לא פיאט, פרארי: יובה מציגה סגל עשיר ומכוונת הכי גבוה

בצ'מפיונס זוכים כקבוצה
בצ'מפיונס זוכים כקבוצה | צילום: Getty

הגברת הזקנה הסתדרה ללא פוגבה ובנתה מכונה משומנת. ב-21:45: סביליה

(גודל טקסט)

יובנטוס במובנים רבים הולכת בדרכה של מילאן הגדולה משנות התשעים וראשית המילניום. סילביו ברלוסקוני הקים בסן סירו שתי קבוצות – אחת שתתחרה בסריה A והשנייה בליגת האלופות. בליגה יובה כבר משייטת עם מאזן מושלם אחרי שלושה מחזורים והמבחן האירופי שלה יחל הערב (21:45) בטורינו מול סביליה.

 

דווקא בקיץ בו נפרדה הגברת הזקנה מאחד הכוכבים הבולטים שלה, פול פוגבה, ראשיה השכילו לנצל את 105 מיליון היורו שקיבלה ממנצ'סטר יונייטד כדי לבנות סגל עשיר כפי שלא היה לה שנים רבות, אולי מאז עונת 2005/06. וכך יובנטוס, השייכת למשפחת בעלי פיאט אניילי, מציגה השנה דגם של פרארי שיכול לכוון הכי רחוק – לזכות בצ'מפיונס.

 

גונסאלו היגוואין הגיע מנאפולי כמלך השערים בסריה A, מיראלם פיאניץ בא מרומא,  דני אלבס הצטרף מברצלונה, מרקו פיאצה המבטיח נחת מדינמו זאגרב ובנוסף נשארו ביובה שני המושאלים מהעונה שעברה חואן קוואדרדו מצ'לסי ומריו למינה שכרטיסן נרכש ממארסי. עמתד המגן הימני מדגימה את העומק של אלופת איטליה. אלבס ישחק באלופות בעוד שטפן ליכשטיינר השוויצרי ישחק רק בליגה.  

 

יובנטוס נהנית כבר שנים מהגנת ברזל המשמשת גם את נבחרת איטליה – ג'ורג'יו קייליני, לאונרדו בונוצ'י ואנדראה ברצאלי – אבל העונה יש לה גם התקפה מפחידה: פיפיטה, פאולו דיבאלה ומאריו מנדזוקיץ'. הארגנטיני הוותיק אמנם הגיע עם עודף משקל וספג ביקורת אבל כבר כבש שלושה שערים בשלושה משחקי ליגה. הארגנטיני הצעיר פרץ בעונה שעברה עם 19 שערים והקרואטי עדיין נחשב לחלוץ עם פוטנציאל גדול.

 

פירלו. "יובנטוס היא הפ.ס.ז' של איטליה" (Getty)

 

"למילאן היה DNA של הצלחות בליגת האלופות, ולכן היא זכתה בגביע שבע פעמים", אמר פיפו אינזאגי ששיחק בשתי הקבוצות וכבש 50 שערים ב-85 הופעות בצ'מפיונס, " יובנטוס עשתה זאת רק פעמיים, אבל בזכות הרכש שעשתה בקיץ היא יכולה לשנות את התמונה", אמר פיפו, "כדי לזכות בצ'מפיונס עליך לשחק כקבוצה ושיהיו לך מערכי הגנה והתקפה מצוינים. ליובה יש את זה".

 

גם  אנדראה פירלו, שחקנה של ניו יורק סיטי, מתלהב. "יובנטוס הפכה להיות הפאריס סן ז'רמן של איטליה", אמר הקשר ששיחק ביובה ובמילאן בעבר, "פוגבה אולי הותיר חור אבל הכסף שנכנס מהמכירה שלו יעזור לכיסוי החלל".

 

פיאניץ'. "צריך רק מבט כדי להבין את פיפיטה" (Getty)

 

העובדה שפיאניץ' קיבל תפקיד חופשי בקישור והיגוואין משחק בעמדה מספר תשע, , הביאה לכך שדיבאלה נאלץ לשחק בעמדה אחורית יותר. המאמן מקסי אלגרי ביקש מהכוכב הארגנטיני הצעיר להקריב את עצמו עבור פפיטה ולהתרכז יותר בבישולים מאשר בשערים. אולי בשל כך דיבאלה לא כבש העונה והוא מחפש שער ראשון נגד סביליה. בעונה שעברה הוא כבש רק שער אחד בצ'מפיונס, כך שהשחקן שברצלונה רצתה משתוקק לעשות עונה טובה, גם אם לצדו יש חלוץ דומיננטי כל כך כמו היגוואין.

 

"התאקלמתי בקלות ביובה ואני נהנה לשחק לצד גונסאלו ופאולו", אומר פיאניץ', "השניים האלה מבינים כדורגל וצריך רק מבט אחד כדי להבין אחד את השני. ככל שיעבור הזמן, כך ההבנה בינינו רק תשתפר עד כדי שלמות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי