אריק לאמלה הפך לאיש של פוצ'טינו

אריק לאמלה
אריק לאמלה | צילום: gettyimages

שרד בטוטנהאם במזל, נכנס לכושר והפך לכשרון שעליו סומך המאמן יותר מכל

(גודל טקסט)

רוב האנשים בטוטנהאם לא התלהבו במיוחד לקבל את מונאקו בהגרלת שלב הבתים. התרנגולים, ששובצו בדרג השלישי, העדיפו להימנע מנציגת הנסיכות, הקבוצה החזקה ביותר בדרג הרביעי. אין יריבות קלות בליגת האלופות, אך אין ספק שהרבה יותר קל להתמודד עם קופנהאגן, לודוגורץ, לגיה ורשה או דינמו זאגרב. ואולם, לפחות שחקן אחד בלונדון היה מאושר עד הגג. 

כאשר התבשר על התמודדות מחודשת עם מונאקו, נזכר אריק לאמלה כיצד הבקיע מולה שלושער לפני פחות משנה בשלב הבתים בליגה האירופית. זוהי השלישיה היחידה בקריירה שלו עד כה וטוטנהאם חגגה עם 1:4 בווייט הארט ליין. תוסיפו שער נוסף לרשת מונאקו ב-1:1 במשחק החוץ, ותקבלו 4 שערים מול יריבה אחת. בכל חייו, כבש הארגנטיני 9 שערים במפעלים האירופאיים. כלומר, כמעט מחציתם הובקעו נגד מונאקו. אין ספק שהיא מביאה לו מזל, אז למה לא לשחק מולה שוב? אולי עוד שלושער בדרך?

באופן כללי, העונה שעברה הייתה חלומית עבור לאמלה, ובמהלכה הוא עבר מהפך קיצוני מבחינה אישית. הרי רק בקיץ 2015 הייתה קרובה טוטנהאם לוותר על הרכש היקר תמורתו שילמה לפני שלוש שנים לרומא 30 מיליון יורו. העונה הראשונה של הארגנטיני בפרמייר-ליג הייתה קטסטרופלית. לקח לו זמן להתרגל לקצב המהיר, הוא לא השתלב בסגנון המשחק של אנדרה וילאש בואש, בילה רוב הזמן על הספסל, ולבסוף גם נפצע בגבו בפברואר וסיים את העונה. הוא בקושי היה רלבנטי כאשר מאוריסיו פוצ'טינו הגיע לקבוצה וניסה להעניק לבן ארצו יותר בטחון, אבל היציבות הייתה ממנו והלאה גם ב-2014/15.


יצא לדרך חדשה (gettyimages)

לאמלה הוא תמיד שחקן וירטואוז שנהנה לרגש את הקהל עם פעלולים באגף, וזה בהחלט הלך לא רע לפעמים. קחו, למשל, את השער המטורף בראבונה שהבקיע לרשת אסטראס טריפוליס היוונית בליגה האירופית לפני שנתיים. הבעיה הייתה במרווחי הזמן הגדולים בין הכדרורים המוצלחים, ויעילותו לא התאימה לתכנית המשחק של פוצ'טינו. הספק העבודה של לאמלה לא ענה על הציפיות, האוהדים החלו לאבד את הסבלנות, והמועדון היה שמח מאוד להקשיב להצעות בקיץ שעבר. לו רק מישהו היה מסכים להחזיר חלק גדול מההשקעה בו, טוטנהאם הייתה אורזת אותו יפה ושולחת לדרכו. אפילו הצעה נמוכה יותר ממארסיי כמעט התקבלה, ונפלה רק ברגע האחרון מסיבות טכניות.

בדיעבד, טוטנהאם נשמה לרווחה. היא כמעט ויתרה על שחקן שהפך לפתע לבורג מרכזי מאוד עבורה ב-2015/16, ולאחד הכוכבים הבולטים במאבק על האליפות. סון האונג מין הקוריאני הוא כוכב נפלא, אבל לאמלה השאיר אותו על הספסל במשך רוב העונה בזכות הנחישות המפעימה שלו ללא הכדור. העבודה של פוצ'טינו נשאה פרי – משחקן שאוהב מאוד את הכדור ונח בלעדיו, השתנה הארגנטיני לכוכב שתמיד מנסה לגנוב את הכדור ליריבה ומפעיל לחץ בלתי פוסק. הכושר הפיזי שלו נפלא, מה שמאפשר לו לכסות שטחים נרחבים. 


כושר מעולה וגיבוי מהבוס. כשרון כבר יש לו (gettyimages)

והוא לא שכח איך מטפלים בכדור, כמובן. היו משחקים בהם לקח לאמלה את המשחק על כתפיו, כמו למשל ב-0:3 על מנצ'סטר יונייטד. הוא היה מעורב בכל השערים תוך 6 דקות – בנה את הראשון, בישל את השני והבקיע את השלישי. החיבור נראה מושלם, ובגיל 24 השמיים הם הגבול עבור השחקן שטרם הגיע לשיאו. רחוק מכך. כעת יכול לאמלה לחלום על עונת בכורה מוצלחת בליגת האלופות וגם לקוות לשדרג את מעמדו בנבחרת ארגנטינה, בה לא היה שחקן הרכב בשני הטורנירים האחרונים של קופה אמריקה.

"המאמן חשוב מאוד להתפתחות שלי כי הוא סומך עליי", אומר לאמלה על פוצ'טינו, ומקבל לא מעט שבחים בחזרה. אחרי השלושער מול מונאקו בדצמבר, אמר הבוס: "אריק הרבה יותר בטוח בעצמו, והוא שחקן שונה בהשוואה ללפני שנתיים. נדרש לו זמן להתאקלמות, זה היה תהליך לא פשוט עבורו. עכשיו הוא בשל לקחת את המשחקים על עצמו". האם הערב, כאשר מונאקו מגיעה לוומבלי, נחזה בהצגה גדולה נוספת שלו?


השמיים הם הגבול (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי