פפ שוב התחכם ועלה לבאיירן בהפסד

גווארדיולה
גווארדיולה |

דווקא בחצי הגמר: המאמן לא פתח עם מולר ונכנע שנה 3 ברצף באדמת ספרד

(גודל טקסט)

המשחק הראשון בין אתלטיקו מדריד לבאיירן מינכן התנהל בצורה הכי צפויה שיכולה להיות – "אוטובוס" של הקולצ'ונרוס ברוב שלבי ההתמודדות, והחזקה של הגרמנים בכדור 70 אחוז מהזמן. בסופו של דבר ולמרות שבאיירן ביצעה יותר מפי 3 מסירות מאשר יריבתה, פפ גווארדיולה שוב ירד מנוצח עם באיירן על אדמת ספרד (3:0 לברצלונה אשתקד, 1:0 לריאל לפני שנתיים). נתון צפוי נוסף: שער מוקדם של אתלטיקו, ששוב פתחה משחק בסערה וגם הפעם כבשה בתוך רבע השעה הראשונה.

 

אפרופו השער המוקדם, אי אפשר שלא להתייחס לביצוע המרהיב של סאול. המהלך של הקשר בן ה-21 החל בהשתלטות על כדור קשה, נמשך בדריבל שבו הוא חולף על פני שלושה קשרים של באיירן מינכן, והסתיים עם בעיטה מדויקת ומלוטשת לפינה של מנואל נוייר. רק שער אחד נכבש בשני ערבי חצי גמר ליגת האלופות, אבל איזה שער נפלא זה היה.

 

גווארדיולה, כאמור, הפסיד שנה שלישית ברציפות על אדמת ספרד ובמקרה של המשחק בוויסנטה קלדרון, יש לו חלק נכבד בכך. אחרי הניצחון הדרמטי על יובנטוס בשמינית הגמר נתתי מחמאות לפפ על ניהול המשחק, אבל במפגש במדריד המאמן הנערץ עליי טעה, כשהחליט לפתוח ללא פרנק ריברי ובאופן תמוה גם ללא תומאס מולר, האיש המרכזי של באיירן מינכן העונה. לעיתים נדמה כי גווארדיולה מתחכם יתר על המידה ומציב הרכבים ומערכים משונים.

 

ריברי, שחזר מפציעה, היה יכול לתרום יותר מאשר קינגסלי קומאן אותו הוא החליף, מה גם שהצרפתי הצעיר הוכיח שהוא יודע לעלות מהספסל בצורה טובה ולהוסיף לקבוצה. מולר, שניחן ביכולות כיבוש ובישול אינטילגנטיים ויודע לעשות את הפעולות הללו בזמנים משמעותיים, היה חסר ב-70 הדקות בהן פפ הושיב אותו על הספסל. כשהם כבר כן נכנסו לכר הדשא נראו השניים עם אנרגיות שליליות ולא תרמו לקבוצתם.

 

 

אגב, ידידי הטוב מושיק מאירי, ה-מומחה לענייני הליגה הגרמנית, הזכיר לי שמול ברצלונה בחצי הגמר לפני שנה פפ הוציא את מולר במצב של 1:0. הכוכב לא אהב את המהלך והתחצף למאמנו, ובסיום באיירן חטפה עוד שני שערים בדרך לסיום דרכה במפעל.

 


שער שכולו ניצוץ (AFP)

 

לעומת פפ, דייגו סימאונה הלך על המוכר. המאמן הארגנטיני העמיד את ה-4-4-2 הנסוג שלו, הנוקשה והמתפרץ כשצריך, והצליח לבלום גם את קבוצת ההתקפה השנייה בטיבה ביבשת (אחרי שעשה זאת גם מול הטובה ביותר ברצלונה), תוך שהוא מגביל את באיירן לכמות נמוכה של מצבי כיבוש. רק אציין שב-17 משחקיה הקודמים בכל המסגרות, באיירן סיימה פעם אחת בלבד ללא שער זכות (0:0 עם דורטמונד, סגניתה בליגה), וכבשה במהלך התקופה הזו לא פחות מ-38 שערים. נתון זה מצביע על האיכויות של אתלטיקו בהגנה – קבוצה שספגה הכי מעט שערים באירופה (ממוצע של פחות משער לשני משחקים).

 

ההגנה של אתלטיקו מדריד הייתה כל כך טובה, שהיא הצליחה להעלים אפילו את היום הפושר של אנטואן גרייזמן את פרננדו טורס. למרות זאת, הצמד הקטלני של סימאונה כמעט סידר לקולצ'ונרוס 0:2 לקראת הגומלין, אבל הספרדי סיים את המתפרצת האופיינית עם בעיטה לקורה. מנגד, גם החלוץ של באיירן, רוברט לבנדובסקי, כמעט שלא הורגש ונראה עצבני. בכלל, העצבים נראו היטב על שחקני באיירן ושלושה מהם ראו כרטיס צהוב כתוצאה מהתסכול. הלחץ על באיירן לקראת הגומלין בשלישי הבא הוא גדול מאוד.

 


לא הסתדר בלי מולר, לבנדובסקי (AFP)

 

בסיום השיר "ואלה שמות" שר אריק איינשטיין "ואסיים בחודורוב" – אז גם אנחנו נסיים בשוער. יאן אובלאק, השוער בן ה-23 של אתלטיקו מדריד, ממשיך מסורת במועדון של גידול וטיפוח שוערים מהרמה העולמית הגבוהה ביותר. זה התחיל עם דויד דה חאה וטיבו קורטואה, ונמשך עם השוער של נבחרת סלובניה שהפגין יציבות, בטחון, שקט נפשי ויכולת נהדרת בין הקורות. כל אלה עזרו לאתלטיקו לשמור על המקדמה לקראת היציאה לגרמניה.

 


אובלק והחברים, בי"ס לשוערים (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי