המרעננות: דורטמונד ומונאקו מצילות את ליגת האלופות

|

לצד השגרה של שלב הבתים, מתבלט הפרויקט של טוכל והכישרונות מצרפת

(גודל טקסט)

בארסה 0:7, דורטמונד 0:6, באיירן 0:5, סיטי 0:4. ריאל רק 1:2. במחזור הפתיחה של ליגת האלופות קיבלנו ביומיים כדורגל משובח, כמה הצגות, קצת דרמות. לא רע בכלל. כמעט הכל. הדבר היחיד שהיה חסר הוא הפתעות של ממש. הכי קרוב שהגענו להפתעות זה שריאל הפכה בשיניים פיגור ביתי מול ספורטינג לניצחון וסביליה חילצה 0:0 מיובה.

 

התרגלנו כמעט בכל עונה לקבל את באיירן, בארסה וריאל בחצי הגמר. במרבית הבתים העונה יש שתי פייבוריטיות ברורות לעלות לשמינית הגמר (דורטמונד וריאל, בארסה וסיטי, פ.ס.ז' וארסנל, באיירן ואתלטיקו, יובה וסביליה). כל הגדולות יעלו והאקשן האמיתי כרגיל יתחיל רק בפברואר-מארס עם שלבי הנוקאאוט.

 

 

בכך אין הרבה חידוש. הפערים בין המועדונים הגדולים והחזקים ליתר לא קטנו, ובהיעדר אלמנט תחרותי מרגש, שלב הבתים מספק בעיקר אלמנט אמנותי. זו חוויה להתענג על הביצועים והמהלכים של שחקני בארסה ודורטמונדו.

 

החידוש הגדול הוא מינויו של אלכסנדר ספרין האלמוני לנשיא אופ"א החדש ברוב עצום. עורך דין צעיר יחסית (48) ששימש יו"ר ההתאחדות הסלובנית, שיחק אותה אאוטסיידר בקמפיין שלו, אבל הוא ממשיך דרכו הרעיונות של פלאטיני, ומי שתמך במועמדותו מאחורי הקלעים הוא נשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו. ספרין אמר שלשום, ערב הבחירות, בראיונות לגופי תקשורת שונים שהוא מתנגד בכל תוקף להקמת ליגת על אירופית, שאם המועדונים הגדולים יבחור בדרך הזו הם "יכריזו מלחמה על אופ"א". ספרין – כמו פלאטיני – מייצג את האינטרסים של המדינות והליגות הקטנות. מחר אופ"א אמורה לאשר את הרפורמות בליגת האלופות לטובת הליגות הגדולות החל מ-2018, שספרין ממש לא אוהב אך ייאלץ לבלוע.

 


הצד הצפוי של המפעל (AFP)

 

האם אנחנו לקראת פיצוץ בין אופ"א למועדונים הגדולים? יתכן. הקבוצה שתסיים במקום האחרון בפרמייר-ליג העונה תבטיח לעצמה לפחות 97 מיליון פאונד מכספי זכויות שידור. ריאל מדריד הכניסה רק 81 מיליון פאונד מטלוויזיה בעונה שעברה בה זכתה בליגת האלופות. המועדונים הלא-אנגלים מתקנאים בכספי זכויות השידור של הפרמייר-ליג ומצפים מאופ"א לפצות על כך בכספי הזכויות של ליגת האלופות. אם ספרין רוצה להימנע מפיצוץ ופיצול, התפקיד הכי חשוב שלו הוא הגדלת ההכנסות של ליגת האלופות, המוצר שלא ממצה את הפוטנציאל שלו במתכונת הנוכחית.

 

ליגת האלופות צריכה להוקיר תודה למועדונים ששוברים את כללי המשחק הכלכליים. המועדונים צנועים שעובדים נכון ומגרים את הדמיון. שלושה כאלה שיחקו אמש: בורוסיה דורטמונד הקבוצה אולי הכי מרתקת מבחינת פוטנציאל נפיץ של כשרונות שמשחקים אצלה. ב-0:6 אצל לגיה ורשה החלשה, בו תומאס טוכל ערך בכורה נהדרת כמאמן בליגת האלופות, קיבלנו טעימה: עוסמאן דמבלה מראה ניצוצות של שחקן גדול, כריסטיאן פוליסיץ' הכישרון האמריקאי הכי גדול ומרגש שנראה, אמרה מור, רפאל גריירו, מארק בארטרה לצד אובאמיאנג הנהדר וגצה ושורלה המנסים להתקאמבק.

 

ההפסד המאכזב במחזור השני 1:0 בלייפציג הוריד ציפיות, נתן רושם שהשוורצגלבן הם פרויקט שנמצא בבניה. כי בכל זאת דורטמונד איבדה הקיץ שחקני מפתח עם יכולת, ולא פחות מכך נוכחות פיזית במגרש ומנהיגות בחדר ההלבשה (הומלס, גונדואן, מחיטריאן). בהחלט יש סימני שאלה על הסגל הנוכחי. למשל בארטרה (המחליף של הומלס) שיש לו משחק רגל נהדר עם מסירות מצוינות, אבל אין לו במרכז ההגנה את הנוכחות הפיזית והמנהיגות שהיו להומלס.  ועדיין – כל כך הרבה איכות וכישרון יש לבורוסיה. הולך להיות מפגש מרתק בין דורטמונד לריאל מדריד עוד פחות משבועיים.

 


טעימה מהכישרון של הקבוצה הזו (AFP)

 

מונאקו שניצחה 1:2 את טוטנהאם בוומבלי היא אולי הקבוצה האירופית עם פתיחת העונה המרשימה ביותר. והמאמן הפורטוגלי המרשים ז'ארדים מוציא את המיטב מכשרונות מופלאים כברנרדו סילבה, פאביניו, נביל דיראר (שנפצע אתמול) וג'יבריל סידיבה. מוליכת הליגה הצרפתית שכבר גברה על פ.ס.ז' בליגה, ועל ויאריאל (ניצחון כפול) בפלייאוף ליגת האלופות, מכילה שילוב בריא בין ותיקים לצעירים, ויש לה גם שחקני הגנה טובים ויציבים.

 

וכמובן סביליה שהוציאה 0:0 משמים ומרשים בחוץ מול אלופת איטליה יובנטוס, ובכל זאת הפרויקט המהפכני של מחזיקת הליגה האירופית תחת חורחה סמפאולי שבנה קבוצה חדשה לגמרי, הוא מרתק.

 

המזל של ליגת האלופות שהולכת ונהיית צפויה יותר ויותר עם בארסה, ריאל ובאיירן, הן הקבוצות המרעננות: אתלטיקו מדריד ובורוסיה דורטמונד שכנגד הסיכויים הגיע ל-3 מ-4 גמרי ליגת האלופות האחרונים.

 


על תקן ההפתעה הנבנית? שחקני מונאקו חוגגים (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי