לא הפעם: האהבה הנכזבת בין צ'יצ'אריטו לטוטנהאם

לא נועד להיות. הרננדס
לא נועד להיות. הרננדס |

המקסיקני של לברקוזן מחכה לספרס, שעקבו אחריו (21:45, ישיר בספורט1)

(גודל טקסט)

הנה לכם סטטיסטיקה משונה. במהלך 4 העונות במנצ'סטר יונייטד הבקיע חבייר צ'יצ'אריטו הרננדס 59 שערים. הוא מצא את הרשת מול רובן המוחלט של הקבוצות אותן פגש, והאהובה מכולן היתה צ'לסי, מולה כבש לא פחות מ-8 שערים בכל המסגרות. ואולם, נגד טוטנהאם אין לו אפילו שער אחד לרפואה. הדבר קשור בין היתר לעובדה כי החלוץ המקסיקני מיעט לשחק נגד התרנגולים. מסיבה כלשהי, הוא פתח מולם פעם אחת בלבד בקריירה, ושותף כמחליף ב-5 הזדמנויות נוספות. זה לא הספיק כדי לרשום את שמו על לוח התוצאות, אבל אוהדי לברקוזן מקווים שהפעם (21:45, ישיר בספורט1) יתוקן המחדל ההיסטורי, וצ'יצ'אריטו יבקיע סוף כל סוף גם נגד טוטנהאם, במשחק החשוב בליגת האלופות.

 

מנגד, אוהדי טוטנהאם הצטערו לא פעם שמועדונם כשל בניסיונותיו להנחית את החלוץ בווייט הארט ליין. בכל קיץ עולה שמו של צ'יצ'אריטו כמועמד להצטרף לתרנגולים, אולם בסופו של דבר זה מעולם לא קרה. ב-2014, אחרי שלואיס ואן חאל לא התלהב מיכולתו של החלוץ, הביעו קבוצות רבות עניין ברכישתו. טוטנהאם היתה אחת האופציות הממשיות, לצד סאות'המפטון ואינטר. מאוריסיו פוצ'טינו עוד לא ידע אז שהארי קיין עומד להפוך לסופר-סטאר. למעשה, התעקשותם של השדים האדומים לא למכור את המקסיקני היא שאיפשרה בדיעבד את פריחתו של הסקורר האנגלי הצעיר שלא היה מיועד לפתוח בהרכב באותה עונה.

 

 

צ'יצ'אריטו הלך אז בהשאלה לריאל מדריד, ויונייטד אף העניקה לספרדים אופציה לרכישתו, אך הנשיא פלורנטינו פרס בחר לא להשתמש בה בקיץ 2015, והחלוץ חזר לאולד טראפורד, רק כדי לקבל שוב כתף קרה מוואן חאל. גם הפעם הוא רצה לברוח, וגם הוזכרה טוטנהאם כמועמדת בכירה לזכות בשירותיו. הפעם היא כבר לא ראתה בו אופציה ראשונה, אלא מחליף לקיין, ועובדה זו פעלה לרעתה. כמו כן, התרנגולים לא שיחקו בעונה שעברה בליגת האלופות, והמקסיקני הציב השתתפות במפעל האירופי הבכיר תנאי סף למעבר. לא היה לו עניין לשבת שוב על הספסל, ועוד במועדון שלא נמצא בצ'מפיונס-ליג.

 


ריאל בחרה לא לממש את האופציה (AFP)

 

לעומת זאת, לברקוזן עמדה בכל המבחנים. הגרמנים יכלו להבטיח לצ'יצ'אריטו מקום בטוח בהרכב, וגם שיחקו בקביעות בליגת האלופות. המשא ומתן עם יונייטד לא היה פשוט, ובאייר פעלה בתבונה כאשר משכה את הזמן ואילצה את האנגלים למכור בזול. באופן אירוני, המימון הגיע מעסקת מכירתו של הונג-מין סון הקוריאני לטוטנהאם דווקא, ולברקוזן השתמשה באחוז צנוע בלבד מהסכום כדי להביא את המקסיקני לבונדסליגה. הוא עלה 10 מיליון יורו בלבד – מחיר מצחיק עבור סקורר מוכח בתנאי השוק הנוכחיים.

 

ואכן, המאמן רוג'ר שמידט קיבל את השחקן שהתאים כמו כפפה ליד לסגנון שלו. צ'יצ'אריטו הוא חיית רחבה – הוא לא פיזי במיוחד, ואפילו לא טכני באופן יוצא דופן, אבל יודע להיות במקום הנכון בזמן הנכון כדי לנצל הזדמנויות. הוא גם מוכן לעבוד קשה מאוד למען הקבוצה, לעשות הגנה ולהפעיל לחץ על מובילי הכדור של היריבה, וזהו חלק בלתי נפרד מהטקטיקה של לברקוזן בעידן שמידט. באייר מרוויחה כדורים לא מעטים קרוב לשער היריבה, מעבירה אותם למקסיקני, והוא נהנה עד הגג. בעונתו הראשונה בגרמניה הפציץ הסקורר המחונן 26 שערים בכל המסגרות, ותרם רבות להעפלתה המחודשת של לברקוזן לליגת האלופות.

 

לא מפתיע שגם בקיץ החולף נקשר שמו לחזרה לפרמייר-ליג, וטוטנהאם – איך לא? – כיכבה בכותרות. אבל למה לו לעזוב? לברקוזן פסלה את העסקה על הסף, וגם צ'יצ'אריטו עצמו היה נחרץ. "אני מודה מאוד לבאייר על כך שנתנה בי אמון. זה המועדון היחיד בו אני משחק בהרכב באופן קבוע, וזה חשוב לי מאוד", הוא אמר. את התוצאות רואים על המגרש. העונה הנוכחית אף טובה יותר בשלב זה בהשוואה לקודמת – לצ'יצ'אריטו כבר 5 שערי ליגה, והוא גם מצא את הרשת ב-1:1 במונאקו בליגת האלופות.

 


מכונת שערים (Gettyimages)

 


אבל בטוטנהאם העדיפו לשלם ללברקוזן עבורו (AFP)

 

הערב, נגד הקבוצה מולה מעולם לא היה לו מזל, שהיא גם הקבוצה עליה ויתר פעם אחר פעם, הוא יהיה שוב באור הזרקורים. פוצ'טינו מודע היטב לסגולותיו של צ'יצ'אריטו, אבל כלל לא בטוח שיש לו מתכון לעצור אותו, במיוחד כאשר טובי אלדרוויירלד יחסר בגלל פציעה. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי