המורה הרוחני: קמביאסו פורח במדי אולימפיאקוס

קמביאסו. זה לא הגיל זה התרגיל
קמביאסו. זה לא הגיל זה התרגיל | צילום: Gettyimages

הארגנטיני המנוסה, שיחגוג 36 בעוד שבועיים, הפך לאליל הקהל בפיראוס

(גודל טקסט)

"ההבדל בין הפועל באר שבע לאולימפיאקוס יהיה בכמות השחקנים המנוסים", כך אמר עורך העיתון "ספורט טודיי", ג'ורג' מסיאס, על מה שעשוי להיות הגורם המכריע בהתמודדות בין אלופת יוון לזו הישראלית בסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות.

 

לשחקני אולימפיאקוס יש ניסיון גדול במשחקים בשלב הבתים של ליגת האלופות, בעוד שהפועל ב"ש רק בונה את עצמה כמועדון שמנסה לחקות את מכבי חיפה, הפועל תל אביב ומכבי תל אביב.

 

 

אחד מאותם בעלי ניסיון באולימפיאקוס הוא אסטבן קמביאסו, שבקיץ שעבר החליט לקחת את מקל הנדודים שלו ולעזוב את לסטר. הסיבה הייתה פיטוריו של המאמן נייג'ל פירסון ובואו של קלאודיו ראניירי. הארגנטיני היה מהשחקנים שהצליחו להשאיר את השועלים בפרמייר-ליג, אבל היחסים בינו לבין המאמן האיטלקי היו קרירים מאז שזה אימן אותו באינטר. הקשר זעם על כך שראניירי לא השאיר בזמנו את טיאגו מוטה בקבוצה.

 

ראניירי. "לא מתחרט שעזבתי את לסטר" (gettyimages)

 

קמביאסו קיבל הצעה מאולימפיאקוס ונחת ביוון בגיל 34. שנה מאוחר יותר, הפך הקשר האחורי של ריאל מדריד לשעבר לאחד הברגים החשובים בקבוצה, למרות ששיחק ברוב המשחקים רק 60 דקות. "אני לא מתחרט שעזבתי את לסטר, למרות העונה המדהימה שהם עשו", הוא אמר, ושלח להם ברכה על הזכיה באמצעות הרשת החברתית: "לסטר לימדה אותי שכל חלום יכול להתגשם עם עבודה קשה והקרבה. אני מאושר עבורם. אחרי ששיחקתי וגרתי בעיר אני יודע איזה אושר נפל על האוהדים של המועדון הזה. הם תמיד יישארו בלב שלי".

 

קמביאסו והחלוץ הארגנטיני של אולימפיאקוס, אלחנדו "צ'ורי" דומינגס, הם השניים שסחבו על גבם את הקבוצה לאליפות מספר 43. הם לא חזקים, לא מהירים במיוחד, אבל שניהם הביאו למשחק חכמה שלא לכל אחד יש. בגיל 35, בכל פעולה שלהם מדבר בעיקר הניסיון ופחות הכישרון. הקשר, שאיבד את המהירות שלו מהעבר, נהנה מכל רגע במועדון וגם אומר זאת בכל הזדמנות, ושבה את לבם של האוהדים מהרגע שנחת ביוון. הנקודה השלילית היחידה שלו הייתה יחסיו עם המאמן הפורטוגלי מרקו סילבה.

 

סילבה. עזב "מסיבות אישיות" (gettyimages)

 

בקיץ הקודם קיבל סילבה את קמביאסו כמתנה מנשיא אולימפיאקוס, אבל למעשה התברר מיד עם בואו של הארגנטיני שהוא כלל לא רצה אותו. הפורטוגלי לא אהב שחקנים ותיקים. אולי הוא לא למד מספיק מחברו הטוב ז'וזה מוריניו, שדווקא יודע להשתמש היטב בניסיון. למרות שסילבה לא העריך אותו, הקשר הפגין יכולת טכנית נדירה והיה מגיע תמיד למתחם האימונים ראשון כדי להראות לשחקנים הצעירים מה זו מקצוענות.

 

"על המגרש הוא התנהג כמו גנרל, הנהיג את כולם וחילק הוראות. אולי לא באותה אינטנסיביות כמו בריאל ואינטר, שבהן שיחק קודם, וזה טבעי בגלל גילו. אבל עבור אולימפיאקוס זה הספיק כדי להתמודד מול ארסנל, נגדה שיחק 90 דקות באצטדיון האמירויות בניצחון המדהים 2:3 בליגת האלופות", הסביר מסיאס. קמביאסו משחק עם הרבה תשוקה וכבש בעונה החולפת ארבעה שערים ב־21 הופעות.

 

שחקן הנבחרת הצעירה של יוון ואולימפיאקוס, ג'ורג'יוס מנטיס, שבשנה שעברה התאמן עם הקבוצה, אמר על קמביאסו: "להתאמן לצדו זו הגשמת חלום. מדובר בשחקן שכל עצה שלו על כר הדשא היא זהב. בחדר ההלבשה אנחנו קוראים לו המורה".

 

קמביאסו. "הניסיון עושה את ההבדל" (gettyimages)

 

בסיום העונה החליט קמביאסו שנמאס לו להתמודד עם מאמנים שלא מעריכים אותו והודיע על עזיבה אחרי עונה אחת בלבד. באולימפיאקוס הצטערו, אבל המזל שוב שיחק לטובתו. סילבה הפורטוגלי הודיע על עזיבה מסיבות אישיות, ועדיין אין ביוון אף אחד שיודע בדיוק למה החליט ללכת. האם היו אלה חילוקי הדעות עם נשיא המועדון אבנגלוס מרינאקיס או בגלל שהבין שהאוהדים לא רוצים אותו בשל יחסיו הלא מזהירים עם הכוכב הארגנטיני? ביוון אוהבים ומעריכים שמות גדולים, גם אם הם כבר בגיל שבו אחרים מעדיפים לתלות את הנעליים. המאמן הפורטוגלי לא קיבל אף הצעה חלומית כדי לעזוב את אתונה, ועד כה לא חתם באף קבוצה אחרת.

 

במקום סילבה מונה הספרדי ויקטור סאנצ'ס בן ה-40, שהספיק לאמן במשך שנתיים את דפורטיבו לה קורוניה וברזומה שלו גם עבודות בריאל מדריד הגדולה וראסינג סנטאנדר. קמביאסו, שקיבל הצעות מארגנטינה, החליט לחזור, ותוך יומיים-שלושה כבר סגר את חוזהו לעונה שבפתח. בעונה הראשונה שלו הרוויח 1.5 מיליון יורו באולימפיאקוס.

 

כשחזר, הציע לו המועדון היווני רק שליש משכורת – חצי מיליון יורו – אך הקשר הארגנטיני הסכים בכל זאת להישאר. "טוב לי ביוון, אני מרגיש כאן כמו בבית. אך אני בעיקר שמח להיות במקום בו האוהדים אוהבים ומעריכים אותי", סיכם כוכב ריאל מדריד לשעבר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי