סוארס הפך לשחקן החשוב בברצלונה

סוארס
סוארס |

מסי נתקע, הקשרים לא היו במיטבם והאורוגוואי הציל את אלופת אירופה

(גודל טקסט)

ברצלונה הגיעה למשחק נגד אתלטיקו אחרי שנוצחה בקלאסיקו 2:1 על ידי ריאל מדריד. גם את המאבק הראשון ברבע גמר האלופות היא פתחה בהיסוס וחטפה שער בדקה ה-25 מפרננדו טורס, שאוהב לכבוש נגד הקטלונים והפעם קיבל בישול גדול מקוקה. 

הבעיות בהגנה של ברצלונה שנחשפו בשער הזה התבטאו גם בהזדמנות מצוינת נוספת של גרייזמן אחרי מסירה של טורס, כאשר טר שטגן נאלץ למתוח את איבריו בפעם היחידה במשחק כדי להציל. 

המשחק קיבל תפנית בדקה ה-36 כשהשופט הגרמני החמיר עם טורס ושלף לו את הצהוב השני, כאשר גם הצהוב הראשון היה גבולי. החלוץ עצמו, שלא היה זהיר מספיק, נפל במלכודת של בוסקס ואין ספק שההרחקה בשלב כל כך מוקדם היוותה יתרון גדול עבור בארסה. הנפילה תיאטרלית של קשר בארסה גרמה להרחקת "אל ניניו" והפכה את המשחק למאבק של חתול ועכבר, כשאתלטיקו מתגוננת בשני קווי הגנה 25 מטרים משערה. בהמשך סימאונה אף החליף את קראסקו וגרייזמן, שני השחקנים הקדמיים שלו, ובעצם ויתר על כל ניסיון לתקוף. 

משחקה של אתלטיקו היה נוקשה כתמיד ושחקניה ספגו 7 צהובים ואדום. זו קבוצה שקשה מאוד להכניע בשל הגנה מיומנת ומתואמת שקיבלה הרבה מאוד עזרה גם מהקישור, ואין פלא שספגה רק 21 שערים ב-43 משחקי אלופות וליגה. טורס המושעה ייעדר גם מהגומלין, מה שעלול להיות משמעותי.


טורס והשופט, בוסקטס הפיל את שניהם (gettyimages)

מנגד, לואיס אנריקה החליף את כל שלושת הקשרים שלו – ראקיטיץ', אינייסטה ובוסקטס – שלא היו במיטבם. מסי נקלע אף הוא למשחק בינוני ולא הביא לידי ביטוי את היכולת האישית שלו בכדרורים ובבעיטות מרחוק, שהייתה נחוצה כל כך מול הצפיפות של אתלטיקו. 

ברצלונה קיבלה בחצי השעה האחרונה את לואיס סוארס, שבשתי פעולות מצוינות הכריע את המשחק, לאחר שבשעה הראשונה של ההתמודדות הוא כמעט לא הורגש. בשער הראשון, שהגיע אחרי 17 מסירות של בארסה, החלוץ האורוגוואי דחק מקרוב אחרי התקפה משולבת ששני המגנים – אלבס מימין ואלבה משמאל – מכינים את הכדור. בשער השני הוא סיים בנגיחה נהדרת אחרי שהתחיל במהלך וקיבל הגבהה מהמגן הברזילאי. 

האיש שכבש את הצמד עבור בארסה מספק את העונה הגדולה בקריירה שלו. הוא כבש 46 שערים בכל המסגרות והופך לשחקן המרכזי של הקטלונים, אפילו יותר ממסי. פרט לשערים הוא גם מוביל בכמות הבישולים שלו, לפני הפרעוש וניימאר, ואך טבעי היה שבעונה כזו הוא זה שמציב את בארסה בעמדת זינוק מצוינת לחצי הגמר. 

הגומלין, שייערך בעוד שבוע בוויסנטה קלדרון, יהיה שקול ועל כולנו לזכור את מה שאירע לפני שנתיים כשקוקה כבש והעלה את קבוצתו לחצי הגמר ושלח את בארסה הביתה. אולם ברצלונה של 2016 טובה יותר ולדעתי תצליח לחלוף על פני אתלטיקו.


סוארס, בא בזמן (gettyimages)

עוד באותו נושא: לואיס סוארס, ליאו מסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי