אנדלובו: תענוג לעשות היסטוריה עבור הכדורגל האזרי

דינו אנדלובו וקרבאח חוגגים
דינו אנדלובו וקרבאח חוגגים | טוויטר

חלוץ קרבאח ששיחק בעבר בליגת העל זוכה לכבוד רב באזרבייג'ן לאחר שכבש את השער ששווה עלייה לליגת האלופות: "לא היה קל, האוהדים האמינו בנו"

(גודל טקסט)

דינו אנדלובו ששיחק שלוש שנים בישראל, עונה בבני יהודה ושנתיים במכבי חיפה, ולא התאים במיוחד לכדורגל הישראלי הוא הסלבריטאי מספר אחד היום באזרייבג'אן, אחרי שהעלה את האלופה קרבאח לשלב הבתים בפעם הראשונה בתולדותיה, כשכבש ב-2:1 מול פ.צ. קופנהאגן, שאמנם ניצחה אך הודחה בגלל שער חוץ של האזרים.

זו העונה השנייה של השחקן מדרום אפריקה בקרבאח, אחרי ששיחק קודם לכן בסאן ספורט מדרום אפריקה ובאנורתוזיס הקפריסאית. בישראל שיחק 33 משחקי ליגה בבני יהודה בעונת 2011/12 ולאחר מכן שנתיים אצל הירוקים ורשם 29 משחקים בהם כבש 10 שערים.

"רצינו לעלות לשלב הבתים בליגת האלופות וזה לא היה קל", אמר אנדלובו בשדה התעופה אחרי החזרה של הקבוצה. "האוהדים האמינו בנו, זה היה תענוג עבורי לעשות היסטוריה עבור הכדורגל האזרי. נשחק נגד הקבוצות הכי מפורסמות ביבשת. אין לי העדפה מסוימת לקבוצות שנקבל. מי שלא נגריל תהיה יריבה קשה ואנחנו צריכים עכשיו להתרכז במשחקי הליגה".


שחקני קרבאח חוגגים היסטוריה (AFP)

פרט פיקנטי נוסף על קרבאח הוא שבקבוצה משחק גם מיצ'ל, שלא הצליח להרשים במכבי חיפה ממנה הגיע לקבוצה האזרית, בה הוא רושם את עונתו השלישית. לקבוצה אין זרים רבים והיא מתבססת גם על הקשר הספרדי דניאל קינטנה, המגן הפולני הימני יעקוב ז'ז'ניצאק ומגנה השמאלי של נבחרת אלבניה אנסי אגולי.

קרבאח עשתה התקדמות איטית והדרגתית מדי שנה ושיחקה בשנתיים האחרונות בשלב הבתים של הליגה האירופית, כך שאולי גם להפועל באר שבע יש מה ללמוד ממנה. אוהדים ועיתונאים רבים קידמו את הקבוצה בבאקו. המאמן גורבן גורבנוב גילה ששינה מספר פעמים את שיטת המשחק: "אמרתי לשחקנים במחצית שנעבור את הדנים אם רק נאמין בעצמנו. נתנו את הכל עבור לא רק עבור הקבוצה, אלא גם עבור המדינה".


"שמעתי שהאוהדים חגגו כל הלילה" (AFP)

הקפטן ראשד סדיקוב אמר: "זה היה משחק קשה מאוד. עברנו קבוצה מנוסה עם הרבה שחקנים איכותיים. שמעתי שהאוהדים חגגו כל הלילה ואני שמח שעשינו את זה. אני זוכר כמה עצב היה שנה שעברה כשפספסנו את העלייה. העונה שיחקנו רע בהכנות לעונה החדשה ואף אחד לא האמין בנו. בטוח ששנה הבאה יהיה הרבה יותר קשה לעלות לשלב הבתים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי