שער ענק של סאול נתן לאתלטיקו 0:1 על באיירן

חגיגה באדום לבן. 0
חגיגה באדום לבן. 0 | צילום: AFP

הקשר העניק לסימאונה ניצחון קטן עם שער גדול. האם זה יספיק לגומלין?

(גודל טקסט)

אתלטיקו מדריד עשתה צעד חשוב לקראת גמר ליגת האלופות עם 0:1 קטן גדול בוויסנטה קלדרון על באיירן מינכן, במשחק הראשון בחצי הגמר. זה היה כמעט שחזור לניצחון הביתי 0:2 על ברצלונה ברבע הגמר. כמו הקטאלונים גם הבווארים החזיקו בכדור למעלה מ-70%, הגיעו לאין ספור איומים לשער וגם לכמה הזדמנויות ממשיות שהוחמצו ויצאו בסוף עם כלום.

הקולצ'ונרוס דווקא פתחו חזק מבחינה התקפית ועלו ליתרון משער ענק של סאול, שתעתע בארבעה שחקנים של אלופת גרמניה ובעט לפינה של מנואל נוייר. השער המוקדם (דקה 11) נתן הרשאה לאתלטי לעשות את הבונקר החביב עליהם ותסכלו את שחקניו של פפ גווארדיולה במשך למעלה מ-80 דקות. גם המערך בו עלה הקטאלוני, כשבחר לפתוח עם קינגסלי קומאן ודוגלאס קוסטה במקומם של תומאס מולר ופרנק ריבר. השינוי הזה בוודאי יעורר המון ביקורת ביום שלמחרת במינכן, אבל למען האמת הבווארים לא הראו שיפור ביכולת עם כניסתם של שני הוותיקים.

כמובן שלקראת הגומלין ידברו על כך שבאיירן איכותית יותר ופייבורטית ועל כך שבאליאנץ ארנה הגרמנים יכתשו את הבונקר עד שיתפורר. מנגד, אסור לשכוח שגם בארסה היתה בדיוק באותו מקום והיא כבר מחוץ למפעל.

אובלק. איש המפתח, חייב לשמור על שער נקי (AFP)

הרכבים

אתלטיקו מדריד: יאן אובלק; פליפה לואיס, סטפן סאביץ', חוסה חימנס, חואנפראן; אוגוסטו פרננדס, גאבי, קוקה, סאול ניגס (תומאס פרטיי 83); פרננדו טורס, אנטואן גריזמן.

באיירן מינכן: מנואל נוייר; חואן ברנאט (מהדי בנעטיה 74), דוויד אלאבה, חאבי מרטינס, פיליפ לאם; צ'אבי אלונסו, טיאגו אלקנטרה (תומאס מולר 70), ארתורו וידאל; קינגסלי קומאן (פרנק ריברי 64), דוגלאס קוסטה; רוברט לבנדובסקי.

סימאונה ופפ. התחיל בלחיצת ידיים, איך ייגמר (AFP)

מהלך המשחק

דקה 4

סאול בעט מ-20 מ' לידיים של נוייר.

דקה 11

0:1 לאתלטיקו – איזה שער אדיר של סאול. הקשר החל את המהלך כ-30 מ' מהשער, סיבסב ארבעה שחקנים של באיירן, הטעה את אלאבה ובעט לפינה כשכדור נעזר בקורה כדי להיכנס פנימה.


גם נויר לא יכול לגול כזה (AFP)

דקה 12

כמעט 1:1 אחרי טעות בהגנת אתלטיקו אבל אובלק זינק ומנע שיוויון ברגע האחרון. דקה אחר כך פגע השוער הסלובני עם האגרוף בראש של וידאל.


ועוד זווית לשער ענק (AFP) 

דקה 25

בעיטה חופשית של לבנדובסקי פגעה ברשת החיצונית ועשתה שורה של התקפי לב זמניים ביציעים.


לבנדובסקי. לא מוצא את המסגרת (Gettyimages)

דקה 28

התקפה מסודרת וסבלנית של באיירן הסתיימה בבעיטה של לאם ממצב טוב לגופו של חימנס.


צ'אבי אלונסו מזיע. לא קל מול לוחמי סימאונה (AFP)

דקה 31

מתפרצת של אתלטי הסתיימה בבעיטה של גריזמן ממצב מצוין למסגרת ובהדיפה של נוייר לקרן.

דקה 34

קומאן ניסה לעבור בערך את כל ההגנה של אתלטיקו ומפגן האנוכיות הסתיים בידיים של אובלק.


 ועוד תמונה של חגיגה (Gettyimages)

דקה 41

עוד מתפרצת נדירה אבל מסוכנת של הקולצ'ונרוס הסתיימה בבעיטה של קוקה שנהדפה לקרן לא מנוצלת.


פפ שובר את הראש. איך פורצים את הבונקר (AFP)

דקה 54

אלאבה ירה כדור אדיר מ-30 מ' שפגע במשקוף וחזר למגרש. איזה מזל לאתלטי.


אלאבה. איזה חוסר מזל (AFP)

דקה 58

קומאן בעוד פריצה סילונית חדר לרחבה ומעביר רוחב אבל חימנס הקדים את לבנדובסקי.

דקה 70

צ'אבי אלונסו שלח כדור עומק נפלא לקוסטה אבל הברזילאי במקום לעצור ולהבקיע ממצב קורץ, העדיף להמשיך את הכדור בצ'יפ ופפ ראה איך הזדמנות נהדרת הופכת לכדור בשמיים.

דקה 74 

איבוד כדור שערורייתי של ריברי הפך למתפרצת של אתלטיקו, גריזמן שלח לטורס שחדר לרחבה, עבר מגן ובעט לקורה. את הריבאונד בעט קוקה לידיים של נוייר.


 טורס. איזה החמצה (AFP)

דקה 92

שתי הזדמנויות מעולות לבאיירן להשוות בתוך דקה: תחילה ריברי הגביה ובנעטיה נגח לידיים של אובלק. ומיד אחר כך בעט וידאל ממצב קורץ שוב לידי שוער אתלטי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי