עתיד בידי המזל: נוייר הוא נקודת התורפה של באיירן מינכן

|

הוא אמנם נחשב לאחד השוערים הכי טובים בעולם, אבל נוטה לטעות ברגעים קריטיים. נגד אתלטיקו זה עוד עלול לעלות לפפ ביוקר

(גודל טקסט)

אני יודע שזו לא הדעה הפופולרית ביותר בעולם, אבל מנואל נוייר הוא נקודת התורפה של באיירן מינכן לקראת המפגשים מול אתלטיקו מדריד בחצי גמר ליגת האלופות. בקרב מול הגנת הברזל של דייגו סימאונה, לכל טעות בעורף עלולה להיות השפעה עצומה על התוצאה, ושוער נבחרת גרמניה שגה העונה לא פעם ברגעים החשובים. עד כה הוא לא נענש, אך המזל עלול להיגמר מול אנטואן גריזמן וחבריו.

 

זוכרים מה היה בשמינית הגמר? אחרי 2:2 בטורינו נגד יובנטוס, פישל נוייר בגדול בפתיחת משחק הגומלין באליאנץ ארנה, ויציאה לא מוצלחת שלו אפשרה לגברת הזקנה לעלות ליתרון מרגלי פול פוגבה. טעות קשה נוספת של השוער המהולל הובילה לשער נוסף של האיטלקים, אם כי הוא נפסל בטענה שגויה לנבדל.

 

 

הביטחון העצמי של הגנת באיירן היה נמוך מאוד ברגעים ההם, ויובה כבשה שער שני במבצע עוצר נשימה של אלברו מוראטה וחואן קואדראדו. בסופו של דבר, השווה תומאס מולר כהרגלו בדקה ה-90, באיירן גררה את המשחק להארכה וניצחה, אך נוייר כמעט ועלה לה בהדחה סנסציונית.

 

מולר. הציל את באיירן לאחר טעות של נוייר (gettyimages)

 

גם ברבע הגמר עשה שוער באיירן שטויות במשחק הגומלין מול בנפיקה בליסבון. הבווארים ניצחו רק 0:1 במשחק הראשון, ובאצטדיון האור ביצע נוייר טעות בלתי ניתנת להסבר ביציאה מוזרה להגבהה שגרתית. לא היה לו כל סיכוי להגיע אליו, וראול חימנס המקסיקני כבש בקלות לרשת החשופה. גם הפעם יצאה באיירן ללא פגע מהסכנה, כבשה פעמיים, סיימה בתיקו 2:2 ועלתה בקלות. אלא שנגד אתלטיקו היא תתקשה להבקיע, ונוייר יצטרך להיות במיטבו. האם הוא מסוגל?

 

אין עוררין על האינסטינקטים הנהדרים של הגרמני. אי אפשר להתווכח גם עם יכולתו לשמש כבלם נוסף ולנקות את השטח. משחק הרגל שלו משובח, ונוייר אף מסוגל להתחיל התקפות. יש לו הרבה איכויות, והוא במרבית הפרמטרים הנדרשים מהשוער הוא נמצא בטופ העולמי. אבל האם הוא באמת הטוב מכולם? חד משמעית לא.

 

כי הרי יציבות היא התכונה החשובה ביותר של שוער, הרבה לפני הנועזות והרצון לשחק ברגליו. יציבות מעניקה להגנה שקט תעשייתי. קודם כל אל תעשה טעויות, אחר כל תציל כדורים אבודים. במובן זה, נמצא נוייר בנחיתות ברורה אל מול כל מתחריו בצמרת השוערים העולמית. גם במצבים הפשוטים ביותר, הוא עלול לעשות פשלה. הוא בלתי צפוי, והנטייה הזו לא מוסיפה ביטחון לחבריו לעורף.

 

נוייר. רשימת מחדלים ארוכה (gettyimages)

 

אפשר להקדיש פסקאות ארוכות לרשימת המחדלים של נוייר לאורך השנים. נסתפק במספר דוגמאות. כאשר עמד בשער שאלקה ב-2011, הוא ספג שער ביזארי מ-73 מטרים. מגן פרנקפורט יורגיוס צאבלאס שלח כדור ארוך סתמי ממחצית המגרש שלו, השוער לא היה ממוקם נכון ויצא רחוק משערו ללא צורך, והכדור התגלגל פנימה. במשחק הבכורה שלו במדי באיירן אחרי המעבר השנוי במחלוקת, הוא ביצע יציאה מוזרה במיוחד לכדור גובה, ובאיירן הפסידה 1:0 למנשנגלדבאך.

 

ואם זה לא מספיק, אפילו בגמר המונדיאל הוא תיקל בפראות את גונסאלו היגוואין וניצל מהרחקה בהחלטה גבולית של השופט, בלשון המעטה. לו היה מקבל כרטיס אדום וארגנטינה היתה זוכה בגביע העולם, כל הקריירה שלו היתה נראית אחרת.

 

אובלק. אתלטיקו סומכת עליו בעיניים עצומות (gettyimages)

 

אם אני צריך לבחור את קבוצת החלומות, נוייר אפילו לא יתקרב לרשימת המועמדים בעמדת השוער. ג'יג'י בופון ודויד דה חאה, למשל, מציבים אינסטינקטים לא פחות (ואולי אף יותר) טובים מנוייר – וגם ממעטים מאוד לבצע טעויות. למעשה, הגרמני הוא השוער הכי לא יציב מבין כל העולים לחצי גמר ליגת האלופות. ג'ו הארט מפשל מדי פעם, אך הרבה פחות. קיילור נאבאס ויאן אובלק לא טועים כמעט בכלל. יציבות היא השם השני שלהם.

 

הגנת אתלטיקו סומכת על אובלק בעיניים עצומות, והסלובני נמצא במסלול נסיקה מהיר, בדרך לקבל הכרה כאחד השוערים הטובים בעולם. הגנת באיירן לא יכולה לסמוך על נוייר, במיוחד בשבועות האחרונים. בשורה התחתונה, זה עשוי להיות ההבדל בין שתי הקבוצות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי