עומדת במקום: באיירן של אנצ'לוטי טובעת בבעיות

|

לאם ואלונסו פורשים וחדר ההלבשה מפולג. האיטלקי ימצא פתרונות?

(גודל טקסט)

מבט לטבלה של הבונדסליגה מראה מצב שגרתי. באיירן מינכן מוליכה עם פער של שבע נקודות בראש, לא משהו שלא ציפיתם לו. מי שיעמיק וייכנס לעובי הקורה, יבין שנפל דבר. קרלו אנצ'לוטי מונה כיורשו של פפ גווארדיולה, אבל הבוארים רחוקים להיות הקבוצה הנוצצת שהיתה בשנים האחרונות. הגעגועים לפפ גדולים.

 

לייפציג ניסתה להציק ומאבדת גובה, דורטמונד כבר מזמן לא במירוץ והדרך סלולה לעוד תואר, אבל עושה רושם שאחרי המשטר הכמעט צבאי שהנהיג פפ בחדר ההלבשה של באיירן השחקנים מרשים לעצמם הרבה יותר וכשאין חדר הלבשה מאוחד, הסכנות גדולות. "אנחנו יודעים מה צריך לשפר על כר הדשא ובחדר ההלבשה", ירה הקפטן פיליפ לאם שהודיע על פרישה בסיום העונה והעיד על הסכסוך שבגרמניה טוענים שקיים בין השחקנים המקומיים לזרים.

 

 

יש לא מעט סיבות למצב הרעוע במינכן. ההגנה לא מזכירה את זו של השנים הקודמות, שחקנים מחפשים חוזה במקום אחר או שהודיעו על נטישה ואנצ'לוטי רחוק מלהשתלט על הכל. ייתכן והסיבה טמונה באופיו אבל הבעיות בולטות לעין.

 

סחטנות, הגנה ומנהיגות
באיירן ספגה 12 שערים בליגה לראשונה מאז עונת 2011/12 במחזור ה-20 של הליגה ומיעטה להביס קבוצות העונה ולמרות הפער שנפתח בפסגה, אף אחד לא זוקף לזכות האיטלקי הישגים משמעותיים העונה.

 

צ'אבי אלונסו יתלה את הנעליים ויצטרף ללאם ואילו ארתורו וידאל ואפילו דוגלאס קוסטה רחוקים מלהיות מרוצים ומאיימים בעזיבה.

 


כבר חושב על הפרישה, צ'אבי אלונסו (AFP)

 

בבאיירן מתחו ביקורת נוקבת על קוסטה שניסה להכריח את המועדון לשדרג חוזהו על ידי הפצת שמועות על עניין מקבוצות באנגליה, ספרד וסין. הנשיא אולי הנס שחזר אחרי ריצוי עונש מאסר על העלמת מס טען: "שחקן שלנו לא יחזיק אותנו בן ערובה. לא נכנע לדרישות שלו ולסחטנות". גם קוסטה לא הצליח לתפוס העונה מקום של קבע בהרכב. אנצ'לוטי כמו אנצ'לוטי ניסה להקטין את גובה הלהבות וטען: "אני מדבר איתו בקביעות. הוא דווקא אוהב להיות כאן. יש שחקנים שסוכנים עושים להם נזקים".

 

אפילו אריאן רובן שהפך ליקיר הקבוצה והאריך חוזהו עד 2019, ספג עקיצה מאנצ'לוטי: "יש שחקנים שצריכים לרוץ הרבה ולהשקיע את הנשמה לא רק בהתקפה אלה גם בהגנה כמו רובן. זה לא עניין של איכות אלא הקרבה עד הסוף. שחקנים יודעים על מי אני מדבר".

 

כעת כשלאם וצ'אבי אלונסו יתלו את הנעליים, לא ברור מי יהיה המנהיג ובמצב של חדר הלבשה רעוע, כמובן שהנתון הזה צריך להדאיג את ראשי באיירן גם מתוך מחשבה עתידית. רכישות כמו סבסטיאן רודה וניקולאס סולה מהופנהיים אולי יסתמו חורים, אבל ייקח זמן עד שישתלבו.

 


רובן וקוסטה, כל אחד סופג אש (AFP)

 

מולר בשביתה, רנאטו לא התאקלם
בעיה נוספת ואולי הגדולה מכולן היא הצניחה הבלתי מוסברת ביכולת של תומאס מולר. קצב ההבקעה של הכוכב הגרמני ומי שנחשב לאחד הקילרים הגדולים בכדורגל העולמי פשוט לא דומה לשנים הקודמות.

 

שער ליגה בודד ושניים באלופות ביחד למקבץ של 13 שערי ליגה במשך שלוש עונות ברציפות ועונת שיא אשתקד עם 20 כיבושים. מולר התקשה להתאקלם למיקום בשיטה החדשה של המאמן האיטלקי, אבל יחד עם זאת אנצ'לוטי אמר בראיון לעיתון של מינכן TZ: "אני לא מגביל אותו במיקום. בטוח שלא איבד את כושר הכיבוש שלו. זה חייב לחזור מתישהו".

 

אז האם הנסיגה הזו קשורה לסירוב למכור אותו למנצ'סטר יונייטד. המנכ"ל לענייני כספים של המועדון, יאן כריסטיאן דריסן, הודה בראיון שהיתה לבאיירן הצעה של 100 מיליון יורו על החלוץ אבל לדבריו בקבוצה לא היו זקוקים לכסף.

 


מה עובר עליו? מולר (Gettyimages)

 

באיירן ניסתה להזרים דם חדש והחתימה לפני היורו את הכוכב העולה של הכדורגל הפורטוגלי רנאטו סאנצ'ס שכיכב ביורו 2016 ונרכש ב-35 מיליון יורו מבנפיקה. כוכב העבר, לואיס פיגו גילה שהוא מתקשה להסתגל למועדון הפאר: "הוא שחקן מוכשר מאוד עם עתיד לפניו, אבל קשה לו במדינה חדשה עם שפה זרה. צריך לתת לו זמן והכי חשוב לשחק ולהתרגל לבונדסליגה". עד כה אנצ'לוטי פתח איתו בארבעה משחקים העונה ושישה כמחליף. ההרגשה שהוא לא מקבל את הגב הנדרש.  

 

לאיטלקי עצמו יש סבלנות אבל במועדון רוצים ניצוץ מחודש: "אולי זה יקח יום, אולי שבועיים או חודשיים, הוא רק בן 19 ובסוף יראה מה הוא יודע", אמר המנג'ר.

 

כשכלום לא ממש עובד והפסגה נאחזת בגלל חולשת היריבות, באיירן ניצבת בפני משימה שיכולה להזניק אותה קדימה ב-21:45 מול ארסנל. כשאפילו מאטס הומלס הודה: "אני יודע מה לא עובד, אבל לא אתן טיפים ליריבות", גם בבוואריה מבינים שזהו רגע קריטי. 

 


מתי ראיתם אותם נוצצים העונה? (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי