16 קבוצות ב-2 בתים: אופ"א מקדמת מהפכה באלופות

כוכבי הצ'מפיונס ייפגשו על בסיס שבועי?
כוכבי הצ'מפיונס ייפגשו על בסיס שבועי? |

הרפורמה תיכנס ב-18/19. הבכירות ישחקו במוקדמות נגד לא מדורגות

(גודל טקסט)

אירופה עומדת לקראת מהפכת כדורגל? העיתונים "דיילי מייל" וה"גארדיאן" מפרסמים שאופ"א עורכת בימים אלו שורה של פגישות ודיונים בנוגע לשינוי מבנה ליגת האלופות החל מעונת 2018/19, שינוי שיקרב אותה לעבר חזון ה"סופרליג האירופי". 

 

Thursday's Guardian Sport:
Europe's elite eye a mini super league#tomorrowspaperstoday#bbcpaperspic.twitter.com/IvkL0gH6wM

— Nick Sutton (@suttonnick) March 23, 2016

 

לפי הפרסומים, ליבת הטורניר תהיה בשלב הבתים בו 16 קבוצות יחולקו לשני בתים בני שמונה קבוצות כל אחד, בדומה לשלב הטופ 16 הנוכחי של היורוליג בכדורסל. הקבוצות ישחקו אחת נגד השנייה פעמיים, סך הכל 14 משחקים, כששתי הראשונות בכל בית יעפילו לחצאי הגמר, שיתקיימו במתכונת זהה להיום, והמנצחות יתמודדו במשחק הגמר.

 

 

16 הקבוצות הללו צפויות להיות הקבוצות החזקות באירופה, אולם לכל האלופות ביבשת תינתן אפשרות להגיע לשלב. לפי ההצעה, יתקיימו שני סיבובי מוקדמות בין 64 קבוצות, במתכונת דומה למתכונת הנוכחית, כאשר 16 המנצחות יתמודדו נגד 16 הקבוצות המדורגות והחזקות. המדורגות כמובן לא יוכלו לשחק זו נגד זו בשלב זה, ועל כן קיים סיכוי נמוך שהן יפסידו בשל העובדה שהן ישחקו נגד קבוצות לא מדורגות ולא מהליגה שלהן. כמו כן, לפי ההצעה לא תוגבל מספר קבוצות ממדינה, ומדינות חזקות כגון ספרד יוכלו אף לזכות בחמש נציגות בטורניר.

אריות היבשת יפגשו קבוצות לא מדורגות בעיקר בשלב המוקדמות (ערן לוף)

 

לפי מה שפורסם, אופ"א עשויה לאשר את השינוי כבר בספטמבר הקרוב. דובר אופ"א התראיין ל"גארדיאן" וסיפר: "אנחנו בקשר עם כל הגורמים המעורבים, אבל אין עלינו לחץ כרגע כי בכל מקרה הפורמט של ליגת האלופות הנוכחי לא ישתנה עד עונת 18/19. אנחנו נחליט בשיתוף פעולה מלא עם כל נציגי הקבוצות כיצד ואם לשנות את הפורמט הנוכחי". טרם ברור עדיין כיצד השינוי ישפיע על הליגה האירופית.

 

כינון של ליגה שכזו תקשה על הקבוצות הקטנות להפריע לגדולות, אולם בניגוד לאחות מהכדורסל לא תסגור בפניהן את הדלת וכן תאפשר להן להגיע למעמד השיא של הכדורגל האירופי. כך גם הקבוצות הגדולות יוכלו להנות מרווחים גדולים יותר, וכמובן הליגה עצמה תהפוך לאטרקטיבית יותר ותנפק מדי שבוע מפגשי ענק, בניגוד לשלב הבתים הנוכחי. הרעיון מהווה גם תשובה להצעה שעמדה על הפרק על ידי איגוד הקבוצות האירופי, בראשו של יו"ר באיירן מינכן, קארל היינץ רומינגה, להקים סופרליג אירופי.

 

על הפרק: משחקי ענק מדי שבוע. ברצלונה נגד באיירן מינכן (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי