משטרת דורטמונד קובעת: זאת היתה מתקפה מתוכננת

מארק ברטרה
מארק ברטרה | AFP

ברטרה נחתך בידו ונותח. המנכ"ל ואצקה: "יהיה קשה להוציא את התמונות מהראש של השחקנים"

(גודל טקסט)
 מפקד משטרת דורטמונד הודה הלילה (שלישי) במסיבת עיתונאים שהמתקפה על האוטובוס של בורוסיה דורטמונד היתה מתוכננת, אבל לא הגדיר אותה כמתקפת טרור ולא חשף מי להערכתו עומד מאחוריה.

 

כשנה וחצי לאחר שהיכה בפאריס בעת משחק ידידות בין גרמניה לצרפת ועשרות אנשים נהרגו, חלף האוטובוס של השוורצגלבן בשדרת עצים כעשרה קילומטרים מזיגנל אדונה פארק  כשנשמע פיצוץ אדיר.

 

All of our support to @MarcBartra@BVB and their fans

— FC Barcelona (@FCBarcelona) April 11, 2017

 

שלוש פצצות התפוצצו בזה אחר זו וכל שמשות האוטובוס נופצו. מארק ברטרה, בלם דורטמונד, נחתך בידו ופונה במצב קל לבית החולים. האוטובוס היה בדרכו למשחק הראשון ברבע גמר ליגת האלופות מול מונאקו. גם כשעתיים אחרי האירוע לא הזדרזו משטרת דורטמונד והשלטונות הגרמניים להכתיר את האירוע כמתקפת טרור. 

 

האוטבוס של דורטמונד רגעים ספורים לאחר האירוע (Gettyimages)

הבילד הגרמני (צילום מסך)

 

לבסוף הוחלט לקיים את ההתמודדות מחר (רביעי) בשעה 19:45, כדי שלא להתנגש בשני המשחקים האחרים של רבע הגמר (באיירן – ריאל, אתלטיקו – לסטר) שיתקיימו ב-21:45. מנכ"ל השוורצגלבן, יוהכים וצקה, סיפר: "השחקנים שלנו לגמרי בהלם. הורידו אותם מהאוטובוס, סיפרו שהיה פיצוץ, ברטרה נלקח לבית חולים ועוד יש לנו על הראש את המשחק שנדחה למחר. יהיה קשה להוציא את התמונות מהראש של השחקנים".

 

מליסה חימנס, בת הזוג של אקס ברצלונה שכאמור נפצע, כתבה ברשתות החברתיות מיד לאחר האירוע: "יש לו פצע קטן בזרוע. כרגע, הוא לא יכול לשחק".

 

 

— Borussia Dortmund (@BVB) April 11, 2017

 

 

ראשי דורטמונד ניסו למנוע פאניקה (Gettyimages)

 

Thanks for your patience and understanding and the "Dortmund! Dortmund" chants, dear supporters of @AS_Monaco_ENpic.twitter.com/Gcz9XGQY0J

— Borussia Dortmund (@BVB) April 11, 2017

#bvbasm has just been postponed until Wednesday, 12 April 1845 CET. Tickets remain valid. Thanks to everyone involved in the decision.

— Borussia Dortmund (@BVB) April 11, 2017

אוהדי דורטמונד הציעו לאוהדי מונאקו שנתקעו ללילה נוסף בלי בית מלון ללון אצלם. הדבר נתמך על ידי הנהלת הקבוצה.

Dear supporters of @AS_Monaco_EN! If you need accommodation in Dortmund, please check #bedforawayfans#bvbasm

— Borussia Dortmund (@BVB) April 11, 2017

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי