שלום כיתה א': אמרי יצטרך להוכיח שהוא ראוי לאלופות

אמרי. יודע שמצפה לו אתגר גדול
אמרי. יודע שמצפה לו אתגר גדול | צילום: AFP

פ.ס.ז' מאכזבת בליגה וסופגת אש, אך רגע לפני ארסנל הבאסקי לא מתרגש

(גודל טקסט)

אחרי כמה שנים של התקדמות מתמדת פאריס סן ז'רמן נעצרה הקיץ. זלאטן איברהימוביץ' עזב ובמקומו לא הובא אף כוכב על למרות שלמועדון הצרפתי יש את היכולות הכלכליות להביא אפילו שניים. השמות הכי גדולים הוזכרו בהקשר של פ.ס.ז' בשלושת החודשים האחרונים – כריסטיאנו רונאלדו, ליאו מסי, ניימאר – אבל אף גלקטיקו לא נחת בעיר האורות.

 

הרכש היה צנוע יותר וכלל את הקשר הפולני גז'גוז' קריכוביאק שהגיע מסביליה, שחקן הכנף הצרפתי חאתם בן ערפה מניס, החלוץ חסה שנחת מריאל מדריד  והמגן הבלגי תומאס מונייה מקלאב ברוז' – כולם שחקנים טובים. לא יותר מזה.

 

 

גם בגזרת המאמן פורסם שנשיא אלופת צרפת מעוניין בז'וזה מוריניו אבל מי שהגיע לבסוף היה אונאי אמרי, אמנם עם קבלות של שתי זכיות רצופות בליגה האירופית על הקווים של סביליה ועדיין לא מאמן על.

 

התוצאות לא איחרו לבוא – פתיחה רעה של הליגה הצרפתית והרבה מאבקי אגו בין הכוכבים שנותרו בקבוצה וכאלה שבאו כמו חסה, החלוץ שהגיע מריאל מדריד.

 

איברה. הותיר חלל גדול (Getty)

 

וכך פותחת פ.ס.ז' הערב  (21:45) את קמפיין ליגת האלופות שלה, במשחק בית מול ארסנל, מנקודת זינוק בעייתית. שבע נקודות בלבד בליגה מארבעה מחזורים, ביקורות בלתי פוסקות בתקשורת וחדר הלבשה לא שקט.

 

הבלאגן החל כבר אחרי ההפסד 3:1 למונאקו. "מאמן מונאקו לאונרדו ז'רדים נתן לאמרי שיעור בכדורגל", אמר פייר מנס, פרשן "קאנאל פלוס", "אני מתאר לעצמי איך היו קוטלים את לורן בלאן (המאמן הקודם), אם הוא היה מקבל החלטות טקטיות כל כך שגויות".

 

הבעיות של אמרי מרובות ומגוונות. אדינסון קבאני האורוגוואי, שהיה אמור להיכנס לנעליו של זלאטן, כבש רק שער אחד העונה. חסה, שקיבל העונה מאמרי רק 83 דקות ולא פתח כלל, לא מרוצה ולא מהסס לדבר על זה. "לא באתי לכאן על תקן של שחקן מחליף", זעם הספרדי אחרי התיקו 1:1 מול סנט אטיין.

 

קבאני. רק שער אחד העונה (AFP)

 

  אלא שאמרי לא מתרגש מהביקורות או לפחות כך הוא מנסה לשדר. "טבעי שכל מאמן מצליח מקבל שבחים, ומי שלא כל כך, סופג ביקורות, אבל השחקנים בוטחים בי, ואני בהם", אמר לפני המשחק מול ארסנל.

 

בינואר 2013, כשאמרי הוחתם בסביליה אחרי עונה לא מוצלחת בספרטק מוסקבה, הוא הבטיח לנשיא סביליה, חוסה מריה דל נידו, להביא את המועדון לליגת האלופות ועמד בהבטחה שלו. אמנם הספרדים לא הצליחו לתפוס את אחד מארבעת המקומות הראשונים עם המאמן הבאסקי על הקווים אבל הגיעו דרך שתי זכיות בליגה האירופית שהעניקו להם שני כרטיסים במקביל.

 

חסה. מטלטל את חדר ההלבשה (AFP)

 

אמרי יכול לקבל תואר דוקטור בליגה האירופית (פרט לזכיות עם סביליה הגיע לחצי הגמר ולרבע הגמר כשאימן את ולנסיה), אבל הוא לא זכה מעולם באליפות של ליגה כלשהי והמאזן שלו בצ'מפיונס עלוב. שמונה ניצחונות ב-25 משחקים. לזכותו ייאמר עם זאת שבעונה שעברה סיים במקום השלישי את בית המוות שכלל מלבד סביליה גם את יובנטוס, מנצ'סטר סיטי ומנשנגלדבאך.

 

"ההגעה לפ.ס.ז' ולליגת האלופות הוציאה אותי מאזור הנוחות של הליגה האירופית", מודה אמרי, "העבודה דומה, אבל האתגר הרבה יותר גדול".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי