דודו גורש בלחץ, ב"ש תיפגע מצירוף שוער?

איך ייראה העתיד? גורש
איך ייראה העתיד? גורש |

דווקא אחרי האליפות, השוער ראה את בכר מחתים גיבוי. מאמנים: "המצב לא בריא"

(גודל טקסט)

אחרי יותר מעשור בקבוצה קטנה (הפועל עכו), דודו גורש זכה בקיץ 2015 לשדרוג בקריירה וחתם בהפועל באר שבע. ההימור של ברק בכר התברר במאי 2016 כמוצלח ביותר, שכן המועדון מבירת הנגב חגג אליפות ראשונה אחרי 40 שנה, והשוער הוותיק היה מהאחראים המרכזיים לכך.

למרות העונה המצוינת, גורש מתמודד כעת עם מצב לא קל. ב"ש החליטה לצרף בקיץ את גיא חיימוב, מבכירי השוערים בארץ, כדי שיעניק תחרות לאקס עכו. גורש, בכנות די נדירה, הודה כי היה מעדיף שהמהלך לא היה קורה. ואמנם, במשחק הרשמי הראשון – מול שריף במוקדמות ליגת האלופות – השוער אכן היה חלש. אז איך הוא ממשיך מכאן? יצאנו לבדוק.

יובל נעים, אחד המאמנים של גורש בעכו, מספר: "דודו אדם שצריך בטחון והסיטואציה הזו מאוד, מאוד לא בריאה. אני מקווה מאוד שיחזירו לו את הבטחון ויבהירו לו שמאמינים בו ועומדים מאחוריו. ברור שהמהלך הזה פגע בו, אבל הוא צריך לדעת להתמודד ולהציג את היכולת הגבוהה שלו". 


שוב צריך להילחם על מקומו. גורש (דני מרון)

אדם אחר שעבד עם גורש בעכו, מאמן השוערים משה בן דוד, שנחשב חבר קרוב של השחקן, ממשיך באותו קו: "דודו צריך שקט, הוא צריך להרגיש שמאחוריו יש גב הכי גדול בעולם. אבל אני מבין את באר שבע, היא רצתה שוער בכיר כגיבוי. יחד עם זאת, ב"ש צריכה להבין שאם היא תשחק בעמדת השוער, אז כולם יפסידו. שוער צריך לדעת שיש לו שקט, ולא שהוא עלול לרדת לספסל אם יספק שני משחקים רעים".

מיכל יערון, פסיכולוגית ספורט, מנסה למצוא הסבר: "נכון שלא היה לו משחק מבריק מול שריף, אבל זה לא בהכרח קשור ללחץ. יש ימים שלא הולך, וצריך לזכור שדודו לא שיחק באירופה בקבוצות אחרות. צריך לתת לו קרדיט, הוא שוער מצוין שתפס יום לא טוב, לדעתי אין לו בעיה בבטחון. הוא אחד השוערים הכי יציבים בארץ, לויאלי ונאמן לקבוצה, ואולי ההגעה של חיימוב תעשה לו טוב. זה יוריד לו את הלחץ מלדעת שבלעדיו אי אפשר, זה ייתן לו שותף טוב לאימונים".


חיימוב, נמצא בכוננות (עדי אבישי)

אז מי יהיה בסופו של דבר השוער הראשון של האלופה המכהנת? ליובל נעים אין ספק: "כולם מדברים ואומרים שזו רק שאלה של זמן עד שחיימוב יכנס לשער, אבל אני מאמין שדודו ישמור על המקום שלו בין הקורות. עם זאת, לדודו אין ברירות אלא להיות טוב, אחרת הוא לא ישחק כי חיימוב ממתין בחוץ".

גם בן דוד, מי שעשה לגורש הסבה מתפקיד הקשר האחורי לשוער, בטוח: "דודו יהיה השוער הראשון. באר שבע צריכה להכריז שדודו השוער הראשון. בסופו של דבר כל אחד יתרום את שלו. דודו צריך דרבון ודחיפה ושקט מהמערכת, שוער זו עמדה שלא משחקים איתה, כי לשוער אסור לטעות, וגם ככה הוא בלחץ".

לפסיכולוגית הספורט יש תובנה מעט שונה: "כרגע, אין ספק שגורש השוער הראשון. עם זאת, ברק בכר סומך על גיא חיימוב, אי אפשר להתעלם ממערכת היחסים ביניהם והעובדה שחיימוב היה שותף שלו להצלחות בקרית שמונה. בכר הביא מק"ש גם את שיר צדק ו-וובה בראון וזה נגמר טוב".


היחסים שלו עם חיימוב יעשו את ההבדל? (דני מרון)


מבחן גדול מחכה במולדובה (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי