הסרבי הגיע לכאן לא כפרשן, הוא בא כמאמן ועליו החובה לפתור את הבעיה וליצר מהסגל שלו עוד "ערן זהבי" ושחקנים בעלי איכות שיעזרו לזהבי עצמו.

 

קולינאס. למה לא נשאר לחנוך? (אודי ציטיאט)

 

הטענות הם על ההחתמה של השוער פרדראג ראיקוביץ' בו שותפים קרויף ויוקאנוביץ'. הטענה היא כי ממומחים ואנשי מקצוע כי היה אפשר להשאיר את פאבלו קולינאס כחונך לראיקוביץ' וזה היה עובד מצוין. יוקאנוביץ' הבהיר: "השוער היה יכול להיות במיקום טוב יותר בגול הראשון. הוא השוער היקר ביותר שמכבי ת"א הביאה וזאת הייתה הזדמנות גדולה למועדון ולכדורגל הישראלי להחתים שוער שהוא אלוף אירופה ואלוף העולם וצפוי לו עתיד ענק. אולי במועדונים גדולים הוא לא היה משחק הרבה, כאן כשיש לו אתגרים וקשיים מול הקבוצות הטובות באירופה הוא עושה את הצעדים להתקדם ולהיות אחד השוערים הטובים ביבשת".

 

בנושא המעבר לאמן באירופה והקשר האפשרי לבלקבורן או מועדונים אחרים אמר הסרבי "יש לי חוזה במכבי תל אביב עד סיום העונה ואין לי תוכוניות לשנות זאת. אני שמח בישראל ויש תוכוניות נוספות במועדון, צריך לשפר את הקבוצה".

 

גורם המקורב למועדון: "נעשו טעויות רבות בהכנה להשתתפות בצ'מפיונס. מעבר לפציעות שהם מנת חלקם של כל המועדונים משחק ההגנה של מכבי ת"א הוא דבר שלא תוקן ושופר והוא הבעיה הענקית בקבוצה. הקו האחורי לא מסונכרן, אין תאום וכל מסירת עומק משאירה את חלוצי היריבה מול השוער דרך המרכז ומהאגפים. נראה במגרש כי מכבי תל אביב אינה מאומנת וגם מערך של שחקני נבחרת ישראל אינו טוב כי אתמול פורטו הייתה קרובה לכבוש לפחות 6 שערים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי