בעקבות ליאו מסי: פאולו דיבאלה ממשיך להיות הטוב לגילו

פאולו דיבאלה
פאולו דיבאלה | Gettimages

החלוץ שניצח את הפרעוש: האבא דחף, פאלרמו גילתה ויובה קצרה את הפירות

(גודל טקסט)
 פאולו דיבאלה, חלוץ יובנטוס, סיפק את הסחורה אתמול מול ברצלונה כשכבש צמד בניצחון 0:3 על ברצלונה. בחודשים האחרונים נזכר שלו של הארגנטיאי בשמם של בארסה וריאל מדריד, אבל ב-0:3 במשחק הראשון ברבע גמר ליגת האלופות הוכיח דיבאלה שהוא אכן אחד החלוצים הטובים בעולם. 

 

פאביו קאפלו כבר הכתיר אותו בעבר "השחקן הטוב ביותר בעולם לגילו והיורש של ליונל מסי וכריסטיאנו רונאלדו". נראה שמול ברצלונה עשה חלוץ יובה צעד ראשון לעבר הקביעה של המאמן האיטלקי הנודע.

 

 

באיטליה השוו את דיבאלה לעומר סיבורי, חלוץ ממוצא ארגנטינאי ששיחק שמונה שנים ביובנטוס (1957 עד 1965) ושיחק בסגנון דומה. ראיתי את שניהם ויש דימיון בין המשחק הטכני שלהם והחוזק הפיזי", אמר בפה מוראטה מנכ"ל יובנטוס ומסי עצמו הוסיף: "כישרון ענק שהולך להיות שחקן ענק".

מאוריציו זמפריני, הבעלים של פאלרמו, מכר אותו לאלופת איטליה במחיר מצחיק של 40 מיליון יורו בקיץ 2015. זמפריני עצמו רכש אותו מאינסטיטוטו הארגנטינית בגיל 18, אחרי שכבש 17 שערים ב-38 משחקים. ברצלונה רצתה את דיבאלה עוד לפני שהגיע ליובנטוס, אבל פספסה וכעת ספק אם יהיה לה 100 מיליון יורו לקנות אותו מאלופת איטליה.

מזכיר יותר את סיבורי מאשר את מסי (Getty)

"רציתי לפגוש את ברסה בגמר", אמר דיבאלה אחרי שנודעה ההגרלה, "יהיה מפגש מרגש מאוד מול מסי, אותו אני מעריץ. ברצלונה הוכיחה כמה היא ענקית אחרי שניצחה 1:6 את פאריס סן ז'רמן". דיבאלה אף צייץ שהוא מקווה לעבור את ברסה: "כשיש לך אמון בחברים שלך אין לך פחד מכלום". 

סבא של דיבאלה מצד אביו עזב עיירה נידחת בפולין והיגר לארגנטינה. אחותה של הסב, הנריקה פלאשינסקה,  עדיין מתגוררת בעיירה קרסניוב: "עם פרוץ מלחמת העולם השנייה בולוסלב דיבאלה. ישן שבועיים בלול תרנגולות וכמעט מת ברעב, אבל כמה אנשים הצילו אותו. זה לא יאומן שהנכד שלו הוא כדורגלן מפורסם. הלוואי שהייתי יכולה לפגוש את פאולו". דיבאלה עצמו, שאמא שלו ממוצא איטלקי, אמר: "אני נזכר בסבי המנוח פעמים רבות".

"היה מפגש מאוד מרגש מול מסי". דיבאלה והאליל (Getty)

אבא של פאולו לא הצליח מעולם להיות כדורגלן מקצועי, אבל דחף את כל בניו לשחק כדורגל לפני שמת ממחלה. "אבי בא לכל משחק לראות אותי ואחרי שריקת הסיום הוא היה כועס עלי אם שהייתי טועה", סיפר דיבאלה, ".המשפחה עזרה לי להתגבר על מותו. אימי ואחי תמכו במאבק שלי להיות כדורגלן".

מקורות ההשארה של דיבאלה היו דויד טרזגה ואנדראה פירלו. ג'נארו גאטוסו אימן אותו בפאלרמו והיה נחרץ כבר אז: "הגדולה שלו היא שהוא חושב מהר יותר מכל שחקן אחר על המגרש".

דויד טרזגה. צילום: Getty

אחרי המשחק אתמול דיבאלה הודה שהגשים חלום ילדות לנצח את הפרעוש. "כילד רציתי לחיות את הדקות האלה והגשמתי את החלום", אמר חלוץ יובנטוס, "אבל אל תשוו אותי למסי. אני רק דיבאלה, דיבאלה". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי