6 מ-6: אתלטיקו תמיד יצאה מפיגור 2:1 ועלתה שלב

פורלאן
פורלאן | צילום: Gettyimages

הקולצ'ונרוס צברו ניסיון בצליחת המשימה שניצבת בפניהם. בארסה בלחץ?

(גודל טקסט)

ברצלונה בטוחה שיתרון 1:2 מהמשחק הראשון בקאמפ נואו לא יימחק בקלות, בעיקר אחרי שבעה ניצחונות רצופים של לואיס אנריקה על אתלטיקו מדריד. אבל אם הוא ינבור בדפי ההיסטוריה, המאמן יגלה לתדהמתו שיש לו עסק עם סטטיסטיקה מדהימה לפיה שש פעמים רצופות בכל המפעלים באירופה אתלטיקו מדריד פיגרה במשחק הראשון בחוץ 2:1. שש פעמים היא הפכה את התוצאה בגומלין ועברה שלב.

הקאמבקים של הקולצ'ונרוס קרו במהלך 37 השנים בין 1970 ל-2007. הנה הסיפור של הקבוצה שאף פעם לא נשברת: 

אינטרטוטו (2007)

במשחק הראשון: הפסד 2:1 אצל גלוריה ביסטריצה. 

המפעל שכבר לא קיים הפגיש קבוצות שלא דורגו במקומות ששלחו אותן לאלופות, למחזיקות הגביע ולאופ"א. ב-2007 אתלטיקו עוד שיחקה בגביע הרביעי בחשיבותו והפסידה ליריבה הרומנית 2:1 בחוץ.

50 אלף צופים גדשו את הקלדרון בגומלין של הסיבוב השלישי במפעל. אתלטיקו ניצחה 0:1 משער של דייגו פורלאן, שהגיע אליה ממנצ'סטר יונייטד, כאשר לצדו שיחק גם סרחיו אגוארו. שוער ביסטריצה שספג את השער המכריע היה אז צ'יפריאן טטארושאנו, כיום בפיורנטינה. 


פורלאן, שער שסיפק מהפך (Gettyimages)
 

גביע אופ"א (1998/9)

במשחק הראשון: הפסד 2:1 לריאל סוסיאדד באנוטה.

45 אלף צופים הגיעו לקלדרון ובסיום תשעים הדקות התוצאה הייתה 1:2 לאתלטיקו. עד סיום ההארכה הקולצ'ונרוס פירקו 1:4 את סוסיאדד המסכנה כשהשחקן הבולט היה הסרבי ולדימיר יוגוביץ', שהבקיע צמד. יחד איתו שיחקו אז ז'וניניו פאוליסטה הברזילאי וחוסה צ'אמוט הארגנטיני. בהמשך אותה עונה אתלטיקו הודחה בחצי הגמר אחרי 5:2 לפארמה במפגש כפול. 


יוגוביץ' מול סוסיאדד, צמד וריקוד (Gettyimages)

גביע אופ"א (1993/4)

במשחק הראשון: הפסד 2:1 להארטס הסקוטית.

בסיבוב הראשון של המפעל ניצחו הסקוטים, אבל מול 25 אלף צופים בגומלין הגיע המהפך. גונסאלס מרטינס, מאנולו ולואיס גארסיה סידרו 0:3 למדרידאים. בהארטס שיחק אז ג'סטין פשנאו, כדוחרגלן הומוסקסואל שהתאבד מאוחר יותר בגלל שלא היה יכול לסבול יותר את ההתנכלויות. אתלטיקו, במדיה שיחק גם החלוץ הפולני רומן קוסצקי, הודחה במפתיע בסיבוב השני על ידי אופי כרתים היוונית. 

גביע אירופה לאלופות (1977/8)

במשחק הראשון: הפסד 2:1 לדינמו בוקרשט. 

אם צוללים עמוק יותר מגלים שכבר בסיבוב הראשון באותה שנה נתקלה אתלטיקו ביריבה הרומנית קשוחה. מיגל ריינה, אבא של פפה ריינה, היה אז השוער ובהמשך שיחק גם בברצלונה. לא פחות ב-65 אלף צופים חזו במשחק בקלדרון והשחקנים של לואיס אראגונס ניצחו 0:2 בדרך לשלב הבא. 


לואיס אראגונס, אגדה באתלטיקו (Gettyimages)

גביע המחזיקות (1976/7) 

במשחק הראשון: הפסד 2:1 ללבסקי ספרטק הבולגרית (כיום לבסקי סופיה).

אתלטיקו אמנם הודחה בחצי הגמר על ידי המבורג עם 4:3 בסיכום שני משחקים, אבל ברבע סיפקה קאמבק ענק עם 0:2 מצמד של איילה.

גביע האלופות (1969/70)

במשחק הראשון: הפסד 2:1 לקליארי האיטלקית. 

לואיס אראגונס, אז עדיין שחקן אתלטיקו מדריד, הפגיז שלושער שהעלה את הקולצ'ונרוס לסיבוב השלישי עם 0:3 בגומלין. האדומים-לבניםך הודחו בחצי הגמר על ידי אייאקס, שזכתה בגביע. 

אראגונס, שהיה אז סגן מלך השערים של הקמפיין עם שישה כיבושים והלך לעולמו ב-2014, הוא מלך שערי אתלטיקו עם 173 שערים ושביעי בדירוג ההופעות (372 משחקים).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי