איברהימוביץ' מרגל בשביל בלאן או שהוא יועץ בכיר?

הגדולה של בלאן - שהפך את זלאטן לקלף המנצח שלו
הגדולה של בלאן – שהפך את זלאטן לקלף המנצח שלו | צילום: AFP

שחקני פ.ס.ז' לא אוהבים את הקשר בין השבדי למאמן, שינסו לפרק את סיטי

(גודל טקסט)

הרבה מן המשותף יש לפ.ס.ז' ומנצ'סטר סיטי, שייפגשו הערב (21:45) לראשונה ברבע גמר האלופות בפארק דה פראנס. עבור שתי הקבוצות, שנחשבות לעשירות באירופה, מוזרם הכסף מהמפרץ הפרסי.

 

לפי המגזין הכלכלי "דלויט", מדורגת פ.ס.ז' במקום החמישי באירופה עם הכנסות של 474 מיליון יורו לעונה (הקודמת) ומנצ'סטר סיטי אחריה עם 414 מיליו יורו. את הסיטי מחזיקים אנשי עסקים מאבו דאבי ואילו את פ.ס.ז' הקטארים. זה לא הכל – יש אפילו קרבה משפחתית בין הבעלים של שני המועדונים.

 

 

את הדמיון בין המועדונים אפשר למצוא באמביציה, הניהול והמטרות להפוך לקבוצות הדומיננטיות בעולם ולזכות לראשונה בהיסטוריה בליגת האלופות. מדובר בשתי קבוצות לא מהמפוארות בכדורגל העולמי: פ.ס.ז' זכתה בשש אליפויות צרפת, כשארבע מהן בעידן החדש של האמיר הקטארי תמים בן חמדי א-ת'אני (מאז נרכשה ב־2011), בעוד שהסיטי זכתה בארבעה אליפויות, שתיים מהן בעידן של שיח' מנסור בין זייד א-נאחיין מאז שעברו התכולים לידיו ב־2008.

 

חושב רחוק. שיח' תמים (gettyimages)

 

ובכל זאת, הקבוצות האלה הולכות ונבנות בצורה נכונה, בעיקר מלמידה של טעויות, עד שנדמה שעוד כמה שנים הן ישלטו בעולם ויחליפו את שתי הגדולות ברצלונה וריאל מדריד. בסיטי עשו את הצעד הנכון לכיוון הרצוי כאשר מינו את פפ גווארדיולה למנג'ר החל מהעונה הבאה. מנואל פלגריני נראה מנג'ר חיוור מדי ולא דומיננטי מספיק כדי להצעיד אותם להצלחות שעליהם הם חולמים.

 

בפ.ס.ז' דיברו בעבר על ז'וזה מוריניו, שסרב להם כמה פעמים, אבל האריכו את חוזהו של לורן בלאן. ההכרה שהוא מצליח בגדול עם הקבוצה שהפכה את הליגה למרוץ של סוס אחד, הביאה את נשיא פ.ס.ז', השייח' נאסר אל חאליפי, להכרה שבלאן צריך להמשיך.

 

בניגוד לחילפים בסיטי, בפ.ס.ז' בלאן ימשיך (gettyimages)

 

הגדולה של בלאן בעונות האחרונות היא ההצלחה שלו להפוך את זלאטן איברהימוביץ' לקלף המנצח שלו. איברה הוא הלאו מסי של פאריס, או יותר נכון הכריסטיאנו רונאלדו שלה. בלאן הגיע למסקנה שצריך לתת לאיברה תפקיד חופשי בהתקפה.

 

המאמן הצרפתי גם הלך צעד גדול נוסף והפך את החלוץ עם האגו הכי גדול בעולם למאמן שלו על כר הדשא: הוא מתייעץ איתו ארוכות בניהול משחקים, ולוקח בחשבון את ההערות שלו. המאמן אף מצא נוסחה איך לשתף את השחקנים באימון הקבוצה מבלי שזה יערער את האוטוריטה שלו. הוא מתייעץ גם עם הבלם טיאגו מוטה, הקשר טיאגו סילבה ומקסוול. היחסים שלו עם הכוכב השבדי הם ההדוקים ביותר. "יש ביניהם כימיה גדולה ויחסים שבנויים על אמון הדדי", אמר עליהם אחד המקורבים לשניים". הוא העיד שהם מדברים גם אחרי משחקים ולאו דווקא רק על כדורגל.

 

הפך למאמן על כר הדשא. זלאטן (gettyimages)

 

עד כמה שאיברה הוא שחקן סוער ולא צפוי, בלאן מרגיש איתו בנוח, ובראיון ל"פראנס פוטבול" אמר: "איברה הוא בלתי ניתן לריסון? אל תצחיקו אותי. הדור הצעיר הוא ממש בלתי ניתן לניהול, וזה לא רק בכדורגל. הם רוצים כל דבר היום ומהר. לאיברה יש כבר הכל".

 

יש כדורגלנים שלא אוהבים את הקרבה הזאת, כמו למשל המגן סרז' אורייה, שכינה את המאמן שלו "הומו שיש לו יחסים עם איברה". יש כאלה שטוענים כי בחדר ההלבשה איברה הוא המרגל של בלאן, וכל דבר שהוא קולט מועבר ישירות למאמן הצרפתי.

 

אורייה. כינה את בלאן "הומו בעל יחסים עם איברה" (gettyimages)

 

אם מסתכלים על התמונה הכוללת, הרי שעל הנייר פ.ס.ז' פייבוריטית יותר במשחק הערב, למרות היעדרותם הצפויה של מרקו וראטי וחבייר פסטורה. אנחל די מריה יחזור מפציעה בדיוק בזמן. המאמן בלאן ניסה להוריד את רף הציפיות כשאמר: "לא נזלזל במנצ'סטר סיטי. אמרו שזו הגרלה קלה עבורנו, אבל אמרתי לשחקנים שלא יקשיבו לכל האנשים האלה". גם איברה חילק שבחים ואמר: "הם קבוצה שהתקדמה בשנים האחרונות ויש להם פרויקט דומה לשלנו, אבל לנו יש כבר יותר ניסיון בשלב הזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי