אוסקר גרסיה: "אחרי שני דאבלים, אני שוקל דברים"

אוסקר גארסיה
אוסקר גארסיה | Gettimages

מאמן רד-בול זלצבורג, שזכה עם מכבי תל אביב באליפות הראשונה שלו בעידן ג'ורדי, מדבר על עתידו באוסטריה, חברו שהוזכר כמועמד לברצלונה והחלום להעפיל לליגת האלופות

(גודל טקסט)
 אוסקר גרסיה היה המאמן הראשון בעידן ג'ורדי קרויף, ועל שמו רשומה האליפות הראשונה ששבה לקריית שלום לאחר עשור משמים. יוצא ברצלונה, שחקן הקבוצה בעבר ומאמן קבוצת הנוער של הקטאלונים לפני בואו לישראל, היה הראשון למנף את הקריירה באמצעות ליגת העל ותוך שנה עזב לאנגליה, שם זכה לקבל את ברייטון.


עונה עם השחפים בצ'מפיונשיפ הספיקה לו, ובמפתיע הוא התפטר וחזר לקריית שלום – אלא שבניגוד לקדנציה הראשונה, מבצע "צוק איתן" עשה את שלו, הצהובים כלל לא אירחו בישראל את משחקיהם באירופה בשלבים המוקדמים של העונה והספרדי בחר לעזוב. זה השתלם לו כשבספטמבר של אותה שנה הוא מונה למנג'ר ווטפורד, אבל כאבים בחוזהו אילצו אותו להודיע על סיום דרכו עקב סיבות בריאותיות.



 בדצמבר 2015 הוא הגיע לרד-בול זלצבורג האוסטרית והכל השתנה. שני דאבלים רצופים השיבו את הקריירה שלו למסלול הנכון וגם התקשורת הקטאלונית שבה להתעניין בו, ולא רק מלפני שהחבר הכי טוב שלו ג'ורדי קרויף נמצא בכותרות.


"כמובן שאחרי שני דאבלים באוסטריה אני שוקל דברים", הודה אוסקר גרסיה בראיון, "אבל האמת היא שיש לי עוד שנה אחת בחוזה ונראה איך דברים יתפתחו כי זה תלוי ברד-בול. נכון לרגע זה אני ממשיך בזלצבורג".


המטרה החשובה ביותר של גרסיה, אם אכן יישאר בשורות הדאבליסטית, היא להעפיל לראשונה עם רד-בול זלצבורג לליגת האלופות – כדי להגשים את אותו חלום שהתפנץ בקיץ שעבר וחמק לו כאשר חזר לקדנציה שנייה בישראל. "היינו מאוד קרובים לכך בשנה שעברה וזה מצער, אבל אם חושבים על זה ומסתכלים על ההיסטוריה של המועדון – שמעולם לא השתתף במפעל – מבינים שזה לא קל. אנחנו מוכרים כל שנה את השחקנים הכי טובים שלנו ומצרפים חדשים, זה לא קל. יש הרבה קבוצות שיש להן כסף אבל אין להן דרך, אצלנו זה לא ככה. כמובן שבלי כסף יש הרבה דברים שלא היינו יכולים לעשות". 


Doppel 2017!!!
Double 2017!!!
Doblet 2017!!!
Doblete 2017!!!
Gute Arbeit!! Good job!!
Thanks!! Danke!! pic.twitter.com/7Ayu8mOHVQ

— Òscar García Junyent (@oscargarciaj) June 2, 2017

 

האם הוא מרגיש שזה הזמן להתקדם? "אני מאמן טוב יותר בזכות השנים שלי בישראל, אנגליה ואוסטריה. צברתי ניסיון ולמדתי המון. אני רואה את הדברים אחרת כעת ואני מרגיש שזה זמן טוב להתקדם, אבל היו לי הצעות מספרד שדחיתי. לא רק ליגה טובה יותר זה שיקול. זה צריך להיות פרויקט טוב, כזה שירגיש נכון ויהיו בו הזדמנויות".


חברו הטוב,
מנג'ר מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף: "לג'ורדי יש את הידע, הקשרים והגישה הנכונה כדי להיות מנהל מקצועי מעולה. זה לא קל להצליח עם קבוצה ישראלית, והוא עשה דברים בצורה מאוד מקצועית. הוא מאוד הצליח וקידם את הקבוצה, אבל חשוב מאוד שגם המועדון יראה דברים באותה הדרך".


מינוי ואלוורדה לברצלונה
: "לא כל כך מכיר אותו, שוחחתי איתו מספר פעמים בעבר. אני יכול רק לאחל הצלחה לו ולאוהדי ברצלונה. הוא נראה כמו אדם שמתאים לתפקיד".



קרויף. "יש לו את הידע והקשרים הנכונים" (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי