גצה: "אומרים שעברנו, אסור שזה ייכנס לראש"

שחקני באיירן
שחקני באיירן | צילום: Gettyimages

באיירן זהירה לפני המפגש עם בנפיקה. מאמן הפורטוגלים: "נשחק ללא פחד"

(גודל טקסט)

באיירן מינכן נזקקה להרבה מזל כדי להעפיל לרבע גמר ליגת האלופות, אבל עכשיו היא פייבוריטית ברורה להמשיך לפחות עד חצי הגמר. אלופת גרמניה תארח הערב (שלישי, 21:45) את בנפיקה למשחק הראשון בשלב 8 האחרונות ותנסה לסגור עניין עוד לפני הגומלין בליסבון. 

לפני המפגש עם אלופת פורטוגל, הבווארים זוכרים היטב את המאבק הקודם מול קבוצה מהמדינה. כזכור, בעונה שעברה, בדיוק באותו שלב, פגשה באיירן את פורטו והפסידה 3:1 בחוץ במשחק הראשון. בגומלין היא טחנה את הדרקונים עם 1:6 (0:5 כבר במחצית) ועלתה לחצי הגמר.

"אנחנו זוכרים טוב מאוד את ההפסד נגד פורטו שנה שעברה. אמנם בגומלין ניצחנו 1:6, אבל לא הייתי רוצה שנחזור על אותו תסריט. בנפיקה מסוכנת. כולם אומרים שכבר עברנו, אבל אסור שזה ייכנס לנו לראש וישפיע", הזהיר מריו גצה, שלא צפוי לפתוח בהרכב של פפ גווארדיולה.

פפ עצמו, כמעט כרגיל, הנמיך ציפיות והתעקש: "ראיתי את בנפיקה משחקת ואני יכול להגיד שאנחנו לא פייבוריטים". המאמן הזהיר את שחקניו מראנטו סאנצ'ס, הכוכב בן ה-18 של בנפיקה: "הוא אחד הצעירים הכי מוכשרים באירופה כיום. אני לא יודע עוד כמה זמן הוא ישחק בבנפיקה".


מלחמה פסיכולוגית. גווארדיולה (gettyimages)

בנפיקה, עם זאת, היא לא רק סאנצ'ס. החלוץ ז'ונאס כבש כבר 30 שערים העונה בליגה. היווני קוסטאס מיטרוגלו, לו "רק" 18 שערים בליגה, הדגיש: "זו'אנס ואני חיים עבור הבקעת שערים". מצד שני, באיירן אולי תהנה מפציעתו של ז'וליו סזאר, שוער נבחרת ברזיל לשעבר, כאשר במקומו יעלה אדרסון שרשם רק ארבעה משחקים העונה והוזעק מבנפיקה ב'. 

רוי ויטוריה, מאמן אלופת פורטוגל, הבהיר: "נשחק ללא פחד. בשני משחקים יהיה קשה לעבור את באיירן, אבל נשחק קודם כל כדי לנצח. באיירן מינכן היא אחת הקבוצות הטובות בעולם ומועמדת לזכות באלופות, אבל יש לנו שאיפות משלנו". 


לא מפחד מבאיירן. רוי ויטוריה (gettyimages)

הרכבים משוערים

באיירן מינכן: מנואל נוייר; פיליפ לאם, חאבי מרטינס, דויד אלאבה, חואן ברנאט; צ'אבי אלונסו, ארתורו וידאל, דוגלאס קוסטה, פרנק ריברי, תומאס מולר; רוברט לבנדובסקי.

בנפיקה: אדרסון; אנדרה אלמיידה, ז'ארדל, ויקטור לינדלוף, אליסאו; לובומיר פייסה, רנאטו סאנצ'ס, פיצי, ניקולאס גאייטן; קוסטאס מיטרוגלו, ז'ונאס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי