ההדחות המשפילות ביותר של ריאל מדריד

קסיאס מתוסכל
קסיאס מתוסכל |

הבלאנקוס כבר נפלו בעבר ובמפתיע סיימו את דרכם באלופות מוקדם מהצפוי

(גודל טקסט)

אם תודח ב-21:45 בידי וולפסבורג, תרגיש ריאל מדריד מושפלת, וממש לא בפעם הראשונה בתולדותיה. לבלאנקוס כבר היו הפסדים מביכים לא פחות בליגת האלופות, גם בהיסטוריה המודרנית כאשר רדפה אחרי ה"דסימה" החמקמק.

 

 

הגמר הביתי שהלך לאיבוד
בעשור הקודם, עשתה לעצמה ריאל מנהג קבוע לעוף בשמינית הגמר, והדבר מעולם לא היה צורם יותר מאשר ב-2010, מאחר והגמר התקיים באצטדיונה הביתי. לזכות בגביע העשירי בסנטיאגו ברנבאו – מה יכול להיות טבעי ומרגש יותר? בנוסף, היתה זו העונה הראשונה של כריסטיאנו רונאלדו בסנטיאגו ברנבאו, אחרי המעבר ממנצ'סטר יונייטד שהפך אותו לשחקן היקר בתולדות המשחק. שלב הבתים, על אף הפסד ביתי מרתק 3:2 למילאן, היה קליל למדי, והגרלה מול ליון בשמינית הגמר נתפסה כמצוינת.

 

ליון, ספינת הדגל של הכדורגל הצרפתי שזכתה בשבע אליפויות רצופות בין 2002 ל-2008, היתה אז במשבר לא פשוט. המאמן קלוד פואל ספג ביקורת קטלנית אחרי שאיבד את הכתר לטובת בורדו ב-2009 וסיים רק במקום השלישי. גם עונת 2009/10 לא הלכה כמצופה, וכסאו התנדנד מאוד לקראת המפגשים עם "לוס בלאנקוס". מנגד, ריאל של מנואל פלגריני היתה בשיא כוחה. היא נאבקה בעקשנות מול ברצלונה שהיתה קרובה לשלמות, וקיבלה לפני המשחק הראשון בצרפת בשורות נהדרות בדמות הפסד מפתיע של הבלאוגרנה לאתלטיקו מדריד בליגה. מצב הרוח היה נהדר, והיריבה היתה אמורה להיכנע עוד לפני שריקת הפתיחה.

 


כשקסיאס נכנע למאקון (Gettyimages)

 

תשומת הלב התקשורתית הופנתה לכרים בנזמה, שחזר לאצטדיונו הביתי במדי ריאל חודשים ספורים אחרי שעזב. אלא שהחלוץ הצרפתי נותר על הספסל ונכנס במקומו של גונסאלו היגוואין רק בדקה ה-64, כאשר ריאל היתה בפיגור. טיל אדיר של הקשר הקמרוני ז'אן מאקון הכניע את איקר קסיאס בפתיחת המחצית השניה, ומהעבר השני עשה הוגו לוריס – שוער טוטנהאם לעתיד – פלאים בשער של ליון.

 

הפסד 1:0 מינימלי לא ממש הטריד את המדרידאים שדמיינו מהפך קליל בגומלין. ואכן, כאשר כבש רונאלדו את שערו השביעי במפעל כבר בדקה ה-6, לאיש לא היה ספק לגבי זהות העולה. לפואל היו תוכניות אחרות. ליון ספגה את הלחץ, ביצעה חילופים נבונים בהפסקה, נעזרה שוב ביכולת אדירה של לוריס ובהחמצות של היגוואין שהפכו את הארגנטיני לדמות שנואה במיוחד במדריד, ונדמה היה שהעסק הולך להארכה.

 

ואז, בדקה ה-75, הגיח מיראלם פיאניץ' בן ה-20, כשרון עולה שכבר היה מבוקש ברחבי היבשת, ושלח עוד טיל אדיר לרשתו של קסיאס. 1:1 – ולפתע היתה זקוקה ריאל לשני שערים תוך רבע שעה כדי למנוע פיאסקו. היא לא כבשה אפילו אחד והושפלה. היתה זו הדחה שישית ברציפות בשלב שמינית הגמר.

 


פיאניץ', אז ילד אלמוני (Gettyimages)

 

בסופו של דבר, התארחו בגמר שני ההולנדים שנזרקו בריאל בניגוד לרצונם בקיץ 2009, כאשר ווסלי סניידר של אינטר ניצח את אריאן רובן של באיירן מינכן. מאמן הנראזורי, ז'וזה מוריניו כבר ידע שהוא בדרך להחליף את פלגריני על ספסל ריאל, כי את המבוכה מול ליון אי אפשר היה למחוק מהרזומה של הצ'יליאני מבחינת הספרדים.

 

השער של בניון
לפני ליון היו, אם כך, 5 הדחות רצופות בשמינית הגמר, וגם ב-2009 היתה זו השפלה בקנה מידה עצום. באופן כללי, היתה זו עונה מסויטת מבחינת ריאל. היא התחילה אותה כאלופה, אך ראתה את פפ גוארדיולה עושה חיים משוגעים בעונתו הראשונה על ספסל ברצלונה. המאמן הגרמני ברנד שוסטר הלך הביתה כאשר הכריז לפני הקלאסיקו שאין לקבוצתו סיכוי, ובמקומו מונה בצעד משונה חואנדה ראמוס, עליו הוטלה המשימה הבלתי אפשרית להדביק אתה קטאלונים, ומשימה נוספת – שנראתה על הנייר ברת השגה – זכיה בליגת האלופות.

 

הגרלה מול ליברפול בשמינית הגמר לא היתה פשוטה, כי האדומים מאנפילד היו בתמונת האליפות בפרמייר-ליג, אך ריאל הרגישה פייבוריטית ברורה לפני המשחק הראשון בברנבאו – מה גם שהיריבה הגיע אליו ללא פרננדו טורס הפצוע ועם רצף לא מחמיא של ניצחון ליגה אחד בחמישה משחקים.

 


בניון ברגע הגדול שלו בברנבאו (Gettyimages)

 

מבחינת מאמן ליברפול רפא בניטס היה זה ביקור מרגש במיוחד באצטדיון בו גדל, ובו חלם לאמן – הוא לא ידע אז שהחלום יתגשם ב-2015 ויהפוך לחוויה קצרה וקשה מנשוא. הוא הציב מערך הגנתי מאוד, אך האורחים לא היססו לצאת להתקפות מתפרצות טובות, ובדקה ה-82 התרסקה אשליית העליונות של ריאל לרסיסים כאשר יוסי בניון – בהופעה נהדרת באופן כללי – הרשית את שער הנצחון, ועוד בנגיחה.

 

חניכיו של ראמוס היו בהלם מוחלט, וזו היתה הגישה שלהם גם בגומלין באנפילד. התוצאה – תבוסה 4:0 מחפירה שלא נשכחה עד היום. למרבה הצער, בניון הפצוע החמיץ את החגיגה, אך טורס הוכשר ברגע האחרון וכבש כבר בדקה ה-16. פנדל של סטיבן ג'רארד הכפיל את התוצאה וחיסל סופית את ההתמודדות עוד לפני ההפסקה. במחצית השניה, השלים הקפטן האדום צמד, ואפילו דניאלה דוסנה האיטלקי עלה על הלוח. באותו ערב, ידע ראמוס שאין לו כל סיכוי להמשיך בתפקידו.

 


ג'רארד משלים צמד בגומלין, 0:4 משפיל (Gettyiamges)

עוד באותו נושא: איקר קסיאס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי