לסגור מעגל: מיטרוגלו מקווה להוכיח לגרמנים

סיפור אהבה בפורטוגל
סיפור אהבה בפורטוגל | צילום: AFP

האכזבה, הרצון להוכיח והפריחה בבנפיקה. החלוץ ידיח את דורטמונד?

(גודל טקסט)

קונסטנטינוס מיטרוגלו הוא שם מוכר בכדורגל האירופי, ביוון הוא נחשב כוכב על וגם בפורטוגל הוא רק מעלה את ערכו. ב-21:45 הוא יסגור סוג של מעגל במפגש נגד בורוסיה דורטמונד יחד עם בנפיקה שלו בשמינית גמר האלופות.

 

מיטרוגלו שנחשב לסקורר בימיו באולימפיאקוס, לא התאקלם באנגליה ומצא בית באצטדיון האור בו שב לקרוע רשתות. אבל לא רבים יודעים שהכל החל בכלל בגרמניה.

 

 

החלוץ יליד קאבלה ביוון נדד בגיל שלוש עם משפחתו לגרמניה. יש לו אזרחות גרמנית ולמעשה הוא התגורר בנאוקירכן רק 73 קילומטרים מדורטמונד נגדה הוא אמור לשחק. בגיל 16 הוא עדיין הוא התאמן בדואיסבורג רק 50 קילומטרים מדורטמונד. מנשנגלדבאך שילמה עליו 100 אלף יורו ב-2007 כדי שיעבור אליה בגיל נוער.

 

שם למעשה הגיעה הפריצה שלו. 14 שערים בעשרים משחקים ובהם חמישייה במשחק אחד, ב-3:5 על דואיסבורג הקפיצו אותו לתודעה. "גדלתי על לוקאס פודולסקי אבל הצבתי לעצמי מטרה להיות טוב ממנו", הצהיר בזמנו אך ההמשך לא היה כפי שתיכנן.

 


שולף במדי אולימפיאקוס (AFP)

 

אחרי שלא מצא מקום בהרכב גלבאך הגיע לאולימפיאקוס בגיל 19. ההשתלבות ביוון היתה חלקה הרבה יותר. הוא הושאל לפניונוס ואטרומיטיס כשארנסטו ואלוורדה לא האמין בו, אך כשחזר לאצטדיון הגועש בפיראוס הוא המטיר 57 שערים ב-110 משחקים.

 

המנטור שלו באולימפיאקוס היה חלוץ הסרבי, דרקו קובאצ'ביץ' ששיחק בעבר בסוסיאדד, יובנטוס ולאציו. שחקן שהיה כובש שערים סידרתי והבקיע 212 שערים ב-488 משחקים בכל הקבוצות שלו. "הוא יהיה כוכב ענק בכל קבוצה אליה יילך", התנבא אז קובאצ'ביץ' וצדק.

 

לאונרדו ז'ארדים הפורטוגלי,מאמן מונאקו כיום היה זה שקלט אותו בקבוצה חזרה באולימפיאקוס אחרי השאלות ותחתיו הוא פרח עם 20 שערים בעונת 2012/13.

 


פולהאם פתחה ארנק וכשלה (Gettyimages)

 

אחרי עוד חצי עונה מוצלחת הגיעה גם התמורה. יורגן קלופ ודורטמונד סימנו, פאריס סן ז'רמן רצתה, אבל דווקא  פולהאם היא זו שהחתימה אותו בינואר 2014 ושילמה עליו 15 מיליון יורו.

 

עניין של בחירות
הבחירה באנגליה התבררה כטעות גדולה. בשנה אחת מינואר עד לינואר 2015 הוא בקושי שיחק ומאזן שעריו עמד על אפס. זה הסתכם גם בירידת ליגה. "הוא הגיע בזמן הכי גרוע. היה פצוע, מאמנים הוחלפו בקבוצה", אמר ג'ורג' מזיאס כתב יווני על הקריירה בפרמייר-ליג. "ברגע שהגיע לבנפיקה הפך לכוכב, כי הוא תמיד היה כוכב גדול", הוסיף.

 

ואכן מיטרוגלו כיום חזר לעצמו בגדול.ביוון מכנים אותו "אל פיסטולרו" או "מיטרוגול", כי הוא כובש שערים בקלילות. גולר אמיתי ללא ספק. בשנה וחצי בה הוא משחק בבנפיקה ההספק שלו בליגה מדהים אם לא מטורף. 30 שערים ב-49 משחקים. הוא הספיק לרשום צמד ב-0:3 על ארוקה בשישי החולף בו נפרדה היריבה מווידיגאל שעזב למכבי תל אביב.

 


אבל בבנפיקה זה סיפור אחר (AFP)

 

מיטרוגלו מעיד שהוא מרגיש כמו בבית בפורטוגל: "ליסבון מזכירה לי מאוד את אתונה. יש ים, הרבה שמש ונופים נפלאים. מסעדות טובות. זו עיר עם המון היסטוריה ואני מנסה ללמוד כל הזמן את השפה והמנהגים. למדתי לנהוג בליסבון ואני נהנה מהחיים בעיר. המחסום היחיד היתה השפה, אבל לומדים כל שפה".

 

הקשר יווני, אנדרס סמאריס המשחק כבר עונה שלישית בקבוצה עזר לו להתאקלם. "כשהגעתי הוא היה בא לקחת אותי מהמלון, מתרגם כל דב.ר לקח אותי ברכב למקומות שונים בעיר", סיפר החלוץ הלוהט. בנפיקה הצמידה לו מורה וכעת הוא כבר דובר פורטוגלית ברמה מסוימת.

 

"תמיד ידעתי שזה מועדון גדול, אבל הייתי בהלם עד כמה. האוהדים מדהימים. הגעתי באמצע העונה שעברה אחרי שדיברתי עם שחקנים יוונים ששיחקו בבנפיקה וכולם אמרו לי איזה מועדון ענק הוא", המשיך מיטרוגלו להתרשם.

 


לא מפסיק להרשית, מיטרוגול (AFP)

 

כעת כשהוא בכושר נהדר עם תשעה כיבושים בשמונת המשחקים מאז ינואר, מאזן שערים של 18 כיבושים בכל המסגרות העונה הוא ינסה לעצור את הקבוצה שהיתה קרובה למקום בו בילה את מרבית ילדותו.

 

באפריל בשנה שעברה הוריו, שמתגוררים כאמור בגרמניה נסעו 450 קילומטרים יחד עם אחיו לראות את בנפיקה משחקת נגד באיירן ברבע גמר האלופות בו ניצחו הבווארים 0:1 והדיחו את הקבוצה הפורטוגלית.כעת זה הזמן לנקמה או שאולי להוכיח לקבוצות הבונדסליגה שטעו כשלא התעקשו לתת לו צ'אנס אמיתי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי