רק כוכבי על יכולים לזכות בצ'מפיונס

| צילום: Gettyimages

זיו חושב שהזכייה של ריאל מדריד בליגת האלופות היא העדות לכך שכדי להצליח צריך לקנות שחקנים גדולים. לסטר? היא רק חזיון תעתועים

(גודל טקסט)

הילדה שהתחילה לבכות ביציע בבעיטות הפנדל בסאן סירו בין ריאל מדריד ואתלטיקו מדריד רגע לפני שחואנפראן בעט לקורה היא כנראה פרשנית הכדורגל מספר 1 בעולם. שוב הוכח שכריסטיאנו רונאלדו הוא שחקן ענק, ולא היה אפילו אוהד אחד בסאן סירו – גם לא ילדה קטנה – שלא הבין שהוא עומד להבקיע אותו גם עם רגל אחת, כאבים, חולשה ועייפות.

 

בגמר ליגת האלופות, שוב הוכח ששני שחקני ענק, רונאלדו וגארת' בייל (בריטי דרך אגב, למי שמזלזל בכדורגל האנגלי), הם אלה שבאמת הביאו את הגביע ה-11 לריאל מדריד. לא במקרה הם שני שיאני ההעברות בעולם.

 

 

המגמה הזאת מסמנת את הקו שינקטו מעכשיו הקבוצות הבכירות ביבשת – חייבים שחקני ענק כדי להצליח. אפילו ברצלונה שמתגאה בעובדה שגידלה את ליאו מסי, לא היססה להחתים בסכומי עתק את ניימאר ולואיס סוארס. הדרך של לסטר אולי היתה יפה מאוד, אבל היא חזיון תעתועים, שלא תעמוד במבחן הזמן.

 

ואדי חוגג זכייה באליפות. חיזיון תעתועים (gettyimages)

 

ומה תגידו על זינדין זידאן שהפר את הכמעט-אקסיומה ששחקן גדול לא יכול להיות מאמן ענק והביא תוך חמישה חודשים את גביע האלופות ה-11 לסנטיאגו ברנבאו? אגב, הוא הצרפתי הראשון שהניף את גביע האלופות כמאמן. זיזו אולי לא טקטיקן ענק, או מאמן משופשף כמו דייגו סימאונה ,אבל הוא הוכיח שאם מביאים שמחת חיים לשחקנים שיודעים לשחק כדורגל, הם פשוט מספקים את הסחורה.

 

בפעמים הקודמות לא חסתי ביקורת מדייגו סימאונה, אך הפעם אני רוצה לנחם אותו ולאחל לו שיגיע שוב לגמר (ואולי הפעם גם יצליח לזכות). הפעם הוא עלה לשחק כמו ריאל מדריד. תקף, לא הסתגר, שיחק כדורגל מצוין.

 

זה היה באמת משחק מוזר בו התהפכו היוצרות. סימאונה תקף, זיזו עלה לשחק על תקן אתלטיקו מדריד בלבן ושיחק כדורגל נוקשה מאוד. הוא הצליח להפתיע את הארגנטיני, אך המחמאות הולכות לסימאונה, שרק משקוף של אנטואן גרייזמן והקורה של חואנפראן (וכנראה השער של סרחיו ראמוס שהיה מעמדת נבדל) מנעו מהקולצ'ונרוס זכייה היסטורית בגביע.

 

פרס. נתן לזידאן את כל הכלים כדי להצליח (gettyimages)

 

הגיע הזמן גם לפרגן לפלורנטינו פרס. הוא התעקש בתחילת העונה על רפא בניטס, אבל כשהבין שהוא לא מתאים לשחקנים ולכדורגל שלו החליף אותו בזיזו. הוא אולי היה בסך הכל היה מאמן בליגה השלישית בספרד, אבל קיבל את כל הכלים להצליח. הוא הצמיד אותו כעוזר מאמן של קרלו אנצ'לוטי וזכה איתו בגביע לפני שנתיים בליסבון והאמין בו לאורך כל הדרך. נקווה רק שהוא למד מטעויות העבר וייתן לצרפתי זמן לעבוד. לפחות חמש-שש שנים, תראה איזו שמחה הוא הביא לאוהדים.

 

גמר נפלא בדרך כלל לא מסתיים בפנדלים, אבל גם זה קורה לפעמים, שאפו לכולם (איך אומרים שאפו בספרדית?). נקווה ש"הוירוס של ליגת האלופות" לא יהרוס לכמה שחקנים את חלום היורו. שדני קרבחאל עדיין ישחק ביורו, אך בעיקר שרונאלדו ובייל יתאוששו מפציעות וההתכווצויות, כי שחקנים גדולים הופכים טורנירים לגדולים. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי