כדור הזהב לאן? הפרס עשוי להתפצל ל-2 תארים

כדור הזהב
כדור הזהב | צילום: gettyimages

פיפ"א לא תחלק יותר את התואר האישי אחרי שההסכם עם "פראנס פוטבול" הסתיים

(גודל טקסט)

שש שנים של דו-קרב סגור הספיקו לשני הצדדים, פיפ"א לא תעניק יותר את "כדור הזהב". הפרס האישי היוקרתי ביותר בכדורגל, שמוענק לשחקן המצטיין של השנה מסביב לעולם, עומד להתפצל מחדש ושיטת הבחירה בזוכה שוב תשתנה. 

ההסכם בין פיפ"א ל"פראנס פוטבול", המגזין הצרפתי שייסד את הענקת הפרס לשחקן האירופאי הטוב ביותר, אמור להסתיים בינואר הקרוב. המשמעות היא שמהשנה הבאה הפדרציה העולמית כבר לא תעניק את כדור הזהב הנוצץ. 

משמעות נוספת וחשובה במיוחד היא שמהשנה הבאה ישובו העיתונאים חברי הוועדה לבחור את השחקן המצטיין של השנה, מה שמבטיח הצבעה קצת יותר עניינית ופחות פופוליסטית. לשקלול הפרס המאוחד עם פיפ"א נכנסו גם קולות המאמנים והקפטנים של כל הנבחרות, רבים מהם בוחרים את חבריהם לקבוצה. 


מה, רוצים לגוון קצת? (gettyimages)

כעת צפויה פיפ"א לייסד מחדש פרס בלעדי משל עצמה, כפי שעשתה לפני האיחוד עם "פראנס פוטבול" ב-2010. המירוץ שהחל עוד ב-2008 נמשך לאורך כל השנים עם הכתרות של ליונל מסי (5) וכריסטיאנו רונאלדו (3) בלבד, כאשר כל שחקן אחר כמעט חסר סיכוי לזכות בתואר. 

פרס כדור הזהב הוענק לראשונה על ידי "פראנס פוטבול" עוד ב-1956, כאשר בתחילה הוגבלה הבחירה לשחקן מאירופה בלבד. הזוכה הראשונה היה סטנלי מת'יוז האנגלי ורק ב-1995 הורשו חברי הוועדה להצביע לשחקנים מחוץ לאירופה שמשחקים על אדמת היבשת.  רק ב-2007 נקבע שגם כדור הזהב, במקביל לתואר שחקן השנה בעולם של פיפ"א, יכול להיות מוענק לכל כדורגלן.


מי יזכה בפרס האחרון? (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי