מזכרות ביוקר וים ישראלים: כך נראית מילאנו לפני הגמר

אוהדי אתלטיקו וריאל
אוהדי אתלטיקו וריאל |

חולצה ב-320 ש"ח, חולצה במאה ומפגן אחדות של אתלטיקו. מה שרואים משם

(גודל טקסט)

החל משעות הבוקר השתרכו תורים ארוכים בכיכר דואומו במילאנו, לא תופעה יוצאת דופן באחת הערים המתוירות בעולם. אלא שהפעם לא היו אלה שוחרי התרבות שהגיעו לצפות בפלא הארכיטקטוני, אלא אוהדי הכדורגל מכל קצוות תבל שהגיעו לחגוג את אחד מרגעי השיא בספורט העולמי. 

אופ"א ארגון מנוסה ויודע מה הקהל רוצה. ממש במרכז הכיכר ניצב לו הגביע הגדול (העתק, כמובן). מילד ועד זקן, כולם רצו לגעת בדבר האמיתי ולא עניינה אותם כלל השמש הקופחת. הם עמדו כ-45 דקות בתור כדי לזכות לכמה שניות עם הגביע הנכסף. מלבד אופ"א, גם הספונסריות הרשמיות הגיעו מוכנות לאירוע. אלפי אנשים הלכו עם פחית משקה מוגז מוכר, במסגרת פעילויות שונות זכו הבאים בתיקים, סיכות ואף סרטי קפטן. ג'ימבורי למבוגרים בצהרי היום. לכך צריך להוסיף את השמש וכמובן כמות אדירה של בירה שנמזגה ללא הרף מהחביות הקרות. 

למרות כל הטוב הזה, אין ספק שהאטרקציה הגדולה ביותר הייתה חנות המזכרות הרשמית של אופ"א, אליה נאלצו הקונים להמתין כעשר דקות בתור כדי לקחת חלק בחגיגה. כובע ב-120 ש"ח, חולצה בסכום דומה, חולצת משחק ב-320 שקלים וכמובן הצעיף הרשמי של הגמר במחיר "סמלי" של כמאה שקלים. גם לקופות השתרך תור של מספר דקות, שכן אם לא קנינו לפחות פריט אחד לנו וכמובן למשפחה ולחברים, אז לא באמת נטלנו חלק באירוע. 

בכיכר ניתן היה למצוא אוהדים מכל קצוות תבל; משלחת ענק מפרו, ארגנטינים שבאו לעודד את "צ'ולו" סימאונה, פורטוגלים שהגיעו לתמוך בכריסטיאנו רונאלדו ופפה, בריטים, קוסטה ריקנים והרשימה עוד ארוכה. ליגת האלופות כבר מזמן לא מעניינת רק את האירופים.


אטרקציה בכיכר הדואומו (gettyimages)

האליטה נגד העם

מספיק לשוחח עם שלושה אוהדי אתלטיקו כדי להבין את היריבות בינם לבין ריאל מדריד. בין הכינויים אפשר לשמוע מפונקים, עשירים וחסרי נשמה. הקולצ'ונרוס בולטים במרכז מילאנו, אך יש גם לא מעט בלאנקוס. האדומים מסמנים את המנצח ומצביעים דווקא על הקווים, הלבנים מתבססים על פורטוגלי שזכה כבר בתואר הנכסף.

למראית עין נראה כי למילאנו הגיעו הרבה יותר אוהדי אתלטיקו מאשר אוהדי ריאל, זאת מכיוון שהם מסתובבים במרכז העיר, לבושים אדום-לבן מכף רגל ועד ראש והרבה יותר מאוחדים מאוהדי היריבה. אוהדי אתלטיקו ניצלו כל פגישה ביניהם לשירה וריקודים, אליהם התווספו עוד אוהדים רבים. הלבנים מופנמים הרבה יותר, זאת ניתן להסביר בשל העובדה כי אוהדי ריאל מדריד מגיעים מכל העולם, לא חברים ליציע ודוברי שפות שונות. פגשתי באוהדי ריאל מיפן, ברזיל, בלארוס, שבדיה ומקסיקו. לעומתם, רוב אוהדי אתלטיקו הם ספרדים וכאלה שנפגשים לפחות פעם בשבועיים באיצטדיון ויסנטה קלדרון. 

זה הזמן להרגיע את אוהדי ריאל מדריד, עשרות אלפים כאלה התייצבו משעות הבוקר בבמה שהוכנה במיוחד עבורם. עשר דקות נסיעה ממרכז מילאנו, האוהדים נהנו ממוזיקה בספרדית ובעיקר מכמויות אדירות של אלכוהול. בשל גודלה העצום של העיר קשה להעריך כמה אוהדים הגיעו למשחק וכמו כן איזה מחנה גדול יותר, אך דבר אחד בטוח: במילאנו לא שמעו מעולם לעיתים כה תכופות את השפה הספרדית וראו דגלי אדום וצהוב בכל פינה.


אוהדי אתלטיקו, אוהבים מכל הלב (gettyimages)

צ'ולו נגד CR7

הכוכב הגדול של אוהדי אתלטיקו מדריד הוא ללא ספק המאמן דייגו סימאונה, המכונה "צ'ולו". הם שרים לו שירי הלל בכל הזדמנות, נושאים חולצות עם שמו ודגלים, כמו גם צעיפים עם דיוקנו. האוהדים יודעים להעריך את המאמן שהפך אותם למעצמה אירופאית עם גמר ליגת אלופות שני בשלוש עונות. לא גרייזמן, טורס, גודין או אובלק, מבחינת הקולצ'נרוס רק המאמן האנרגטי יוביל אותם לזכיה. וכמה שהם מאמינים בו. 

בתוך כך, מולם עומדת יריבה לא פשוטה כלל עם סוללת כוכבים. אוהדי הבלאנקוס יודעים בדיוק מי ידאג שבסיום המשחק הם יחגגו עם כוס של סנגריה. מדובר כמובן בכריסטיאנו רונאלדו, שזוכה לאהבה אין-סופית מן האוהדים. אז מי יהיה זה שיחגוג בסיום האיש עם הג'ל בשיער על הקווים או האיש עם הג'ל בשיער שנושא את המספר 7 בלבן? 


היא בונה על כריסטיאנו (gettyimages)

ויש נקודה ישראלית

איך אפשר בלי זווית ישראלית, בטח באירוע שמאז אברהם גרנט אף ישראלי לא נטל בו חלק. מאות ישראלים הגיעו לצפות בדרבי המסקרן בין ריאל לאתלטיקו. אם בעבר אוהדי הכדורגל הספרדי בארץ התפצלו בין בארסה לבלאנקוס, הרי היום יש גם לא מעט אוהדים ישראלים ליריבה העירונית ממדריד. את העברית ניתן לשמוע בכל פינה ואם זה לא מספיק, אופ"א הציבה דגלים עם תמונות הקפטנים של כל 32 הקבוצות ששיחקו העונה באלופות, דגל עם ערן זהבי מתנופף בגאון וכמובן שרק ישראלים מתפלאים ומצלמים. 

בתוך כך, גם המוזיאון הנייד של אופ"א העניק כבוד לקפטן מכבי תל אביב כאשר הציב את החולצה מספר 7 חתומה על ידו בין חולצתו של בסטיאן שווינשטייגר לזו של שטפן קיסלינג. אך זהבי לא לבד, גם קני סייף מגנט, שהודחה בשמינית הגמר, זכה לכבוד כאשר חולצתו הוצגה בין אלה של דה יונג מאיינדהובן ואוסקר מצ'לסי.


תשמור על החיוך? (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי