מקפריסין ועד סקוטלנד: היריבות האפשריות של הפועל באר שבע

מתפללים להגרלה טובה?
מתפללים להגרלה טובה? | צילום: דני מרון

זלצבורג נכשלת סדרתית, פלזן תופסת תאוצה, סלטיק לא צפויה, לגיה ורשה משחקת על מתפרצות ואפואל כבר הדהימה בעבר. יעקב זיו עורך לנו היכרות

(גודל טקסט)

היריבות האפשריות של הפועל באר שבע מחכות גם הן. עושה רושם שאף אחת מהן לא חזקה כמו באזל. אפשר לעבור אותן, אבל עדיין זלצבורג יכולה להיות הכי קשה ואחריה דווקא אפואל ניקוסיה. סלטיק לא בשיאה. פלזן אמנם חזקה, אבל יש לה בעיות, ולגיה ורשה מסוכנת רק אם תשאיר את כל כוכביה. לא פשוט לשחק באיצטדיונים בהן יארחו, זה מה שעשויה לפגוש האלופה הישראלית: 

זלצבורג

ערך משוער של הסגל: 49 מיליון יורו

הקבוצה של אוסקר גארסיה פתחה גרוע את העונה בליגה עם נקודה אחת משש. במוקדמות האלופות לא היו לה יריבות קשות, אבל היא רשמה ארבע ניצחונות על ליפז'יה הלטבית ופרטיזני האלבנית. 

כוכבים: ג'ונתן סוריאנו ממשיך להיות הכובש הבולט עם ארבעה שערים העונה בכל המסגרות. מואנס דאבור הוצב בעמדה של שחקן כנף וזה מפריע לו להביא לידי ביטוי את יכולתו. הוא לא כבש עדיין במדי זלצבורג וזה קורה לעוד ישראלי כמו עומר דמארי. אולי הבחירה בזלצבורג הייתה טעות. עוד בולטים: הקשר הנורבגי ואלון ברישה וקשר אוסטריה כריסטופר לייטגב, שפצוע מאז היורו. 


ג'ונתן סוריאנו, סקורר אדיר (gettyimages)

רכש: וונדרסון, ברזילאי-בלגי שהצטרף מחטאפה והרשים במחצית השניה נגד פרטיזני. 11 שחקנים נרכשו בקיץ. רובם שיחק, חלקם עוד לא שותף. השוער הראשון הוא אלכסנדר וולקה הגרמני.

ליגת האלופות: יש על זלצבורג קללה בלתי מוסברת מאחר שחמש פעמים רצופות היא נכשלה בעליה לשלב הבתים של הצ'מפיונס. אולי מבחינה זו לא כדאי לפגוש אותה, כי הקללה הזאת עוד תישבר יום אחד. לאוסטרים היסטוריה עגומה עם קבוצות בכחול-לבן, אחרי שהודחו על ידי מכבי חיפה (2009/10) והפועל תל אביב (2010/11) בדרך לשלב הבתים. 


אוסקר גארסיה, יש לו תקציב לא רע בכלל וליגיונר ישראלי (gettyimages)

ויקטוריה פלזן

ערך משוער של הסגל: 21.28 מיליון יורו

עברה את קראבאך הקזחית בקושי עם 0:0 בבית ו-1:1 בחוץ, תוצאות שהעלו אותה לפלייאוף. בעיתון "ספורט" הצ'כי מזכירים שהקבוצה שיחקה רק שלושה משחקים רשמיים העונה ולכן קצת קשה לשפוט איך היא בהשוואה לעונה שעברה, אבל יש ביקורת שהיא משחקת איטי ובלי בטחון ולא מרשימה. למזלה, אין לה פצועים. 

כוכבים: החלוץ מיכאל דוריס, שכבש בשנה שעברה 16 שערי ליגה. הבלם הוותיק רומן הובניק, ששיחק גם כמושאל בעונה שעברה בסיגמב אולמוץ ושיחק גם ביורו 2016. הקשר פטריק הורוסובסקי וקשר נוסף בשם יאן קופיץ'. 

רכש: החלוץ מארק באקוש, שהגיע מסלובן ליברץ תמורת 400 מיליון יורו וכבש בעונה שעברה 12 שערים. למעט ארבעה סלובקים, כולם תוצרת צ'כיה. 

ליגת האלופות: פלזן הודחה על ידי מכבי תל אביב בשנה שעברה ועכשיו תתייחס הרבה יותר ברצינות ליריבה ישראלית. 

מאמן: רומן פיברניק קיבל את הקבוצה ביולי. הוא סלובקי שאימן את בוהמיינס פראג. בעונת 1998/9 שיחק בבני יהודה (וגם היה בהמשך עוזר מאמן ברפיד וינה), כך שזו עשויה להיות עבורו חזרה סנטימנטלית לישראל. 

לגיה ורשה

ערך משוער של הסגל: 22.95 מיליון יורו

מחפשת את עצמה מחדש העונה. זכתה באליפות ובגביע, אבל המאמן סטניסלב צ'רצ'סוב הרוסי התפטר אחרי שדרש עצמאות בהחלטות, יותר כסף לרכש ושכר גבוה יותר. לגיה משחקת על מתפרצות כמו באר שבע, גם הם לוחצים על היריבה ומחכים לטעויות. בקבוצה היו רוצים מאוד לפגוש את הפועל ב"ש או דאנדלק האירית.


אוהדי לגיה ורשה. לא קל לשחק שם (gettyimages)

כוכבים: הבלם מיכאל פאזדן, שהצטיין ביורו 2016, ונמניה ניקוליץ', חלוץ נבחרת הונגריה שכבש בעונה שעברה 28 שערי ליגה בקבוצה ורשם 10 אסיסטים. הם עשויים לעזוב בגלל שיש עליהם הרבה הצעות. כרגע מולין הצרפתי הוא המנהיג הגדול ולגיה כבר מכרה את אונדריי דודה להרטה ברלין ב-5 מיליון יורו ועשויה עוד להתחזק.

רכש: המאמן בסניק האסי המליץ ורכש את קשרי בוורן טיבו מולין וסטיבן לנגיל. 

ליגת האלופות: לגיה שיחקה לאחרונה בשלב הבתים ב-1996/7. לאחרונה היא בקושי עברה את טרנצ'ין הסלובקית עם 0:1 בחוץ ו-0:0 בבית. לא החלה טוב את הליגה ואחרי שלושה מחזורים מדורגת רק במקום השביעי.

מאמן: בסניק האסי האלבני, מאמן אנדרלכט בשנה שעברה, מונה לתפקיד מאחר שהוא חברו של המנהל הספורטיבי מיכאל זבלקוב. האסי לקח מגיא לוזון את האליפות בבלגיה לפני שנתיים. 

סלטיק

ערך משוער של הסגל: 56.3 מיליון יורו

בינתיים ברנדן רוג'רס לא מצליח להעלות את הרמה של הקבוצה, שבקושי עברה את אלופת גיברלטר לינקולן אחרי 0:0 במשחק הראשון בסיבוב השני המוקדם וניצחון 0:3 בגומלין. הפעם רק פנדל של דמבלה בזמן פציעות העלה אותה לפלייאוף עם ניצחון 1:2 על אסטנה הקזחית ואחרי שהיריבה נותרה עם תשעה שחקנים. המשחק הראשון הסתיים ב-1:1  אחרי שהבויז בעטו כדור אחד לשער וכבשו. צריך עצבים חזקים כדי להיות אוהד של סלטיק. סלטיק די חדירה בהגנה ולא מצליחה מול קבוצות שסוגרות משחק ויוצאות למתפרצות מולה. 

"ברנדן רוג'רס עוד לא הצליח לגבש את הקבוצה", אמר כתב ה"דיילי רקורד" לאתר ספורט1. "היא רחוקה מלשחק טוב וזה הזדמנות מצוינת לעבור אותה. רוג'רס רוצה למכור עשרה שחקנים ולרכוש לפחות שניים עד למשחק הפלייאוף. הוא יחכה שייפלטו שחקנים מהקבוצות הפרמייר-ליג כדי לחזק את סלטיק בהמשך". 


ביטון, יקום בזמן (gettyimages)

כוכבים: ניר ביטון פצוע בינתיים ולא ישחק כנראה בסיבוב הבא, למרות שלסטיק לא הודיעה במפורש מה מצבו. יהיה לו מידע רב לספק לרוג'רס אם באר שבע תוגרל מולם. עמנואל דמבלה, החלוץ הצרפתי שנרכש מפולהאם, נחשב לכשרון גדול והיה מבוקש בטוטנהאם וקבוצות אחרות. לקבוצה שוערים מצוינים בדמות לוגן ביילי הבלגי בן ה-30 וקרייג גורדון הסקוטי. 

הקשר סקוט בראון הוא אחד ממנהיגי הקבוצה. החלוץ לי גריפית'ס נחשב לעוד כוכב גדול וכבש בעונה שעברה 30 שערי ליגה. ערכו נאמד ב-15 מיליון ליש"ט ולדעת רוג'רס הוא סטיבן ג'רארד של סלטיק. הוא גם נחשב לילד הרע של הכדורגל הסקוטי עם שלושה ילדים משלוש נשים שונות. 

רכש: מלבד עמנואל דמבלה, הגיע גם קולו טורה – הבלם בן ה-35 מליברפול. 

ליגת האלופות: סלטיק החמיצה לפני עונה את שלב הבתים ולא הצליחה לעלות מהבתים בליגה האירופית ולכן המאמן הנורבגי רוני דיילה התפטר.

מאמן: ברנדן רוג'רס, שפוטר מליברפול, לא ראה פחיתות כבוד לאמן את סלטיק והצהיר שייקח אותה לטופ של אירופה. 

אפואל ניקוסיה

ערך משוער של הסגל: 15.65 מיליון יורו

אלופת קפריסין ארבע עונות ברציפות והקבוצה שיש לה את התקציב הכי גבוה בליגה – 12 מיליון יורו. היא רוכשת פי שניים משאר הקבוצות ונמצאת ברמה אחרת בגלל שהעפילה כמה פעמים לשלב הבתים באלופות ובליגה האירופית. עברה את רוזנבורג. הפסידה בנורבגיה 2:1, אבל רשמה 0:3 יפה בגומלין, אבל שלושת השערים נכבשו בזמן פציעות. קבוצה שמשחקת התקפי ומשתמשים הרבה באגפים.


אפואל ניקוסיה, כך חגגה באלופות (gettyimages)

כוכבים: הכוכב מספר 1, שחקן האגף הארגנטיני תומאס דה וינסנטי, עשוי לעזוב לדובאי. כוכב נוסף הוא יאניס יאנוטס, יווני שנרכש מאולימפיאקוס בשנה שעברה. שחקן נבחרת קפריסין ג'ורג' אפרם, הבלם הברזילאי קרלאו וגם הבלגי איגור דה קמארגו ששיחק בסטנדרד ליאז' אצל גיא לוזון, שם. הקשר הפורטוגלי נונו מוראשי אמור לשבור במשחק הבא את שיא ההופעות לשחקן אפואל בגביעי אירופה. 

ליגת האלופות: בעונות 2011/12 ו-2014/15 שיחקה אפואל בשלב הבתים של האלופות. היא הגיעה אז עד רבע הגמר והודחה על ידי ריאל מדריד ב-2011/12. הקפריסאים פגשו בעבר את מכבי ת"א במוקדמות גביע אופ"א (2005/6, עונת הגלאטיקוס) ואף הדיחו אותה.

מאמן: תומאס כריסטיאנסן הדני-ספרדי, ששיחק בברצלונה עם ג'ורדי קרויף ואימן קודם את א.א.ק לרנקה, נוהג לשחק במערך 1-3-2-4.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי