שערורייה ברומניה: סטיאווה רוצה לבטל את האליפות של ויטורול

שחקני ויטורול קונסטנצה
שחקני ויטורול קונסטנצה | AFP

הקבוצה הצנועה מקונסטנצה זכתה בתואר בזכות יתרון במפגשים הפנימיים, אבל בקאלי מתקשה לוותר ויגיש ערעור ל-CAS

(גודל טקסט)
שערורייה ברומניה. ויטורול קונסטנצה של גיאורגי חאג'י זכתה אתמול (שבת) באליפות היסטורית ברומניה, אבל בזה הסיפור רק מתחיל. חאג'י, הנחשב לגדול שחקני רומניה משמש הן כבעלים וכמאמן, זכה במפתיע באליפות לאחר שניצח בבית 0:1 קטן-גדול את צ'פרה קלוז' משער של גבריאל ינקו בפנדל.

 

ויטורול סיימה עם אותו מספר נקודות את הפלייאוף כמו סטיאווה בוקרשט או בשמה החדש FCSB )לאחר שהצבא דרש שסטיאווה תוחזר לו). סטיאווה ניצחה 0:3 את קראיובה. לשתי הקבוצות 44 נקודות בגלל קיזוז נקודות בפלייאוף והפרש השערים של סטיאווה אפילו טוב יותר (8+ לעומת 4+), אבל מנהלת הליגה קבעה מראש שהמפגשים הישירים בפלייאוף בין הקבוצות יכריעו במקרה שיסיימו עם אותו מספר נקודות.  אתמול אחרי המשחק העניקה המנהלת לויטורול את תואר האליפות כולל גביע, מדליות לכל שחקן וחולצות אליפות.


 

השמפניה נשפכה כמים בעיירה אובידיו השוכנת כ-15 קילומטרים מקונסטנצה ליד הים השחור. בעיירה מתגוררים 16 אלף תושבים וכולם חגגו. באצטדיון יש רק 6,000 מקומות, אבל ה-9,000 אזרחים הנותרים היו מחוץ לאצטדיון ועשו חגיגה גדולה.

 

הבעלים של סטיאווה, ג'יג'י בקאלי, לא קיבל את החלטת המנהלת ואמר: "אנחנו האלופים האמיתיים". הוא טען שיפנה כבר היום ל-CAS (בית הדין לערעורים של פיפ"א בלוזאן) כדי שיכריע את זהות האלופה. לטענת בקאלי היה צריך לקחת את כל המשחקים בין הקבוצות בחשבון ולא רק אלה בפלייאוף. יו"ר ההתאחדות, רזבאן בורליאנו, התייצב לצדו וטען: "זאת ליגה מקצוענית? אני לא כל כך בטוח. הקריטריונים לא היו כמו שצריך. את התוצאות נדע כנראה רק בלוזאן". מאמן סטיאווה, לאורנציו רגקאמפ, בעלה של סוכנת השחקנים, אנה מאריה פרודן, שמספקת שחקנים גם לליגה הישראלית, הודיע על עזיבתו לקבוצה במפרץ הפרסי.




ג'יג'י בקאלי. עוד שערורייה. צילום: טוויטר

 

ועוד קשר ישראלי. ולאד מוראר שנרכש על ידי בית"ר ירושלים בתחילת העונה ועזב בגלל שנטען שהוא פצוע, שיחק אתמול במשחק האחרון וזכה באליפות. הוא כבש העונה חמישה שערים ובישל עוד שניים. ויטורול מורכבת מצעירים אלמוניים. היא שיחקה עם זר אחד בלבד ונוסדה לפני תשע שנים ב-2008 והחלה בליגות הנמוכות. בגלל האקדמיה שחאג'י פתח רוב השחקנים גדלו בקבוצה. רומאריו בנזר מגינה של נבחרת רומניה הוא הכוכב ומוערך בחמישה מיליון יורו.

 

חאג'י, ששיחק בברצלונה וריאל נחשב לחבר טוב של בקאלי, ניסה להתעלם מהשמועות: "אני מאושר ומרגיש גאווה לאמן כאלה צעירים. הוכחנו שגם עם תקציב קטן הכל אפשרי בכדורגל. זה מחייב אותנו להתכונן למוקדמות ליגת האלופות ולא לבייש את הפירמה. אמרתי לשחקנים שיתעלמו מדברי באקלי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי