לואיס אנריקה: ברצלונה יכולה להפוך את התוצאה

לואיס אנריקה
לואיס אנריקה | צילום: AFP

המאמן יודע שלא יהיה קל, אבל שומר על אופטימיות לפני הגומלין מול יובנטוס שתפתח בדיוק באותו הרכב כמו ב-0:3, כולל דיבאלה

(גודל טקסט)
 לא משנה איך תקראו לזה. רמונטדה, מהפך או סתם קאמבק, ברצלונה צריכה להתגבר על הפסד 3:0 מהמשחק הראשון נגד יובנטוס מחר (רביעי, 21:45) ולהשיג עוד נס כמו נגד פאריס סן ז'רמן. אלופת ספרד אולי לא נראית בכושרה הנוכחי כמי שמסוגלת לעשות זאת מול ההגנה החזקה של יובה, אבל עם בארסה כמו בארסה, לעולם אין לדעת. 



לפי אופ"א, סיכוייהם של הבלאוגרנה לעלות לשלב הבא עומדים על 5.6 אחוזים בלבד, לעומת 94.4 של יובנטוס. עם זאת, לואיס אנריקה ושחקניו יכולים להתעודד מהנתון שלפני הגומלין מול פאריס סיכוייהם עמדו על אפס, מכיוון שאף קבוצה לא חזרה מפיגור 4:0 עד אותו משחק.

 

ברצלונה כבר חזרה בעבר מפיגור של שני שערים כשגברה בעונת 1999/00 על צ'לסי 1:5 לאחר שהפסידה 3:1 במשחק הראשון ובשמינית הגמר ב-2012/13 חזרה מהפסד 2:0 בסן סירו לניצחון 0:4 בקאמפ נואו. אך למעט המשחק מול אלופת צרפת, היא טרם חזרה מפיגור של שלושה שערים. 



שומר על אופטימיות. לואיס אנריקה (AFP)


לואיס אנריקה שיודע שהמשימה לא קלה ואמר במסיבת עיתונאים: "התוצאות של יובנטוס מעולות השנה והם ספגו רק שני שערים במפעל, אבל זה לא משנה עבורנו. אני ממשיך לטעון שיש לנו מספיק פוטנציאל לכבוש נגדם שערים ולחזור מהמוקדמות הקשים האלה. אני משוכנע שגם הם יודעים שלשחק נגד ברצלונה יכול לגרום להם הרבה בעיות. יובנטוס השיגה תוצאה טובה ותנסה להיאחז בה".

 

היכולת במשחק הראשון: "התוצאה הייתה גרועה מאוד עבורנו, לא עשינו נכון את הדברים. באירופה יותר קשה לנו ובמיוחד מול היריבה הזאת. יש הרבה דברים שדומים למשחק נגד פ.ס.ז', כמו הצורך לכבוש ושאסור לנו לספוג".  

ליאו מסי: "הוא שחקן שיכול לחזור ולכבוש בכל משחק נתון שערים. כשיש תוצאות לא טובות זה יוצר חוסר אמון בין השחקנים ומדברים על זה בתקשורת, אבל לא חושב שמחר תהיה אווירה שונה מזו שהיתה נגד פאריס'". 




 מגדולי הזרים של ברצלונה. אלבס (Gettyimages)

החזרה של דני אלבס לקאמפ נואו: "אלבס אחד הזרים הכי טובים שברצלונה החתימה בזכות יכולתו וכל מה שנתן למועדון, אבל הוא הלך בדרך אחרת והוא מרוצה באיטליה ומצליח שם". 

עתידו: "אנחנו משחקים מחר על העונה כולה בברצלונה, אבל זה לא משנה את מצבי מלפני שבוע. בסוף העונה יישקלו הרבה דברים, אבל הרצון שלי והתקווה לא השתנו".

גם אנדרס אינייסטה שישחק מחר אמר: "התוצאה במשחק הראשון נוראית, אבל אנחנו יכולים להפוך אותה למרות שבראשון עשינו מלא דברים לא נכונים". 



"המשחק הראשון היה נוראי". אינייסטה (AFP)
 

התסריט למשחק: "בארסה יכולה לעשות הרבה בעיות ליובה והם ינסו לשבש את זה. לנסות להפוך הפסדים כאלה פעמיים זה באמת קשה ומסובך". 

על כך שהוא לא משחק בקביעות: "אני תמיד רוצה לשחק יותר דקות ויותר משחקים, אני אוהב להתאמן ואני דואג לעצמי. אני בעיקר חושב על איך לעזור לקבוצה ולא כמה אשחק".

פאולו דיבאלה שנפצע במשחק האחרון של יובנטוס בליגה בקרסול התאמן עם כל חבריו, והצהיר: "אנחנו צריכים ללמוד מהטעויות שעשתה פ.ס.ז". שחקני יובה נראו נינוחים באימון וגונסאלו היגוואין שהתלוצץ עם חבריו נשמע זהיר: "אני לא בטוח שלנצח את ברצלונה 0:3 בבית יכול להספיק. הקבוצה הזאת מסוגלת לעשות ניסים ונפלאות. מאסימיליאנו אלגרי? סוד ההצלחה שלו הוא שהוא מכין אותנו באותה אינטנסיביות לכל המשחקים בכל המסגרות". 




כשיר למחר. דיבאלה (Gettyimages)


המגן דני אלבס, שעזב הקיץ את ברצלונה לטובת הביאנקונרי, התייצב לצדו של המאמן מסימיליאנו אלגרי ואמר במסיבת העיתונאים: "אני שמח לחזור לקאמפ נואו ויחד עם זאת זה גם מרגיש מוזר להיות כאן. הייתי אומר שהסיכוי שלנו לעבור הוא 60 אחוז. אנחנו מכבדים את ברצלונה מאוד, אבל מגיעים כדי לנצח. אנחנו יודעים בדיוק מה עלינו לעשות מחר".


אלגרי, שהבהיר כי יפתח בדיוק באותו הרכב, הוסיף: "נצטרך להפעיל את הראש ולמצוא דרך להבקיע לפחות פעם אחת. לברצלונה יש את אותן חוזקות ואת אותן חולשות גם עכשיו. הכי חשוב שנשכח את היתרון 0:3 מהמשחק הראשון ונשחק כדי לנצח".


הרכבים משוערים
ברצלונה:
מארק אנדרה טר שטגן, ז'רמי מתייה, ג'רארד פיקה, סמואל אומטיטי, סרג'י רוברטו, איבן ראקיטיץ', סרחיו בוסקטס, אנדרס אינייסטה, ליאו מסי, ניימאר, לואיס סוארס.


יובנטוס:
ג'אנלואיג'י בופון, אלכס סנדרו, ג'ורג'יו קייליני, לאונרדו בונוצ'י, דני אלבס, מיראלם פיאניץ', סמי חדירה, חואן קואדרדו, פאולו דיבאלה, מריו מנדז'וקיץ', גונסאלו היגוואין.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי