הפנים שעזבו: סון הותיר לבבות שבורים בגרמניה

סון
סון |

כיכב בלברקוזן, אבל נטש לטוטנהאם. 21:45 בספורט1: הכוכב הקוריאני חוזר הביתה

(גודל טקסט)

הונג-מין סון הוא סיפור הערב (21:45, ישיר בספורט1) בליגת האלופות, והמשפט הזה מוזר לכשעצמו כשמדובר בחלוץ של טוטנהאם, שלא זכה למקום של קבע בהרכב מהמנג'ר שלו אפילו בתחילת העונה הנוכחית.

 

באירופה אולי זוכרים את ג'י סונג פארק כשגריר הכדורגל הגדול ביותר של קוריאה הדרומית. קשר נמרץ, שאפילו במנצ'סטר יונייטד לא הצליחו לעכל את המרחקים שהוא שורף במגרש, וטענו שיש לו ריאה שלישית. במקרה של סון, שחקן אגף בן 24, הסיפור הוא בעיקר חוש הריח לשערים, צניעות יוצאת דופן ומועדון עבר שלא עומד לקבל אותו בברכה.

 

 

כבר בגיל 16 עזב סון את קבוצת הנוער של סאול והצטרף לאקדמיה של המבורג. חצי שנה מאוחר יותר הוא כבר דיבר גרמנית ושנתיים לאחר מכן הוא נהיה שחקן לגיטימי בקבוצה הבוגרת, מה שהוביל לרכישתו על ידי באייר לברקוזן – אז בסכום שיא עבור המועדון של 10 מיליון יורו.

 


סיפור אהבה שהפך לבגידה (Gettyimages)

 

להבדיל מלא מעט שחקני חיזוק שמגיעים לאירופה, סון לא ניצל את מעבר היבשות לחגיגות אינסופיות. להפך. הביישנות שלו גרמה לו לעבור את כל המסע הזה ביחד עם ההורים. בלברקוזן הם נהנו מהקהילה הקוראנית הגדולה בעיר, הגיע עם הבן למשחקים והקפידו להיות אלה שמצלמים את האוהדים עם הבן שלהם אחרי שאלה הצטופפו בתורים שהשתרכו עשרות מטרים. בשנה האחרונה בלונדון הם גרים איתו בבית צנוע בשכונה שקטה בצפון העיר, ומי שהיה רואה עד כמה הוא ביישן בראיונות לטלוויזיה, לא יכול היה לדמיין שזה שחקן שכבש כבר חמש פעמים העונה והאסייתי היקר ביותר, שעליו טוטנהאם שילמה רק בקיץ שעבר 22 מיליון ליש"ט.

 

המעבר של סון לצפון לונדון היה משמעותי הרבה יותר מאשר הסכום המשמעותי ששולם עבורו. למעשה, ההפסד הראשוני של הגרמנים לא היה רק שחקן שכבש 29 שערים ב-87 הופעות, אלא דמות שהכניסה לא מעט כסף למועדון. גם באמצעות שערים שהעלו את הקבוצה פעמיים ברציפות לשלב הנוק-אאוט של ליגת האלופות, ובעיקר באמצעות האטרקטיביות שלו באסיה, שפיתתה את יצרנית האלקטרוניקה LG להפוך למאמצת הראשית של לברקוזן. אגב, החוזה בין הספונסרית למועדון גווע ברגע שהשחקן עבר לאנגליה.

 

אז למה שאוהדי לברקוזן לא יקבלו את סון בזרועות פתוחות, כשהוא יגיע עם טוטנהאם להתארח בביי ארנה במסגרת המחזור השלישי של ליגת האלופות? פחות או יותר כי הוא נתפס שם כאופורטוניסט. הקוריאני אמנם הכריז בעבר שהיעד מבחינתו הוא להגיע לפרמייר-ליג, אבל המעבר בעונה שעברה לווה בלא מעט חריקות. אחרי ששיחק בעונה שעברה במשחק הפתיחה של הבונדסליגה מול הופנהיים ואז באולימפיקו מול לאציו בפלייאוף מוקדמות ליגת האלופות, במועדון הגרמני הכריזו על סון כחולה. אז הוא החמיץ את המחזור השני בגרמניה מול האנובר ובעיקר בלט בהיעדרו במשחק הגומלין מול האיטלקים.

 


הגשים חלום, אבל בגרמניה לא סולחים (AFP)

 

הגרמנים אמנם הצליחו להפוך את ההפסד 1:0 במשחק הראשון לניצחון 0:3 ועלייה בגומלין, אבל הסיפור לא נגמר. תוך שהוא מכריז עליו כ"חולה", פלט המנהל המקצועי של לברקוזן, רודי פלר, כי השחקן עובר בדיקות רפואיות בלונדון. קצת יותר מיממה אחרי הגומלין מול לאציו הוא כבר הוכרז כתרנגול מן המניין. לא מעט מאוהדי לברקוזן מרגישים שעבדו עליהם, הערב תהיה להם הזדמנות קטנה לנקמה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי